Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De Back-ups bij de betaalde STACK-pakketten

Bij alle betaalde STACK pakketten zijn back-ups van je data inbegrepen. Deze back-ups worden elke dag aangemaakt en blijven tot maximaal 5 dagen bewaard (dus totaal 5 back-ups). Wanneer je per ongeluk een belangrijk bestand hebt verwijderd of er is een andere reden dat je een back-up nodig hebt, kun je via je controlepaneel een back-up van een eerder moment terugzetten.

Ga in je controlepaneel naar het tabblad 'STACK' en scrol naar 'Jouw back-ups'. Klik hiernaast op het tandwiel om je beschikbare back-ups terug te vinden. 

jouw back-ups van STACK

De back-ups die je daar ziet, zijn complete kopieën van de inhoud van je STACK op dat moment en je kunt dan ook alleen de complete back-up terugzetten. Dit zijn geen back-ups van individuele bestanden (waarbij je kan kiezen welk bestand dan wel map je terug wilt plaatsen). Nieuwe bestanden die na het tijdstip van de back-up zijn geüpload, zullen bij het terugplaatsen ook overschreven worden. Let hier dus goed op wanneer je een back-up terugplaatst.



Is mijn data bij de 1.000 GB STACK dan niet veilig?

Zeker wel! Ons STACK-platform draait in een veilige RAID-Z opstelling waardoor er zonder problemen een schijf defect kan raken zonder dat dit gevolgen heeft voor je data. Mocht je echter zelf een bestand (definitief) verwijderen of je STACK opzeggen, dan hebben wij vanwege het hoge volume van de data hier voor de 1TB STACKs zelf geen back-ups van. In dat geval ben je dus je data kwijt, let hier dus goed wanneer je bestanden verwijdert.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Nick Brouwer Admin 19 maart 2019 (#2849)

@dbuys

Je hoeft je geen zorgen te maken over het verdwijnen van STACK. Mocht er zich toch onverhoopt een situatie voordoen waarin de continuïteit van STACK in het geding komt, dan zullen we onze uiterste best doen om je hier tijdig van op de hoogte te te stellen, zodat je jouw data kunt downloaden.

0
dbuys 18 maart 2019 (#2844)

@Nick Brouwer, Beste, met een faling bedoel ik uiteraard het moment waarop jullie de rekeningen niet meer kunnen betalen en men tot vereffening moet overgaan, in België net zoals in Nederland vermoed ik uitgevoerd door een curator.Op dat moment zou de curator weleens kunnen beslissen om over te gaan tot het afsluiten van energie om de kosten niet hoger te laten oplopen. Op dat moment is mijn data dan ook weg.

Grts

0
Nick Brouwer Admin 18 maart 2019 (#2841)

@dbuys

Kun je aangeven wat je exact bedoelt met een faling? Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

0
dbuys 16 maart 2019 (#2839)

Wat gebeurt er met mijn data (1000Gb stack) bij een faling?

0
Felix Smit Admin 21 januari 2019 (#2545)

@wbumbu, zojuist heb ik je een bericht gestuurd via het TransIP-controlepaneel.

0
kleefr 18 januari 2019 (#2529)

Ik zou het liefst time machine willen hebben

0
wbumbu 15 januari 2019 (#2512)

Ik ben ook net overgegaan op een betaalde dienst, omdat ik dacht dat backup inhield, dat ik via mijn programma Syncback zelf kon bepalen wanneer en hoe ik een backup van mijn harde schijf kan maken. Synchronisatie vind ik namelijk niet prettig. Graag een oplossing en anders wil ik de betaalde dienst graag annuleren.

0
peegmehh 12 januari 2019 (#2489)

Graag zie ik de optie dat ik zelf een keuze heb wanneer back-ups worden gemaakt. Ik heb het liefst een backup van een jaar terug, half jaar, 1 maand en gisteren en eergisteren. (5) Ik wil namelijk voorkomen dat door ransomware mijn bestanden worden gehijackt! Zojuist overgegaan op de betaalde dienst. Maar jammer genoeg biedt de backup niet voldoende!

Gr. Daniel

0
dealerselect 10 augustus 2018 (#1733)

Nick bedankt voor je reactie, ik weet genoeg

0
Nick Brouwer Admin 10 augustus 2018 (#1731)

@dealerselect

Dat klopt inderdaad. Wij hebben er bewust voor gekozen om de back-ups van STACK over een periode van 5 dagen in plaats van bijvoorbeeld 5 weken op te slaan. Het komt namelijk veel vaker voor dat men een back-up van een aantal dagen geleden terug wil zetten dan een aantal weken. Dit is zorgvuldig getest, wat de basis voor deze beslissing is geweest.

Hou er verder rekening mee dat een grote opslagdienst gepaard gaat met een grote opslagcapaciteit. We kunnen daarom niet tot in de oneindigheid back-ups blijven bewaren.

0
dealerselect 10 augustus 2018 (#1727)

begrijp ik goed dat als je met vakantie bent en er dus na een een week achter komt dat je data mist deze niet terug kan zetten?

0
moreware 1 augustus 2018 (#1684)

20 uur om een backup terug te zetten is wel erg krap. Bij Dropbox heb ik een jaar de tijd..

0
remomangre 27 juni 2018 (#1518)

@wesselvanwieren, Hier het zelfde.

0
wesselvanwieren 18 mei 2018 (#1277)

Ik zou graag een backup van een gebruiker terug willen zetten binnen mijn gehele stack. Andere gebruikers zijn nu de dupe wanneer er een backup teruggezet moet worden.

0
purefox 10 april 2018 (#1089)

Het zou mooi zijn wanneer je tegen betaling ook een back-up van je gratis 1TB ruimte zou kunnen aanvragen. Ik heb daar wel geld voor over. Het 10Gb pakket is me daarvoor net te prijzig.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op