Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Inloggen op STACK

Je kunt op verschillende manieren gebruik maken van STACK. In dit artikel leggen we uit hoe je inlogt en wat je hiervoor nodig hebt, zodat je snel aan de slag kunt.


Het adres van je STACK

Elke STACK heeft een uniek adres dat bestaat uit de gebruikersnaam van je TransIP-account gevolgd door .stackstorage.com. Dus bijvoorbeeld: knowledgebase.stackstorage.com. Heb je meerdere STACKs? Dan krijgen die een volgnummer. Het adres van een vierde STACK ziet er bijvoorbeeld zo uit: knowledgebase-4.stackstorage.com.

Je kunt het adres natuurlijk ook altijd controleren in je controlepaneel. Eénmaal ingelogd klik je bovenin op het tabblad STACK. Als je meerdere STACKs hebt kies je nu in de linkerkolom voor de STACK waarvan je het adres wilt weten. Het adres staat nu onder Jouw STACK-webadres.

De gebruikersnaam

Tijdens het bestellen van je STACK heb je een gebruikersnaam gekozen en een wachtwoord ingesteld. De gebruikersnaam kun je altijd terugvinden in je controlepaneel. Klik op de knop Beheren en kies voor Wachtwoord resetten. Klik op het dropdown-menu naast Gebruikersnaam. Je ziet nu een lijst met alle gebruikers op de STACK. Wil je inloggen via SFTP? Dan bestaat de gebruikersnaam verder uit een apenstaartje gevolgd door het STACK-adres. Dus bijvoorbeeld: felix wordt felix@knowledgebase.stackstorage.com.

Het wachtwoord

Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan kun je deze hier ook aanpassen. Heb je two-factor authentication ingeschakeld voor je STACK en wil je inloggen via WebDAV of SFTP? Dan heb je een token nodig in plaats van een wachtwoord.

De inloggegevens van je STACK verschillen van je TransIP-account, ook de two-factor codes zijn anders.


De webinterface

Je vindt de webinterface door met je browser naar het adres van je STACK te gaan. Log hier in met de gebruikersnaam en het wachtwoord zoals die hierboven beschreven staan. Heb je two-factor authentication ingeschakeld? Dan moet je ook nog een two-factor code invullen, deze vind je in je authenticator-app.

In dit artikel vind je meer informatie over de webinterface.

De desktopapplicatie

Na het installeren van de desktopapplicatie word je gevraagd om het adres van je STACK. Nadat je deze hebt ingevoerd opent je browser een pagina waar je moet inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord zoals die hierboven beschreven staan. Heb je two-factor authentication ingeschakeld? Dan moet je ook nog een two-factor code invullen, deze vind je in je authenticator-app. Keer hierna terug naar de desktopapplicatie om het inloggen af te ronden.

Nu je bent ingelogd is het tijd om de synchronisatie-instellingen te configureren. Dat valt buiten de scope van dit artikel, maar op deze pagina leggen we uit hoe je dat doet.

De mobiele apps

Als je de mobiele app voor het eerst opent word je gevraagd om het adres van je STACK. Nadat je deze hebt ingevoerd moet je inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord zoals die hierboven beschreven staan. Heb je two-factor authentication ingeschakeld? Dan moet je ook nog een two-factor code invullen, deze vind je in je authenticator-app.

WebDAV

Om te kunnen verbinden via WebDAV moet je een verbinding instellen. Gebruik het adres van je STACK hierbij als serveradres, gebruik het pad remote.php/webdav, kies desgevraagd voor poort 443 en log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord zoals die hierboven beschreven staan. Heb je two-factor authentication ingeschakeld voor je STACK? Dan heb je een token nodig in plaats van een wachtwoord.

In dit artikel vind je meer informatie over het verbinden via WebDAV.

SFTP

Ook om bestanden over te kunnen dragen via SFTP moet je een verbinding instellen. Gebruik het adres van je STACK hierbij als serveradres, kies voor poort 22 en kies desgevraagd voor SFTP. Log vervolgens in met de gebruikersnaam en het wachtwoord zoals die hierboven beschreven staan, de gebruikersnaam bestaat hierbij ook uit een apenstaartje en het STACK-adres. Dus bijvoorbeeld: felix wordt felix@knowledgebase.stackstorage.com. Heb je two-factor authentication ingeschakeld voor je STACK? Dan heb je een token nodig in plaats van een wachtwoord.

In dit artikel vind je meer informatie over het verbinden via SFTP.

 


 

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Scrol hiervoor naar beneden en klik op de knop Neem contact op.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan hieronder een reactie achter.

Probeer BladeVPS een maand gratis

Maak van jouw volgende website of applicatie een succes op BladeVPS PureSSD. Probeer direct of een self-managed VPS iets voor jou is; de eerste maand krijg je van ons :-)!

Start nu je gratis maand

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
hanshess 6 oktober 2020 (#4884)

Ik krijg de melding;

Je gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn niet geldig, probeer het nog eens.

Ik las ook een bericht dat al mijn data van Stack is verdwenen, hoop echt dat dit niet waar is, heb juist alles naar jullie overgezet omdat ik ervan uit ging dat dit veilig was.

