Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik kan geen e-mail meer versturen of ontvangen

Met behulp van een webhostingpakket of een E-mail Only-pakket kun je naar wens e-mailadressen aanmaken bij TransIP.

Nadat je een e-mailadres hebt aangemaakt, kun je deze benaderen via de webmail of in een mailprogramma van jouw keuze instellen.

Het is mogelijk dat je na het aanmaken en instellen van een e-mailadres hier onverhoopt geen e-mail mee kunt ontvangen of versturen. In dit artikel leggen we uit wat hier de mogelijke oorzaken van zijn en hoe je dit oplost bij het gebruik van een webhostingpakket of E-mail Only-pakket.

Als je e-mail niet via TransIP loopt, neem dan contact op met de partij die de e-mail voor jou verzorgt. Zij kunnen je hier dan verder bij ondersteunen.


Controleer of je e-mailadres correct is ingesteld

Een onjuist ingesteld e-mailadres is de meest voorkomende oorzaak dat e-mails niet ontvangen of verstuurd kunnen worden. Pak daarom eerst de handleiding van jouw mailprogramma er bij, welke je kunt terugvinden in dit overzicht.

Ga met de handleiding onder de arm alle stappen nog eens na. Mocht je hierna nog steeds geen e-mails kunnen ontvangen of versturen, volg dan de volgende stappen.


Controleer de DNS instellingen van je domeinnaam

Als je e-mailadres op de juiste manier is ingesteld, kan het zijn dat je domein nog niet gebruikt maakt van de juiste DNS instellingen om e-mails te kunnen ontvangen of versturen.

In dit artikel wordt uitgelegd welke DNS records je nodig hebt om je domein met je webhostingpakket (en daarmee e-mail) te koppelen.

Hou er rekening mee dat het tot maximaal 24 uur kan duren voordat wijzigingen van DNS instellingen wereldwijd zijn doorgevoerd. Dit is in verband met de wijze waarop externe systemen dit verwerken. Hierop hebben wij helaas geen invloed. Overigens zie je de wijzigingen wel al ruim binnen 24 uur.
 
Als de DNS goed staat en je na maximaal 24 uur nog steeds geen e-mail kunt ontvangen of versturen, is er mogelijk iets anders aan de hand.

Het maximaal aantal verzonden e-mails per dag is behaald

Er kunnen standaard maximaal 200 e-mails per dag verzonden worden per e-mailadres, waarbij geldt dat één e-mail naar tien ontvangers als tien e-mails geldt. Als het dagelijkse limiet is behaald, zullen e-mails die hierna worden verstuurd die dag niet meer aankomen.

Als je inderdaad 200 e-mails of meer hebt verstuurd, neem dan contact op met onze supporters, zij kunnen nakijken of de limiet voor je pakket verhoogd kan worden.

Je kunt onze supportafdeling benaderen middels de knop 'Contact' in je controlepaneel en via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Vermeld in je bericht hoeveel e-mails je per dag zou willen versturen, en om wat voor soort e-mails het gaat (bijvoorbeeld om nieuwsbrieven). Op basis hiervan zullen wij beslissen of het dagelijkse limiet opgehoogd kan worden.


 

Heb je de stappen in dit artikel gevolgd en is het nog steeds niet mogelijk om e-mails te ontvangen of te verzenden? Benader dan onze supportafdeling, zij zullen jouw specifieke situatie dan onderzoeken. Stuur hierbij zoveel mogelijk relevante informatie mee zodat wij dit tot op de bodem kunnen onderzoeken.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken? Laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Nick Brouwer Admin 4 mei 2018 (#1205)

@novasole

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
novasole 3 mei 2018 (#1202)

Beste,

Op ons email adres ontvangen we van in ieder geval 1 afzender de email niet die hij verstuurd. 1 keer is een bericht binnengekomen in de spam de overige berichten niet. heeft u enig idee wat de oorzaak kan zijn? Alvast bedankt.

