Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil de webinterface van STACK gebruiken

Met STACK upload, open en deel je jouw bestanden en mappen snel en eenvoudig met anderen.

Er zijn verschillende manieren waarop je STACK kunt gebruiken:

In dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je van de STACK-webinterface in jouw browser gebruikmaakt.


Inloggen op de webinterface van STACK

Om jouw STACK in een browser te kunnen bereiken, vul je jouw persoonlijke STACK-webadres in de adresbalk in.

Je STACK-webadres begint altijd met je TransIP-accountnaam, gevolgd door .stackstorage.com. Je accountnaam is gelijk aan de gebruikersnaam waarmee je inlogt in je controlepaneel. Mocht je de inloggegevens van je account niet meer weten, volg dan de stappen in dit artikel.

Als je TransIP-accountnaam bijvoorbeeld 'arjanvandenberg' is, dan is jouw STACK-webadres arjanvandenberg.stackstorage.com. Je STACK-webadres vindt je te allen tijde terug in je controlepaneel. Ga hier naar het tabblad 'STACK'  om het adres terug te vinden onder 'Jouw STACK webadres'.

Jouw STACK webadres


Je gebruikersnaam en wachtwoord van STACK

Na het bezoeken van je STACK-webadres zul je het volgende scherm te zien krijgen:

inloggen webinterface

 

Na het verzilveren van je STACK-code is je gevraagd om een gebruikersnaam en een wachtwoord voor je STACK te kiezen. De gebruikersnaam en het wachtwoord die je hier hebt ingevuld, gebruik je om in te loggen op STACK.

Je vindt alle gebruikersnamen van je STACK terug in je controlepaneel, door hier naar het tabblad 'STACK' te gaan. Om het wachtwoord van een gebruiker aan te passen klik je aan de rechterzijde op het tandwiel, gevolgd door 'Wachtwoord resetten'.

Wachtwoord resetten

 

Je ziet nu naast 'Gebruikersnaam' een dropdownmenu terug met hierin de gebruikersnamen van je STACK. Jouw hoofdgebruikersnaam zal altijd als eerste geselecteerd zijn. Mocht je het wachtwoord van je STACK-gebruikersnaam niet meer weten, dan kun je hier per gebruiker het wachtwoord aanpassen.

Jouw STACK gebruikers

Let op: De gebruikersnaam en het wachtwoord voor STACK zijn niet gelijk aan de inloggegevens van je controlepaneel.


Tabbladen binnen de STACK-webinterface

Zodra je op de webinterface bent ingelogd met je gebruikersnaam en wachtwoord, zul je bovenaan de pagina enkele tabbladen terug vinden.

 

webinterface STACK tab

Door op het tabblad 'STACK' te klikken, keer je terug naar de hoofdpagina van STACK. Hier heb je de mogelijkheid om nieuwe mappen aan te maken, bestanden te uploaden en te zoeken naar specifieke bestanden en mappen.

 

webinterface afbeeldingen tab

Onder 'Afbeeldingen' zie je al jouw geüploade afbeeldingen op je STACK terug.

 

webinterface favorieten tab

Hier vind je alle bestanden terug die je als 'Favoriet' hebt aangeduid.

 

webinterface gedeeld tab

Onder dit tabblad vind je alle bestanden en mappen terug die je ooit gedeeld hebt.

 

webinterface prullenbak tab

Hier vind je alle bestanden en mappen terug die je eerder van STACK verwijderd hebt.


Nieuwe map aanmaken

Op de hoofdpagina zie je aan de rechterzijde een blauwe knop genaamd 'Nieuwe map'. Klik hierop om een nieuwe map binnen je STACK aan te maken.

Bestanden uploaden

Naast 'Nieuwe map' vind je de knop 'Uploaden'. Als je hier op klikt kun je direct bestanden kiezen die je naar STACK wil uploaden.

afbeelding STACK bestand uploaden

 

Afhankelijk van de grootte van het bestand (of de bestanden) zal er na een upload bovenaan de pagina een balk gaan lopen die aangeeft wat de status van de upload is. Zodra de upload is voltooid, zullen de bestanden en mappen in het overzicht van STACK zichtbaar worden.

afbeelding STACK bestand upload voortgang

 

Wanneer je gebruikmaakt van Google Chrome zul je ook altijd een bestand of een complete map kunnen uploaden door deze van je computer naar de webinterface van STACK te slepen.

De bestanden binnen een map zijn in te zien door op de map te klikken. Om bestanden of mappen te bewerken of in te zien, vink je het vakje ervoor aan. 

Let op: Een upload via de webinterface van STACK mag maximaal 10GB groot zijn.

Zoeken

Naast de knop 'Uploaden' is een vergrootglas te zien. Klik hierop om een bestand binnen de huidige map op te kunnen zoeken.


