Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil een authcode, EPP-code of token van mijn domein bij TransIP opvragen

De meeste domeinnamen kunnen verhuisd worden met behulp van de autorisatiecode. Deze code wordt ook wel 'token', 'EPP-code' of simpelweg 'verhuiscode' genoemd.

Bij het wegverhuizen van het gros van de domeinnamen dien je de autorisatiecode aan de nieuwe provider door te geven.

Je vindt de Autorisatiecode (ook wel EPP-code of token genoemd) van al je domeinen terug als volgt:

 

Stap 1

Ga binnen het controlepaneel naar het tabblad 'Domein & Hosting' en klik in de linkerkolom op de naam van het betreffende domein (niet aanvinken).


 

Stap 2

Scroll naar de onderkant van de pagina. Achter 'Autorisatiecode' vind je jouw verhuiscode terug, maar deze zal eerst om veiligheidsredenen als ••••••• aangegeven zijn. Klik op het 'OOG'-icoontje om de verhuiscode alsnog te tonen.

domein verhuiscode

Deze verhuiscode kun je bij je nieuwe provider aanleveren om de verhuizing bij hen in gang te zetten.


 

Als de informatiepagina geen 'Autorisatiecode'-veld bevat, gebruikt het domein geen autorisatiecode en is een andere verhuisprocedure van toepassing. In dat geval raden we je aan contact op te nemen met onze supportafdeling via de knop 'Contact' in je controlepaneel.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Bas van Ooijen Admin 31 oktober 2019 (#3708)

@moxs

Bij .de domeinen is het inderdaad zo dat de autorisatiecode niet standaard zichtbaar is en er ook geen knop is om deze aan te vragen. Je kunt voor .de domeinen het beste contact opnemen met onze support-afdeling via de knop 'Contact' in je controlepaneel. Zij kunnen je hier mee helpen en de autorisatiecode aan je doorgeven.

0
moxs 29 oktober 2019 (#3697)

...de meeste domeinnamen..... maar hoe kan ik een domein wegverhuizen waar geen autorisatiecode zichtbaar is, noch een knop om deze aan te vragen (.de)

0
Nick Brouwer Admin 18 februari 2019 (#2724)

@jackiec

Goed punt! We zullen dit artikel een update geven :-)

0
jackiec 18 februari 2019 (#2722)

Nuttige toevoeging: zorg ook dat transferlock is uitgeschakeld, anders kan de andere provider nog niets met het token

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op