Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Woocommerce vs Shopify - Kies jouw ideale platform

Lees de blogpost
Hulp nodig?

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Ik kan het e-mailadres in mijn houdergegevens niet aanpassen

    Dit artikel is van toepassing op de volgende gTLD domeinextensies: .COM, .ORG, .NET, .INFO, .BIZ. die bij TransIP staan geregistreerd via REGISTER S.P.A.. Onder Stap 1 in dit artikel vind je terug hoe je dit controleert.

     


    Het juist en actueel houden van de houdergegevens van je domeinnaam is niet alleen belangrijk voor administratieve redenen, de WHOIS gegevens worden voor verschillende doeleinden gebruikt. In het artikel ‘Wat is WHOIS?’ vind je daar meer informatie over.

    Onjuiste informatie kan dan ook leiden tot het niet langer bereikbaar zijn van een domein. Zo kan je domein onbereikbaar worden wanneer je e-mailadres niet geverifieerd is. Ook is in sommige gevallen dubbele bevestiging nodig voor het wijzigen van je houdergegevens

    Deze twee zaken gecombineerd maakt het in eerste opzicht onmogelijk om je domeinnaam weer bereikbaar te maken. In dit artikel leggen we uit wat je in dit geval kunt doen.


    Stap 1


    Controleer voor de zekerheid eerst via WHOIS wie de overkoepelende registrar is van jouw .COM, .ORG, .NET, .INFO, of .BIZ. domeinnaam:

    • Zie je naast Registrar staan: ‘Key-Systems GmbH’, dan kun je het e-mailadres wijzigen via je controlepaneel. Volg daarvoor de stappen in het artikel ‘De houdergegevens van je domeinnaam wijzigen’.
       
    • Zie je naast Registrar staan: ‘REGISTER S.P.A.’, dan wordt bij een houderwijziging eerst een e-mail verstuurd ter bevestiging naar het huidige e-mailadres in de houdergegevens. Als dit e-mailadres niet bereikbaar is zal je deze e-mail niet kunnen ontvangen/bevestigen, en daarom je houdergegevens niet (zelf) kunnen wijzigen. In dit geval is een handmatige houderwijziging nodig.

    Stap 2


    Download dit formulier (klik na het openen rechtsboven op Save) en vul deze in met de juiste informatie. 

    Let bij het invullen goed op het volgende:

    • De Prior Registrant Data moet overeenkomen met wat er momenteel in de houdergegevens staat vermeld. Je controleert dit door in je controlepaneel naar je domeinnaam te navigeren en vervolgens naast ‘Jouw webadresgevens’ op het tandwiel te klikken.
    • Gebruik voor Prior Registrant en New Registrant de voor en achternaam (geen roepnamen, initialen, of meerdere voornamen).
    • Het register accepteert geen digitale handtekeningen, zorg er dus voor dat het formulier is ondertekend met handmatige handtekeningen.

    Voeg een kopie ID toe van de huidige en nieuwe registrant. Scherm hierbij je foto en BSN af. Is de houder een bedrijf? Voeg dan ook KvK-documenten toe waaruit blijkt wie tekenbevoegd is.

    Eenmaal ingevuld kun je het formulier en de bijbehorende documenten opsturen naar onze Support afdeling. Dit kan via de knop ‘Contact’ in je controlepaneel. of onderaan deze pagina via de knop ‘Neem contact op’. Zij kunnen de aanvraag vervolgens voor je verwerken.
     

    Om toekomstige problemen te voorkomen is het belangrijk om je Standaard WHOIS-gegevens te controleren. Deze worden toegepast bij het registreren van nieuwe domeinnamen in je account. In het artikel ‘De standaardinstellingen voor domeinnamen’ vind je hier meer informatie over.

     

    Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op

    color: var(--color-text-generic-link-base);