De functies binnen de STACK-webinterface

Binnen de STACK-webinterface kun je verschillende acties uitvoeren op de bestanden en mappen die je hebt geüpload.

Om een actie op een bestand of map uit te voeren, vink je het vakje links van het gewenste bestand of de beoogde map aan. Je ziet dan direct aan de rechterzijde de verschillende acties terug. We zullen nu per actie aangeven hoe deze werken.

 

STACK functie preview

Door op 'Preview' te klikken kun je een afbeelding, video of geluidsbestand direct bekijken of beluisteren. Let wel dat niet alle bestanden op deze manier bekeken kunnen worden. Zo zijn pdf-bestanden wel zichtbaar, maar bevat STACK geen software om tekstverwerkingsbestanden zoals Word- of Pages-documenten te lezen.

Mocht je deze toch willen bekijken dan is het van belang dat je het bestand eerst download en deze vervolgens op je computer opent.

 

STACK functie downloaden

De naam geeft het al aan: wanneer je hierop klikt, zullen de geselecteerde bestanden en mappen worden gedownload naar je lokale downloadmap.

 

STACK functie delen

Door op 'Delen' te klikken, krijg je de mogelijkheid om het bestand of de map direct met anderen te delen.

 

Bestanden delen

Zodra je dit doet, krijg je bovenaan de pagina een aantal opties te zien:

  • Delen - Hieronder vind je de directe link terug die je kunt delen met anderen. Klik op de knop 'Kopieer link'. Je kunt nu de link ergens anders plaatsen door deze in een e-mail, in je Whatsapp-groep of in een document te plakken. Gebruik hiervoor CTRL + V (Windows) of CMD + V (Mac). Door deze link te bezoeken, kunnen anderen het gedeelde bestand of de map openen.
  • Wachtwoord - Hiermee beveilig je de toegang tot de gedeelde bestanden met een wachtwoord. Wanneer je op het schuifje klikt, kun je een wachtwoord invoeren. Druk op 'Enter' om dit op te slaan. 
  • Vervaldatum instellen - Door een vervaldatum in te stellen, geef je aan tot hoelang de deellink bruikbaar is. Dit is handig als je bijvoorbeeld het bestand voor korte tijd bereikbaar wil maken.

 

STACK functie favoriet

Door op 'Favoriet' te klikken kun je, je raadt het al, een bestand of map als favoriet aanduiden. Alle favorieten vindt je terug door bovenin de STACK-webinterface op 'Favorieten' te klikken.

 

STACK functie naam wijzigen

Klik hierop om de naam van een map of bestand te wijzigen.

 

STACK functie knippen

Klik op 'Knippen' om een bestand of map te knippen en deze in een andere map weer te plakken. Zodra je hierop klikt, zie je een venster waarin gevraagd wordt om naar de doelmap te gaan. Zodra je naar een andere map bent gegaan, zul je de knop 'Plakken in deze map' terugzien.

 

STACK functie kopieren

De knop 'Kopiëren' werkt hetzelfde als 'Knippen', met het verschil dat je het originele bestand laat staan. Dit stelt je dus in staat om een kopie van een bestand of map te maken en in een andere map te plaatsen.

 

STACK functie verwijderen

Klik hierop om de geselecteerde map of bestand te verwijderen. Je zult hierbij altijd eerst om een bevestiging gevraagd worden. Wanneer je op 'Verwijder' klikt, zal het bestand naar de prullenbak verplaatst worden. Kies 'Annuleren' om het bestand toch te bewaren.

afbeelding STACK bestand verwijderen

 

Mocht je de bestanden permanent willen verwijderen, klik dan rechtsboven aan de pagina op 'Prullenbak'. Eenmaal op die pagina vink je de bestanden aan die je definitief wilt verwijderen (of gebruik het vinkje links in de paarse balk om alle bestanden te selecteren).

Je krijgt nu rechts weer een aantal opties, waaronder 'Verwijder permanent'. Wanneer je daarop klikt is het bestand ook echt verwijderd van je STACK.

Om de prullenbak te legen klik je hier op 'Prullenbak leegmaken'.

afbeelding STACK prullenbak

 

STACK functie deselecteren

Door op 'Deselecteren' te klikken, vink je het vakje naast het bestand weer uit.


Gebruikers toevoegen en ruimte delen

Binnen de STACK-webinterface kun je extra gebruikers aanmaken en ze een deel van je schijfruimte toewijzen. In dit artikel wordt uitgebreide uitleg hierover gegeven.