0
Felix Smit Admin 24 augustus 2020 (#4708)

@dvd0tri, het is belangrijk om te weten dat je TransIP-account niet hetzelfde is als je STACK-gebruiker. Op STACK kun je dan ook niet inloggen met de two-factor-code van je TransIP-account. In dit artikel kun je meer informatie vinden over 2FA op STACK.

0
dvd0tri 5 mei 2020 (#4373)

Foutieve two-factor authenticatie vanaf google authenticatie via gsm werkt nooit. Als ik via sms een code aanvraag werkt het altijd perfect.

met vriendelijke groeten

dirk

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4228)

@oscarfaf, fijn om te zien dat dit probleem is opgelost met een supportticket!

0
oscarfaf 11 februari 2020 (#4073)

goedemorgen,

ik merk plots dat ik neit meer bij mijn storage kan? Mijn id is Oscarfaf is er wat aan de hand?

vast dank

1
Oscar van Doorn Admin 17 januari 2019 (#2521)

@transiproi, Nee, die is er nog niet :) Hier is al wel een feature request voor aangemaakt en die vind je hier: https://www.transip.nl/knowledgebase/idee/1635-meerdere-stack-accounts-ios-app/ Ik wil je uitnodigen om het request een like te geven zodat het hoger op de to-do-lijst van onze ontwikkelaars zal komen.

1
transiproi 16 januari 2019 (#2517)

Is er een inmiddels een optie om in te loggen via de stack app (iOS) op twee adressen? Ik heb de gratis en een betaald Stackaccount.

1
Nick Brouwer Admin 24 oktober 2018 (#2122)

@bgeus

Ik raad je aan om hiervoor contact op te nemen met onze supportafdeling. Zij kunnen je eventueel helpen om het account terug te zoeken waar jouw STACK in staat en hierop in te loggen.

Je kan onze supportafdeling benaderen met de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina.

1
bgeus 23 oktober 2018 (#2116)

free account: early adopters: Ik heb een stack-account, maar gebruikte deze al een tijdje niet, mijn Android liep vast. Nu wil ik deze weer gebruiken maar krijg geen toegang tot mijn Stack. Mijn account is bgeus of .. Hoe kan ik weer mijn free account: early adopter account benaderen?

0
Nick Brouwer Admin 9 augustus 2018 (#1719)

@belgravera

Ai, dat is vervelend! Met deze foutmelding werkt het vaak om de iOS app helemaal te sluiten (dubbelklik op de Home-knop en sleep de app het scherm uit), het wachtwoord van je STACK gebruiker te wijzigen, en daarna opnieuw in te loggen op de app.

Je kunt het wachtwoord van je STACK-gebruiker op de volgende manier aanpassen:

  • Klik bovenaan in het controlepaneel op 'STACK'
  • Klik op het tandwiel, en kies voor 'Wachtwoord resetten'
  • Vul hier een nieuw wachtwoord in en herhaal dit nieuwe wachtwoord
  • Klik tot slot op 'Opslaan'
1
belgravera 9 augustus 2018 (#1718)

Ik heb alle drie de inloggegevens voor de app. Url, inlognaam en we. Toch kan ik er niet in. De melding: missing session token. What to do?

1
Nick Brouwer Admin 5 juni 2018 (#1376)

@lanucia

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij!

Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

1
lanucia 5 juni 2018 (#1374)

Ik kan geen film van iMovie naar STACK uploaden.

1
Nick Brouwer Admin 24 april 2018 (#1157)

@awd1

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
awd1 23 april 2018 (#1156)

Ik kan mijn wachtwoord voor inloggen in STACK niet veranderen. Dat wil zeggen ik kan het wel aanpassen in het controlepaneel maar ik krijg in STACK dan steeds de melding: Je gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn niet geldig, probeer het nog eens.

1
Nick Brouwer Admin 26 maart 2018 (#1012)

@marietmentink

Vervelend om te horen dat het STACK icoon nu niet meer zicht baar is.

Deze plek is echter bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij!

Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
marietmentink 26 maart 2018 (#1008)

L.S. Ik heb zaterdag een backup gedaan en toen kwam erna een melding van update. Daar heb ik op geklijkt en laten doen, maar nu is het icoontje en zo van stack niet meer terug te vinden op mijn pc. Wat moet ik doen? Mariet Mentink

1
Nick Brouwer Admin 15 januari 2018 (#619)

@dmannessen

Dat is vervelend! Op dit moment vinden er geen storingen plaats waardoor je niet zou kunnen inloggen. Zou je voor de zekerheid eens het wachtwoord van STACK kunnen aanpassen en het hierna opnieuw kunnen proberen? Je kunt het wachtwoord aanpassen door de stappen in dit artikel te volgen.

Mocht het hierna nog steeds niet lukken, dan helpen onze helden van support je hier graag bij. Je kunt hen bereiken door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
dmannessen 15 januari 2018 (#617)

Beste,

Heden morgen probeer ik in te loggen op https://bevlos.stackstorage.com/login. Ik krijg de melding dat mijn wachtwoord of gebruikersnaam niet correct zijn. Ik weet voor een feit dat deze wel correct zijn. Doe ik toch iets niet goed? Of is er wat anders aan de hand?

Ik begreep van mijn vriendin dat zij ook inlogissues had deze morgen.

Bij voorbaat dank voor jullie reply.

Met groet en fijne dag!

David.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op