TL;DR: UCEPROTECT is een frauduleuze spam-partij. Als je bij deze partij geregistreerd staat heeft dat geen impact op de werking van jouw mail en kun je die registratie negeren.
Online tools zoals Mxtoolbox controleren of jouw VPS op een Real-time Blackhole List (RBL) blacklist staat. Zo ja, dan kan dat betekenen dat e-mail die je vanaf jouw VPS stuurt als spam gemarkeerd wordt en minder goed aankomt bij ontvangers.
Recent heeft de RBL-partij UCEPROTECT een nieuwe eigenaar gekregen. Deze nieuwe eigenaar heeft het roer grondig omgegooid en besloten om alle IP-ranges van een aantal providers, waaronder TransIP, op een blacklist (Uceprotectlvl 3) te plaatsen. Vervolgens bieden ze jou tegen betaling de mogelijkheid om van die lijst verwijderd te worden.
Dit zien wij als fraude en uiteraard werken wij en andere partijen daar niet aan mee. Geen enkele partij zal dan ook op basis van een registratie bij UCEPROTECT enige actie ondernemen tegen e-mail verstuurd vanaf jouw VPS. Een registratie van het IP-adres van jouw VPS bij UCEPROTECT kun je dan ook veilig negeren.
Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.
Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.
@insaneone,
Elke listing bij Uceprotect zou genegeerd moeten worden door een zelfrespecterende mailpartij. Dat is volgens mij inmiddels bij de grote spelers ook doorgedrgonen. Het zou mij niet verbazen als je probleem door een andere spamlijst of probleem veroorzaakt wordt.
Krijg je zelf een duidelijke melding door welke registratie het probleem komt? Zo niet dan zou ik contact opnemen met Hotmail en vragen of zij inzicht kunnen geven in waarom de mail niet aan komt.
Er kunnen overigens scala aan oorzaken zijn waarom mail in blocklists terecht komen: geen Captcha op een webformulier, geen uitschrijffunctie voor een nieuwsbrief/reclame, verkeerde DNS-configuratie, etc. Het oplossen van dergelijke problemen zorgt doorgaans ook voor automatische verwijdering uit een spamlijst.
Je zou allicht ook eens contact met onze supportafdeling kunnen opnemen via het TransIP-controlepaneel en vragen of je vanaf een van de getroffen domeinen een testmail naar ons kunt sturen zodat wij op onze mailserver kunnen kijken wat voor flags daar evt naar voren komen vwb spamlijstregistraties en mailopmaakproblemen.