 

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, benader dan onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina. Wil je het artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral hieronder een bericht achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Nick Brouwer Admin 19 oktober 2018 (#2102)

@keeskokkelkoren

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
keeskokkelkoren 19 oktober 2018 (#2099)

Ik ben overgestapt naar een nieuwe laptop. Daar heb onder de gebruiker Kees Kokkelkoren een map gecreëerd die STACK heet. Vervolgens heb ik alle mappen en bestanden onder de map STACK geplaatst. Vanaf dat moment wordt Stack niet meer bijgewerkt. Dus geen mutaties en geen nieuwe bestanden worden ge-upload. Wat doe ik fout?

0
Nick Brouwer Admin 1 oktober 2018 (#2016)

@lucverpoort

Ik moet zeggen dat dit melding me niet direct bekend voorkomt. Het lijkt er op dat dit een eenmalige melding is, zou je hiervoor een bericht kunnen sturen naar onze supportafdeling.

Zij kunnen dit verder voor je onderzoeken. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

0
lucverpoort 1 oktober 2018 (#2014)

Beste,

Na het uploaden van enkele foto's krijg ik (bij het consulteren van die foto's) steeds de melding: An error occured Error Domain=Stack.RequestError Code= 0 "The rekest coördinator received no response"

Wat kan ik hieraan doen ????

Alvast dank voor jullie reactie

Luc Verpoort / (particulier)

lucverpoort@telenet.be

lucverpoort.stackstorage.com

0
ews 21 september 2018 (#1975)

Hoi, kunnen jullie iets doen aan de resolutie van het icoontje in de app-drawer op de Mac? Die is van zeer lage resolutie waardoor hij er uit springt qua lelijkheid.

0
Nick Brouwer Admin 25 juli 2018 (#1658)

@perorg

In dat geval raden we aan om STACK als netwerkschijf toe te voegen :-) Dit zorgt er voor dat er geen HD ruimte wordt ingenomen, maar je wel direct vanuit je MacBook bestanden en mappen naar STACK kunt uploaden.

Dit proces vindt plaats met behulp van het WebDAV protocol. Dit protocol is helaas niet het snelste protocol, maar krijgt het werk wel gedaan. Kijk voor meer informatie ook naar dit artikel.

Mocht je op basis hiervan nog verdere vragen hebben, raad ik je aan contact op te nemen met onze supportafdeling. Je bereikt ze via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina en met de knop 'Contact' in je controlepaneel.

Onze helden van support zijn niet alleen sneller met antwoorden, maar zullen je ook inhoudelijk te woord kunnen staan :-)

0
perorg 25 juli 2018 (#1656)

Ik wil Stack enkel als backup gebruiken voor mijn MacBook zonder HD ruimte kwijt te zijn. Dan kom ik uit op de webinterface optie. Echter merk ik dat als ik bulkbestanden overzet (via zowel Safari als Chrome) er tussentijds met uploaden gestopt wordt doordat er 'incorrecte' bestandsnamen voorkomen die bijv. een '/' of '|' teken bevatten. Het is niet te doen om dat allemaal na te lopen. Is er een oplossing hiervoor? Bvd!

0
Nick Brouwer Admin 25 april 2018 (#1169)

@dewittehi

Dat is op dit moment nog niet mogelijk, maar er is hier wel een Feature Request voor aangemaakt door een andere gebruiker :-)

Ik raad je dan ook zeker aan om deze Feature Request een like te geven. Hoe meer likes een Feature Request ontvangt, hoe groter de kans dat dit op de roadmap van onze developers terecht komt!

0
dewittehi 25 april 2018 (#1168)

Hallo, Kan ik de link waarmee ik mijn bestanden deel ook zelf opstellen, nu is het namelijk een stukje code geplakt aan mijndomein.nl/ maar voor het gemak van delen zou ik dat willen veranderen in bijvoorbeeld: mijndomein.nl/fotos

Kan dat?

bij voorbaat dank, Jonne

1
pietvandenberg 20 maart 2018 (#955)

Dank. Beide opties met succes geprobeerd.

0
Nick Brouwer Admin 19 maart 2018 (#946)

@pietvandenberg

Leuk om te horen dat je beginnend STACK-gebruiker bent :-) Als je de webinterface gebruikt, dan is het met de meeste browsers niet mogelijk om mappen te uploaden.

Dit is een beperking vanuit de browsers, waar wij helaas geen invloed op hebben. De meeste kans van slagen heb je als je Google Chrome gebruikt. Via die weg kun je vaak wel mappen en (sub)submappen uploaden.

Mocht dit geen uitkomst bieden, dan kun je er ook voor kiezen om STACK als netwerkschijf te gebruiken. Op die manier maak je een virtuele schijf op je iOS-computer aan, waar je naar wens bestanden en mappen naartoe kunt slepen. Deze worden dan direct naar STACK geüpload en nemen verder geen ruimte in op je computer.

