Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn diensten opzeggen

Wanneer je diensten bij TransIP wilt opzeggen, is het van belang dat je dit via het controlepaneel doet. Hiermee wordt voorkomen dat opzeggingen per ongeluk of door onbevoegde derden worden doorgevoerd. Bij het opzeggen van diensten hanteren we een opzegtermijn van een maand voor de verlengdatum.

In dit artikel leggen we uit hoe je de verschillende diensten van TransIP via je controlepaneel opzegt.


Diensten opzeggen in het controlepaneel

Je zegt domeinregistraties, je STACK, webhostingpakketten en VPS-diensten eenvoudig op via je controlepaneel. Ga hierbinnen rechtsboven naar je gebruikersnaam en klik op 'Mijn Account'.

Klik nu op het tabblad 'Diensten' om een overzicht van je diensten terug te vinden. Klik nu naast de dienst die je wilt opzeggen op 'Opzeggen'.

Ga naar Diensten en klik op opzeggen

In het onderstaande voorbeeld hebben we ervoor gekozen om het webhostingpakket van het domein site-voorbeeld.nl op te zeggen. Je kunt op dezelfde manier aparte domeinregistraties, je STACK, je VPS en add-ons van je VPS opzeggen.

Controleer de opzegging

Aan de linkerzijde zie je dat alleen het webhostingpakket is aangevinkt. Controleer bij opzeggingen altijd goed dat de domeinregistratie zelf niet is aangevinkt. Als dit wel het geval is, zal het bijbehorende domein ook worden opgezegd.

Je kunt nu aan de rechterzijde kiezen om de dienst per 'Einde contract' of per 'Direct' op te zeggen. Maak nu je keuze en klik vervolgens op 'Opzegging aanvragen'.

Per einde contractopzeggen per direct

  • Opzeggen per einde contract betekent dat de dienst niet langer door ons verlengd zal worden aan het eind van de lopende contractperiode.
     
  • Opzeggen per direct betekent dat de dienst ook daadwerkelijk onmiddellijk wordt opgeheven.
     
  • Bij een opzegging per direct is er geen restitutie mogelijk voor de resterende contractperiode.

Je wordt nu nogmaals gevraagd om de opzegging te controleren, waarna je de opzegging aan de rechterzijde kunt bevestigen. Als je zover bent, klik je op 'Opzegging bevestigen'.

Bevestig de opzegging


Opzeggen van VPS-AddOns

Bij het opzeggen van gewone VPS AddOns, zoals CPU en RAM AddOns, zie je alleen de optie om deze 'Direct' op te zeggen. Bij het verwijderen van een AddOn wordt de VPS namelijk herstart. Omdat opzeggingen per einde contract automatisch gedurende de dag van opzegging plaatsvinden, zou de VPS op een ongewenst moment herstart kunnen worden.

Big Storage en Private networks

AddOns zoals Big Storage en Private Networks kunnen wel per einde contract opgezegd worden, mits deze van de VPS(-en) zijn ontkoppeld.

IP-adressen

Extra IP-adressen die je voor je VPS hebt besteld, kun je op de normale manier opzeggen. Het originele IP-adres dat met de VPS geleverd is, kan niet worden opgezegd. Deze is direct aan de VPS gekoppeld. 

Pre-installed controlepanelen

Pre-installed controlepanelen zoals DirectAdmin, Plesk en cPanel kunnen alleen worden opgezegd door ofwel de VPS zelf op te zeggen ofwel de VPS te herinstalleren. Kies dan bij de herinstallatie voor een 'kaal' OS of een ander pre-installed controlepaneel.

VPS-lock

Mocht je een VPS willen opzeggen, controleer dan eerst goed of hier de VPS-lock niet op actief staat. Als dat het geval is, zal de opzegging niet kunnen worden verwerkt.


Whitelabel opzeggen

Wanneer je een actieve Whitelabel-dienst hebt en hier niet langer gebruik van wenst te maken, kun je deze ook naar wens opzeggen. In tegenstelling tot de andere diensten, kan de opzegging van de Whitelabel-dienst niet plaatsvinden via het tabblad 'Diensten' in je controlepaneel.

Om de Whitelabel-dienst op te zeggen, is het van belang dat je hiervoor een bericht stuurt vanuit je controlepaneel. Dit kun je doen door het tabblad 'Contact' in je controlepaneel te gebruiken, of de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Laat hen weten of je de Whitelabel-dienst per direct of per einde contract wilt opzeggen. Mocht je per einde contract kiezen dan zul je, na het contact met onze supportafdeling, de opzegging nog moeten bevestigen in je controlepaneel.


Colocatie opzeggen

Indien je gebruik maakt van onze colocatiediensten en deze wil opzeggen, is het van belang dat je een bericht vanuit je controlepaneel naar onze supportafdeling stuurt.

Op die manier kunnen we vaststellen dat jij de de eigenaar van de colocatiediensten bent. Je kunt onze supportafdeling benaderen door de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel te gebruiken.

Wij zullen er dan zorg voor dragen dat de opzegging van je colocatiediensten in orde wordt gemaakt.


Account sluiten


Belangrijk om te weten
  • Je kunt iedere maand jouw VPS opzeggen. Houd er rekening mee dat als je een VPS per direct opzegt ook direct alle data komt te vervallen.
     
