/ STACK gaat veranderen.

Lees hier of jij actie moet ondernemen.

/ Gratis STACK gaat stoppen.

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storage server zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de enorm moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

/ Wat betekent dit voor jou?

Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet.
We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:

50% korting

Upgrade je STACK

Upgrade naar een betaalde STACK met 50% korting. Er wordt dan dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK.Upgrade naar een betaalde STACK met 50% korting. Er wordt dan dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK.

Zeg je gratis STACK op

Heb je al een back-up van je bestanden, of heb je ze niet meer nodig? Dan kun je je STACK opzeggen. Wij verwijderen dan veilig je bestanden.Heb je al een back-up van je bestanden, of heb je ze niet meer nodig? Dan kun je je STACK opzeggen. Wij verwijderen dan veilig je bestanden.

Download je bestanden

Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.

De geschiedenis van STACK

We vinden het erg vervelend dat we deze ingrijpende keuze hebben moeten maken. STACK heeft ons en vele gebruikers enorm veel plezier gebracht. In dit artikel vertellen we je meer over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit pijnlijke besluit zijn gekomen.

/ STACK wachtrij.

Als je upgradet kom je in een wachtrij te staan.
Zo houden we grip op de beschikbare capaciteit en zorgen we dat het upgraden zo vloeiend mogelijk verloopt.

14.020 upgrades in de wachtrij.

844.344 GB capaciteit.

Bovenstaande gegevens worden eens in de 24 uur geüpdatet.

/ Beschikbare upgrades.

Je kunt STACK momenteel niet bestellen. Je kunt alleen upgraden als je een gratis STACK-account hebt.

2.000 GB € 5,- * p.m.

incl. btw: € 6,05 *

  • 50% korting (normaal € 10,-)
  • 2.000 GB opslag
  • Overal toegang tot je bestanden
  • Two-factor authentication
  • Makkelijk foto's delen
  • Back-ups
  • SFTP-ondersteuning
  • WebDAV

1.000 GB € 2,50 * p.m.

incl. btw: € 3,03 *

  • 50% korting (normaal € 5,-)
  • 1.250 GB opslag (250GB cadeau)
  • Overal toegang tot je bestanden
  • Two-factor authentication
  • Makkelijk foto's delen
  • Back-ups
  • SFTP-ondersteuning
  • WebDAV

250 GB € 1,25 * p.m.

incl. btw: € 1,51 *

  • 50% korting (normaal € 2,50)
  • 250 GB opslag
  • Overal toegang tot je bestanden
  • Two-factor authentication
  • Makkelijk foto's delen
  • Back-ups
  • SFTP-ondersteuning
  • WebDAV

*De bovenstaande korting geldt voor 12 maanden, is maandelijks opzegbaar en is alleen van toepassing als je een gratis STACK upgradet.

/ Statusupdate.

Laatste update: 27-11-2020

We zijn deze week hard bezig om de back-upcapaciteit te vergroten. We verwachten op korte termijn veel nieuwe STACK-upgrades te kunnen opleveren.

/ Frequently Asked Questions.

Waarom stoppen jullie met gratis STACK?

We begrijpen dat je wilt weten waarom we stoppen met de dienstverlening van de gratis STACKs. In september en oktober zijn er technische incidenten geweest met harde schijven in de servers van STACK. Deze incidenten hebben invloed gehad op een deel van de gratis STACKs. Omdat er een schijf kapot is gegaan tijdens het herverdelen van de data, zijn er tijdens deze incidenten bij een deel van de gratis accounts bestanden verloren gegaan. We realiseren ons dat er wellicht waardevolle bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer. We vinden het belangrijk om onze klanten veilige dataopslag te bieden. Omdat we op dit moment onvoldoende zekerheid kunnen bieden dat de bestanden op de gratis STACKs veilig zijn, hebben we besloten op korte termijn te stoppen met de gratis accounts.

Kan ik mijn gratis STACK behouden?

Het is niet mogelijk je gratis STACK te behouden. Zoals hier uitgelegd stoppen we met de gratis variant van STACK. Als je gebruik wilt blijven maken van STACK kan je deze upgraden.

Kan ik uitstel krijgen?

Het is niet mogelijk om uitstel te krijgen en langer gebruik te maken van je gratis STACK dan aangegeven. Je kan je bestanden downloaden of je kan je STACK upgraden om deze veilig te stellen.

Hoe kan ik de bestanden op mijn STACK downloaden?

In dit artikel leggen we uit hoe en op welke manieren je de bestanden op je STACK kunt downloaden.

Hoe kan ik mijn STACK opzeggen?

Je kan je STACK zelf opzeggen via het controlepaneel. Let hierbij op dat als je je STACK per direct opzegt wij ook per direct de bestanden verwijderen. Je kan de bestanden eerst downloaden als je dat wenst.

Waar vind ik het controlepaneel?

Ga naar transip.nl of transip.be en klik rechtsboven op het tandwieltje en Mijn Account.

Welke voordelen heeft het als ik upgrade?

Als je je STACK upgrade maken we dagelijks een back-up van je gehele STACK die je zelf eenvoudig kan terugzetten. Naast de apps voor iOS, Android, MacOS en Windows kan je STACK ook als netwerkschijf aan je computer toevoegen, heb je naast WebDAV ook SFTP toegang tot je STACK en is zowel de download- als uploadsnelheid verhoogd.

Wanneer wordt mijn upgrade doorgevoerd?

Door de grote hoeveelheid upgrade-aanvragen kom je in een wachtrij te staan. Dat heeft te maken met de grote hoeveelheid ruimte die hiervoor vrijgemaakt moet worden op onze STACK servers. We doen onze uiterste best om de upgrade zo snel mogelijk voor je uit te voeren.

Moet ik betalen voor mijn STACK als de upgrade nog niet is doorgevoerd?

Nee, je betaalt pas vanaf het moment dat je upgrade is opgeleverd. Als we tijdens het bestelproces nog aanvullende gegevens van je nodig hebben om je bestelling te kunnen verwerken, dan vragen we daarom.

Wat zijn de toekomstplannen voor STACK?

We hebben besloten om de gratis STACK accounts stop te zetten. Binnen drie maanden willen we alle gratis STACK accounts gedeactiveerd hebben. Dit doen we omdat we de kwaliteit van de gratis accounts niet meer volgens onze maatstaven kunnen garanderen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dat contact op met onze supportafdeling via het controlepaneel.