Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De algemene instellingen voor mijn e-mailadres

In dit artikel geven we de algemene instellingen weer voor de e-maildiensten bij TransIP. De e-mailinstellingen zijn hetzelfde voor alle e-mailadressen die op een E-mail Only- of webhostingpakket zijn aangemaakt.

Klik hier voor handleidingen voor de meestgebruikte e-mailsoftware.

Let op: Je kunt bij het instellen van een e-mailaccount kiezen tussen twee verschillende protocollen voor inkomende e-mail. Het is belangrijk dat je eerst een bewuste keuze maakt tussen de protocollen IMAP en POP3 voordat je je e-mailaccount instelt. Bekijk het artikel over de verschillen tussen IMAP en POP3 voor een uitgebreide uitleg.


Inkomende e-mail (IMAP)
  • Server: imap.transip.email
  • Poort: 993
  • SSL: ingeschakeld
  • Gebruikersnaam: je e-mailadres
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

 

Inkomende e-mail (POP3)
  • Server: pop3.transip.email
  • Poort: 995
  • SSL: ingeschakeld
  • Gebruikersnaam: je e-mailadres
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

 

Uitgaande e-mail (SMTP)
  • Server: smtp.transip.email
  • Poort: 465
  • SSL: ingeschakeld
  • Gebruikersnaam: je e-mailadres
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
finnrt 24 april 2018 (#1160)

Iemand enig idee met welke settings ik de email kan linken aan Laravel Framework?

Krijg deze error: (1/1) Swift_TransportException Expected response code 220 but got code "", with message ""

1
hexashots 17 april 2018 (#1120)

@Nick Brouwer, hartelijk bedankt! heel duidelijk zo. opzich begrijpelijk dat het allemaal nog niet verhuisd is. bedankt!

Olivier

0
Nick Brouwer Admin 17 april 2018 (#1119)

@hexashots

Goed om te horen dat het is gelukt je e-mail in te stellen!

In dit geval komen de e-mails nog niet aan, omdat het domein nog niet naar ons verhuisd is. Ik heb je zojuist een bericht in je controlepaneel gestuurd met meer inhoudelijke informatie :-)

0
hexashots 17 april 2018 (#1118)

Het instellen is perfect gelukt, dankzij de heldere uitleg boven. na een paar testmails te hebben verstuurd zie ik dat al mijn mailtjes in de spam-folder terecht komen, hoe kan ik dit voorkomen?

hartelijke groet, Olivier Groot

0
Nick Brouwer Admin 26 februari 2018 (#835)

@wereldvlaggen

In dat geval raad ik je aan om onze supportafdeling te benaderen. Ik vermoed dat het hier om foutieve DNS instellingen gaat, waardoor sommige e-mail niet juist aankomt.

Onze supportafdeling kan dit direct voor je nakijken als je een bericht stuurt via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina :-)

0
wereldvlaggen 26 februari 2018 (#834)

Hoi Nick, de instellingen heb ik gekeken, echter kom ik er nog niet uit.

0
Nick Brouwer Admin 26 februari 2018 (#833)

@wereldvlaggen

Ai, dat is vervelend! We helpen je hier natuurlijk graag bij.

Onze support afdeling is echter niet telefonisch bereikbaar. Omdat bij veel vragen er nauwkeurig zaken uitgezocht moeten worden werken wij via het ticket systeem en de email. Op deze wijze kunnen we onze klanten beter van dienst zijn.

Als je de knop 'Neem contact op' onder dit artikel gebruikt, kun je onze supportafdeling benaderen. We streven er naar om je binnen een uur van een antwoord te voorzien.

0
wereldvlaggen 26 februari 2018 (#832)

Nieuwe pc, nieuwe Outlook. emailadres 1 werkt perfect, emailadres niet. Test email van MS komt wel binnen maar de resterende ( oude ) niet. Alles ' overgenomen ' maar werkt helaas niet. Ik vertrek morgen naar het buitenland, zou iemand van support me even kunnen bellen, ik zou het echt waarderen.

0
Nick Brouwer Admin 15 januari 2018 (#623)

@villadata

Vervelend om te horen dat het nog niet lukt om je e-mailadres in te stellen. Ik heb het nagekeken en zie dat je in jouw situatie probeert je e-mail in te stellen in een extern boekhoudprogramma. Wij kunnen niet garanderen dat onze e-maildiensten op alle externe programma's werkzaam zijn.

De gegevens die je hierbij hebt ingevoerd zijn verder wel correct, dus het probleem ligt inderdaad niet hier. We raden je dan ook aan om de maker dan wel leverancier van het boekhoudprogramma te benaderen. Zo kun je na gaan of er iets in de instellingen van het programma aangepast kan worden. Mochten de instructies van de maker niet duidelijk zijn, dan kijken onze helden van support hier graag met je naar. Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' onder dit artikel.

0
villadata 11 januari 2018 (#603)

Het zou goed zijn als jullie het probleem helpen oplossen. Dat doen jullie nu niet. Alleen geven jullie aan dat jullie het niet weten. Alles is correct ingevuld aan onze kant. Het probleem ligt dus niet hier.

1
uutelst 29 november 2017 (#402)

helder en step by step!

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op