  • Een webhostingpakket of ander gekoppeld pakket komt niet automatisch te vervallen bij het wegverhuizen van domeinnamen. Houd er rekening mee dat als je een webhostingpakket per direct opzegt, alle bestanden en e-mails meteen komen te vervallen.
     
  • Wanneer een domeinnaam wordt opgezegd, valt het domein hierna in quarantaine. In de quarantaineperiode kan een domeinnaam niet meer geregistreerd of benaderd worden.

    Alleen de rechtmatige eigenaar van het domein kan een domeinnaam uit quarantaine herstellen. De eigenaar van een domeinnaam is zichtbaar in de houdergegevens van een domeinnaam.
     
  • Ook STACK is maandelijks opzegbaar. Bij een opzegging per direct komt alle data op je STACK meteen te vervallen en wij houden hier standaard geen back-ups van bij. De betreffende data is dan ook direct weg.
     
  • Een SSL certificaat zal automatisch verlopen en niet automatisch verlengd worden. Deze hoeft dus niet opgezegd te worden.

In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je je diensten bij TransIP opzegt.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
druiven5 16 september 2018 (#1948)

Wat ontzettend lastig en gebruiksonvriendelijke site als je je account wil opzeggen.

0
Matthijs van Beek Admin 27 augustus 2018 (#1831)

@bomen1

Bedankt voor je feedback. Op transip.nl was die knop al weg maar per abuis stond hij nog op transip.be. Ik heb het direct aan de betreffende afdeling doorgegeven zodat zij de knop zo snel mogelijk weg te halen.

0
bomen1 24 augustus 2018 (#1815)

ook vervelend dat de knop "verzilver je invite" nog steeds op de site aanwezig is doe deze gewoon weg en stop met de mensen te misleiden ook slechte ervaring met uw bedrijf :(

0
Matthijs van Beek Admin 9 juli 2018 (#1573)

@apeereboom

Vervelend te horen dat je verkeerd geïnformeerd bent door Computertotaal. Het is uiteraard niet wenselijk dat derden verkeerde informatie verspreiden. Wij hebben daarom ook in april een grote campagne gevoerd om het stoppen van de gratis STACK-invites aan te kondigen en mensen de kans te bieden nog een invite aan te vragen.

Ik hoop dat je begrijpt dat wij geen invloed hebben op wat derden over onze diensten vertellen. Wanneer een derde partij zou zeggen dat al onze diensten gratis zijn, dan maakt dat het natuurlijk niet waar.

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd naar aanleiding van je vraag over het sluiten van je account.

0
apeereboom 8 juli 2018 (#1569)

Ik had in computertotaal van juni gelezen over de gratis cloudspace. Nu heb ik een account aangemaakt en alles ingevuld en kom ik tot de conclusie dat het op 25 april is gestopt. Er is nu alleen nog een heel dure webspace volgens de info op de Stack-pagina.

Wilt u nu zo vriendelijk zijn om mijn account op te heffen en al mijn gegevens te vernietigen. Dit is een heel slechte ervaring met jullie bedrijf. Hans Peereboom

0
Nick Brouwer Admin 1 maart 2018 (#849)

@rozenhoek

Vervelend om te horen dat het niet lukt de bijbehorende diensten te achterhalen. Onze support afdeling is inderdaad niet telefonisch bereikbaar. Omdat bij veel vragen er nauwkeurig zaken uitgezocht moeten worden werken wij via het ticket systeem en de email. Op deze wijze kunnen we onze klanten beter van dienst zijn.

Wanneer wij een factuur sturen, zullen wij hierbij altijd het bijbehorende account vermelden. In jouw geval gaat het om een tweede account van je.

Binnen dat account kun je de factuur terugvinden, alsmede de diensten die hierbij betrokken zijn. Vanwege veiligheidsredenen kan ik je hier geen inhoudelijke informatie over de factuur verstrekken, daar dit privacygevoelige informatie kan bevatten die wij nooit openbaar bekend zullen maken.

Ik raad je dan ook aan om in te loggen op het tweede account van je. Dit account kun je, zoals vermeld, altijd terugvinden in de factuur die je per e-mail hebt ontvangen. We raden je verder aan om vragen over facturen in het vervolg te stellen via het account waar de factuur in staat.

Mocht je de inloggegevens niet meer weten, dan kun je via deze pagina je inloggegevens opnieuw opvragen.

0
rozenhoek 28 februari 2018 (#847)

Ik heb twee domeinnamen bij jullie en daarvan verloopt de termijn op 8-08-2018 en 05-10-2018 zie bijlage. Ondanks dit feit willen jullie geld zien voor F0000.1801.0005.4918

Als ik probeer te achterhalen welke domeinnaam tegenover dit factuur staat kan ik helemaal niets vinden. Ook al sik ingelogd ben en loop daardoor helemaal vast in het controle paneel. Wanneer ik probeer te bellen dan krijg ik de melding dat jullie telefonisch niet bereikbaar zijn.

Omdat ik daardoor geheel afhankelijk ben geworden van jullie en omdat jullie op geen enkele wijze duidelijkheid geven waardoor ik op een eenvoudige wijze de facturen kan controleren omdat daar op geen enkele wijze een referentie word gegeven om welke domeinnaam het gaat schrijf ik uit wanhoop en frustratie deze mail om de door jullie veroorzaakte miscommunicatie te verhelderen.

Zou iemand kunnen uitleggen waar:

Factuur F0000.1801.0005.4918 voor staat?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op