Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn e-mail instellen via Mail voor macOS

In dit artikel lees je hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt in de 'Mail'-applicatie voor macOS.

Heb je nog geen e-mailadres? Met de E-mail Only-pakketten en webhostingpakketten van TransIP maak je eenvoudig e-mailadressen aan.

Om e-mail via onze webhostingpakketten en E-mail Only-pakketten te kunnen gebruiken, is het van belang dat je domeinnaam de juiste DNS-instellingen gebruikt.

Als je domeinnaam de TransIP instellingen gebruikt, gebeurt dit automatisch. Als je zelf de DNS van je domeinnaam beheert, zorg er dan voor dat je de MX-, TXT- en CNAME-records van je webhostingpakket gebruikt.


Je e-mailadres instellen met de Mail-applicatie voor macOS

Stap 1

Wanneer je de Mail applicatie voor het eerst opstart, kun je direct kiezen om een e-mailadres in te stellen (Zie stap 2).

Als je al een e-mailadres hebt toegevoegd via Mail, klik dan eerst links boven op 'Mail' en daarna op 'Add Account'.

voeg een account toe



Stap 2

In dit venster kies je voor 'Other Mail Account...'. Klik vervolgens op 'Continue'.

Kies Other Mail Account


 

Stap 3

In het volgende venster vul je de algemene gegevens van jouw e-mailadres in.

  • Bij 'Name' geef je op onder welke naam je e-mail wil versturen.
  • Bij 'Email Address' vul je jouw e-mailadres in.
  • Bij 'Password' vul je het wachtwoord van jouw e-mailadres in.


Na het invullen van deze gegevens klik je op 'Sign in'.

Vul de algemene gegevens van je e-mailadres in

Let op: het inloggen met je e-mailadres zal mogelijk niet direct werken, omdat er nog handmatig gegevens moeten worden toegevoegd. Welke gegevens dit zijn, lees je in Stap 4.



Stap 4

Om het e-mailaccount nu te verifiëren, vul je de gegevens in van de inkomende en uitgaande mailserver.

    In dit voorbeeld geven we aan hoe je jouw e-mailadres als IMAP-account kunt instellen.

    • Kies daarom naast 'Account Type' voor IMAP.
    • Naast 'Incoming Mail Server' vul je imap.transip.email in.
    • Naast Outgoing Mail Server' vul je smtp.transip.email in.


    Na het invullen van deze gegevens klik je op 'Sign In'.

    Vul nu de aanvullende gegevens van je e-mailadres in 

    Het IMAP protocol is in de meeste gevallen aan te raden, voornamelijk wanneer je je e-mail op meerdere plekken wil benaderen. De andere optie is het wat verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald, waarna de opgehaalde berichten niet meer op andere apparaten te lezen zijn. Je kunt bij het gebruik van POP3 in de meeste gevallen wel kiezen om een kopie van e-mail op de server achter te laten.

    Lees ook dit artikel voor meer informatie over het verschil tussen IMAP en POP3. Mocht je gebruik willen maken van POP3, gebruik dan de e-mailgegevens zoals beschreven in dit artikel.



    Stap 5

    Kies nu welke apps je aan het e-mailaccount wil koppelen en klik op 'Done'.

    Kies welke apps je aan het e-mailaccount wil koppelen



    De configuratie van jouw e-mailadres is nu voltooid. Je kunt nu naar wens jouw e-mailadres benaderen binnen Mail voor MacOS!

    De configuratie van jouw e-mailadres is nu voltooid



    In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je je e-mailadres instelt met de Mail-applicatie voor macOS.

    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

    Heb je ook een goed idee?

    Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

    Heeft dit artikel je geholpen?

    Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

    Reacties

    Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

    0
    Nick Brouwer Admin 19 maart 2019 (#2846)

    @joephovels

    Omdat we met onze e-maildiensten geen agendafunctionaliteit ondersteunen, is het niet mogelijk om dit in Calendar op macOS te configureren.

    Hier is echter wel een Feature Request voor aangemaakt.

    Ik raad je dan ook zeker aan deze Feature Request een like te geven. Hoe meer likes, hoe groter de kans dat dit op de roadmap van onze ontwikkelaars komt. Zodra er ontwikkelingen zijn rondom deze Feature Request, wordt iedereen die het een like heeft gegeven hiervan op de hoogte gebracht.

    0
    joephovels 18 maart 2019 (#2843)

    Hoe werkt dit voor de Calendar op een Mac?

    0
    Nick Brouwer Admin 21 maart 2018 (#971)

    @nldazuu

    We hebben dit zojuist nagekeken. Het artikel geeft de stappen weer hoe je Mail instelt op MacOS. Per abuis werd in de titel en in het artikel nog Mac OS X genoemd. Mac OS X wordt echter nu niet meer ondersteunt.

    De dialoogvensters komen dus inderdaad niet overeen met het instellen van Mac OS X, maar wel met het instellen van MacOS :-)

    0
    Nick Brouwer Admin 20 maart 2018 (#954)

    @nldazuu

    Dat is mogelijk, bij Apple zitten ze ook niet stil ;-)

    We zullen dit onderzoeken en indien nodig het artikel aanpassen!

    0
    nldazuu 19 maart 2018 (#951)

    Volgens mij is Mac OSx qua dialoogschermen inmiddels al aangepast en wijkt dus af van de bovenstaande uitleg.

    0
    Beau Huisman Admin 11 januari 2018 (#602)

    @bijdehant, Dat kan bij een nieuw e-mailadres inderdaad soms enige tijd duren. Als het nu nog niet werkt adviseer ik je om onze specialisten te raadplegen. Je kan ze bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

    0
    bijdehant 4 januari 2018 (#576)

    Kan het zijn dat het even duurt voordat ik kan emailen?

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op