Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

CSM25: API security in een SaaS-wereld

Lees de blogpost
Hulp nodig?

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Licentiemelding na het clonen van een VPS of na het terugzetten van een back-up of snapshot

    Wanneer je een back-up of een snapshot van je VPS terugzet die gebruikt maakt van een licentie (DirectAdmin, cPanel & Plesk), dan kun je een melding krijgen dat de licentie is verlopen of niet voor dit IP-adres geldt. Ditzelfde is van toepassing wanneer je een clone van maakt van de VPS, je krijgt dan altijd deze melding te zien op de nieuwe VPS. 

    Deze melding krijg je ook altijd te zien wanneer je de back-up of snapshot op een andere VPS terugzet. Deze zal immers een ander IP-adres hebben dan de originele licentie en een dergelijke licentie kan slechts op één IP-adres actief zijn. Ook wanneer je tussentijds een anders besturingssysteem installeert en vervolgens een back-up of snapshot terugzet, krijg je een dergelijke melding. De oorspronkelijk licentie is in dat geval komen te vervallen.


     

    De licentiefoutmelding verhelpen

     

    Je voert afhankelijk van de gebruikte licentie de onderstaande commando's uit in de console van je VPS. Je kunt daar inloggen als de 'root'-user van je VPS. De inloggegevens daarvoor heb je per mail ontvangen bij de bestelling van de originele VPS.

    • DirectAdmin
    cd /usr/local/directadmin/scripts
    ./getLicense.sh auto
    systemctl restart directadmin
    • cPanel / WHM
    /usr/local/cpanel/cpkeyclt
    • Plesk
    plesk bin license -i "$plesklicentie"

    We sturen je in dit geval een mail met de waarde voor ‘$plesklicentie’. Geen mail ontvangen? Stuur ons een berichtje via het controlepaneel. 


     

    Geen netwerkverbinding?

     

    Heb je je VPS met controlepaneel gecloned en heb je geen netwerkverbinding? Controleer of je netwerkverbinding statisch is ingesteld en corrigeer deze vervolgens naar de IP-adressen van de nieuwe VPS, zie ons overzicht van handleidingen voor het statisch configureren van (extra) IP-adressen.
    Voor AlmaLinux 9 ziet een werkende configuratie met DHCP er bijvoorbeeld als volgt uit:

    AUTOCONNECT_PRIORITY=120
    BOOTPROTO=DHCP
    DEVICE=eth0
    ONBOOT=yes
    TYPE=ethernet
    IPV4_FAILURE_FATAL=no
    IPV6INIT=yes
    IPV6_AUTOCONF=yes
    IPV6_DEFROUTE=yes
    IPV6_FAILURE_FATAL=no

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op