Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook 2016 (Windows)

Wanneer je een E-mail Only-pakket of een webhostingpakket gebruikt, kun je naar wens e-mailadressen aanmaken.

In dit artikel geven we stap voor stap weer hoe je een e-mailadres instelt via Outlook 2016 voor Windows.



Stap 1

Ga binnen Outlook naar 'Bestand' links bovenin. Klik daarna op 'Account toevoegen' om jouw e-mailadres toe te voegen aan Outlook. Wanneer je Outlook 2016 voor het eerst opstart, zul je automatisch het onderstaande scherm terug zien.

Welkom bij Outlook



Stap 2

Klik nu op 'Geavanceerde opties' en vink het vakje aan naast 'Ik wil mijn account handmatig instellen'. Voer vervolgens je e-mailadres in en klik op 'Verbinding maken'.

Kies voor 'Geavanceerde opties'

Je zult hierna onderstaand overzicht te zien krijgen.

Kies hier het type account waar je gebruik van wil maken



Stap 3

Je hebt nu de keuze om je e-mailaccount met behulp van IMAP of POP3 in te stellen. In dit artikel lees je meer over het verschil tussen IMAP en POP3.

Ik wil mijn e-mail op meerdere apparaten kunnen benaderen (IMAP)

In dat geval kies je nu in het scherm 'Accounttype kiezen' voor 'IMAP'. IMAP zorgt er voor dat de mailbox op ieder apparaat gelijk is. Alle ingekomen, gelezen en verzonden e-mails kunnen overal worden ingezien omdat deze op de mailserver blijven opgeslagen.

Voer bij 'Inkomende e-mail' het volgende in:

  • Server: imap.transip.email
  • Poort: 993
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

Voer bij 'Uitgaande e-mail' het volgende in:

  • Server: smtp.transip.email
  • Poort: 465
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

 

In beide gevallen kun je het vakje naast 'Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen' uitgevinkt laten.

De IMAP instellingen van jouw e-mailadres

Klik nu op 'Verbinding maken'. Er zal nu gevraagd worden om het wachtwoord van je e-mailadres in te voeren. Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan kun je deze wijzigen door de stappen in dit artikel te volgen.

 

 

Ik wil mijn e-mail op slechts één apparaat benaderen (POP3)

In dat geval kies je in het scherm 'Accounttype kiezen' voor 'POP'. POP zorgt er voor dat je e-mail bij het benaderen ervan direct van de server naar jouw apparaat wordt gedownload. In tegenstelling tot IMAP zal er geen kopie van de mail op de server worden bewaard, maar is de e-mail alleen op het apparaat te lezen waar je deze hebt benaderd.

Voer bij 'Inkomende e-mail' het volgende in:

  • Server: pop3.transip.email
  • Poort: 995
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

Voer bij 'Uitgaande e-mail' het volgende in:

  • Server: smtp.transip.email
  • Poort: 465
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

In beide gevallen kun je het vakje naast 'Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen' uitgevinkt laten.

De POP3 instellingen van jouw e-mailadres

Klik nu op 'Verbinding maken'. Er zal nu gevraagd worden om het wachtwoord van je e-mailadres in te voeren. Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan kun je deze wijzigen door de stappen in dit artikel te volgen.

Na het instellen van jouw IMAP of POP3 account en het invoeren van je wachtwoord zal jouw e-mailadres succesvol geconfigureerd zijn binnen Outlook 2016.

Jouw e-mailadres is nu ingesteld!



Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, benader dan onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Nick Brouwer Admin 2 november 2018 (#2166)

@lisettemiddelkoop

Hm, dat is gek! Ik raad je aan om hiervoor contact op te nemen met onze supportafdeling. Stuur hierbij wat screenshots mee van de stappen die je volgt, dan kunnen we hier samen met je naar kijken :-)

Je kan ons supportteam bereiken met de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina of met de knop 'Contact' in jouw controlepaneel.

0
lisettemiddelkoop 1 november 2018 (#2156)

Ik wil mijn transip mail toevoegen aan mijn outlook. Op mijn laptop ging dat via de bovenstaande stappen perfect. Echter lukt het me niet op de desktop op mijn werk.

na het doorlopen van de stappen hierboven krijg ik de melding: Er is iets misgegaan The outgoing (SMTP) server doesn't recognize your account. Please chech your email address and try again

Heeft iemand enig idee wat het probleem hier zou kunnen zijn?

0
Nick Brouwer Admin 6 september 2018 (#1903)

@edwinmsc

Dit komt voornamelijk omdat lang niet alle mailprogramma's deze functie van POP3 aanbieden. Voornamelijk om die reden raden wij aan om IMAP te gebruiken. Het vermelden dat deze optie aanwezig is, is daarentegen geen slecht punt ;-) Ik zal het artikel evalueren en eventueel een toevoeging maken.

0
edwinmsc 6 september 2018 (#1899)

In tegenstelling tot dit artikel werk ik al jaren met pop3 en met verschillende apparaten. Even in de instellingen aangeven dat alle berichten op de server blijven staan, en je hebt altijd een compleet digitaal archief. Deze mogelijkheid wordt in jullie bovenstaande uitleg niet vermeld. Waarom niet? Wat mis ik?

0
Nick Brouwer Admin 7 mei 2018 (#1221)

@pk99

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
Beau Huisman Admin 11 januari 2018 (#601)

@fritslaan, Zou je hiervoor een bericht kunnen sturen naar onze specialisten? Zij kijken graag met je mee. Je kan ze bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

0
fritslaan 4 januari 2018 (#572)

ondanks de instellingen krijg ik deze melding ( test e mailbericht; de reactie van de server was 550 5.7.0 mail from domain 0 (inf wat doe ik fout

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op