0
Nick Brouwer Admin 20 februari 2018 (#791)

@esthervandervalk

Dat is gek! Let op dat je als gebruikersnaam je e-mailadres invoert. Daarnaast kan het helpen om toch je wachtwoord van je e-mailadres te wijzigen.

Mocht dit geen uitkomst bieden, benader dan onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

Stuur hierbij dan wat screenshots van de instellingen die je voor het e-mailadres hebt ingevoerd. Op basis hiervan kan onze supportafdeling dit verder voor je onderzoeken.

0
esthervandervalk 19 februari 2018 (#786)

ik krijg een foutmelding

De server voor account Energetischemassage heeft de fout 5.7.8 Error: authentication failed: UGFzc3dvcmQ6 geretourneerd. Uw gebruikersnaam/wachtwoord of de beveiligingsinstellingen zijn mogelijk onjuist. Wilt u uw wachtwoord opnieuw invoeren?

gebruikers naam en ww zijn ok

0
Nick Brouwer Admin 1 februari 2018 (#693)

@emcebo

Hoi Mieke, deze limiet is uit veiligheidsoverwegingen ingesteld, maar kan afhankelijk van je situatie wel verhoogd worden. Mogelijk zit je net niet tegen het limiet aan. Hierdoor kun je nog wel een handjevol losse e-mails versturen, maar meerdere tegelijkertijd zal je mogelijk over het limiet brengen.

Als je een bericht stuurt naar onze supportafdeling, kunnen zij de limiet eventueel voor je verhogen. Je kunt hen benaderen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
emcebo 1 februari 2018 (#689)

Goedemiddag, Ik zag dat mijn limiet op 100 emails per dag staat,( hierboven te lezen ) kan dit verhoogd worden? Soms zijn het er tot 500 stuks. Ik kan nu geen mail versturen waarin meerdere adressen staan . Ik krijg op het beeldscherm: (ox800ccc78) 555 5.5.4 Unsupported option SMTPUTF8. Wat betekent dat ?

Losse emails aan 1 persoon worden nog wel verstuurd. Graag de oplossing hiervoor. Alvast hartelijk dank.

groet Mieke Boot info@twestlicht.nl

0
Dean Peeters Admin 9 november 2017 (#312)

@Tim

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd via je controlepaneel hoe je het email probleem op kunt lossen! Wanneer je hier nog vragen over hebt verneem ik dit graag van je in een reactie op het verstuurde bericht :-)

0
lestylegenereux 9 november 2017 (#311)

Goedemiddag,

ik kan geen e-mails ontvangen en of versturen. Nergens kan ik goed vinden hoe ik dit verhelp. Kan iemand mijn helpen?!!

Groetjes,

Tim

0
Nick Brouwer Admin 24 oktober 2017 (#228)

@juwelieravenue

We zien terug dat de DNS instellingen van jouw domein nog niet helemaal goed staan. We hebben je hierover een bericht gestuurd via jouw controlepaneel. Als je de stappen hierin volgt zal je e-mail weer correct gaan werken :-)

-Nick

0
juwelieravenue 20 oktober 2017 (#208)

Microsoft outlook kan geen verbinding maken met de server. Ik weet niet wat ik eraan moet doen.

0
Nick Brouwer Admin 9 oktober 2017 (#162)

@mysticthief

Deze limiet is uit veiligheidsoverwegingen op 200 e-mails per 24 uur ingesteld. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat er spam vanaf ons mailplatform wordt verstuurd.

Mocht je geen kwaad in je zin hebben en deze limiet verhoogd willen zien, neem dan contact op met onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina. Zij zullen beoordelen of jouw limiet verhoogd kan worden zodat je alsnog gebruik kunt maken van je mailinglist.

-Nick

0
mysticthief 8 oktober 2017 (#153)

REJECT policy error. Mag ik maar 200 emails sturen per 24 uur? Ik heb een subscribe mailinglist en bulkemail mijn lijst een paar x per maand. Mijn subscribers gaan richting de 600 nu, het is vervelend als ik dat in 3 dagen moet sturen. Wat kunnen we hieraan doen?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op