0
pietvandenberg 18 maart 2018 (#941)

Beste,

Ik ben een beginnend Stack- en zelfs beginnend cloudgebruiker. Nu ik wil uploaden, lijkt het erop dat ik geen mappen, supmappen en subsubmappen kan uploaden, maar alleen de bestanden die in deze (sub)mappen staan. Dat wordt een bewerkelijke exercitie. Voorbeeld: map foto's; supmap 2018, subsupmap vakantie.

Mijn vraag: hoe kan ik complete mappen met hun volledige inhoud up- en downloaden (binnen de grens van 10GB)?

N.B. ik gebruik een ios-computer.

Bij voorbaat dank.

Piet

0
boutje 12 maart 2018 (#899)

@Nick Brouwer, OK, bedankt, ga ik doen.

0
Nick Brouwer Admin 12 maart 2018 (#890)

@boutje

Het is momenteel alleen mogelijk om of een los bestand of een map met anderen te delen. Je zou dus eventueel de bestanden in een map kunnen plaatsen om vervolgens de map zelf te delen.

Je zou het delen van meerdere bestanden tegelijk ook als Feature Request in kunnen schieten. Op die manier wordt jouw suggestie mogelijk in de toekomst alsnog toegevoegd :-)

Via deze pagina kun je een Feature Request insturen. Hoe meer likes de Feature Request heeft, hoe groter de kans dat dit bij onze developers terecht komt!

0
boutje 9 maart 2018 (#886)

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 10 bestanden aan te vinken en dan van die 10 de link in 1x te kopieren in plaats van elk bestand apart te moeten vinken en dan de link kopieren ? Bedankt bij voorbaat.

0
Nick Brouwer Admin 30 januari 2018 (#677)

@pieterweerts

Op dit moment niet, maar dat is zeker geen slecht idee! Ik raad je dan ook zeker aan om dit via je controlepaneel als 'Idee' in te schieten.

Op die manier komt je idee bij onze developers terecht en wordt dit mogelijk in de toekomst toegevoegd :-)

0
pieterweerts 29 januari 2018 (#676)

Kun je afbeeldingen ook voorzien van een tag en daarop zoeken?

0
Nick Brouwer Admin 23 januari 2018 (#653)

@boromeij

Aan het begin van het artikel vindt je een overzicht met artikelen waarin wordt uitgelegd hoe je met de verschillende applicaties kunt inloggen. Hier is verder geen verificatie voor nodig.

Mocht je hier nog verder vragen over hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken middels de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina. We streven er naar om je binnen het uur van een inhoudelijk antwoord te voorzien.

0
boromeij 23 januari 2018 (#652)

ik weet niet hoe ik mijn account kan verifieren om met de aplicaties in te kunnen loggen, hoe doe ik dat?

0
Nick Brouwer Admin 23 januari 2018 (#648)

@sharktale32

Excuses voor het ongemak. Momenteel is het in sommige gevallen inderdaad niet mogelijk om in te loggen met de iOS app. We werken keihard aan een oplossing voor deze bug. Hou de App store dan ook goed in de gaten, een nieuwe update komt er zo snel mogelijk aan!

0
sharktale32 23 januari 2018 (#647)

Ik kan niet meer inloggen via de app op de iPhone die werkt niet bij mijn partner op de iPhone het zelfde werkt ook niet meer. Alles is geüpdatet heb wachtwoord gereset maar helpt ook niet via de browser op mijn mac werkt het wel gewoon.

0
Beau Huisman Admin 3 januari 2018 (#564)

@romelingh, Dit is geen bekend probleem bij ons. Zou je hiervoor contact op kunnen nemen met onze specialisten via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina?

0
Beau Huisman Admin 3 januari 2018 (#563)

@beekmans65, Het is geheel afhankelijk van de browser die je gebruikt. Officieel ondersteunen browsers het uploaden van complete mappen namelijk niet. Dit is niet iets wat wij vanuit STACK tegenhouden. De meeste kans van slagen heb je met de meest recente versie van Google Chrome.

Als die voor jou ook niet werkt kan je mappen wel uploaden door STACK in te stellen als netwerkschijf. Dit artikel helpt je hier bij: https://www.transip.nl/vragen/753

0
romelingh 31 december 2017 (#556)

Ik heb een map met foto's gedeeld via een link. Op een PC kan degene met wie ik ze deel de foto's downloaden, maar een iOS device (iPhone) met Safari-browser reageert niet op de 'download' burron, en ook niet view 'Acties' - 'Downloaden'. Is dit een iOS of Safari beperking? Of is er iets anders aan de hand?

0
beekmans65 30 december 2017 (#553)

hoe kan ik een complete map met foto's van mijn pc kopieren naar stack uploaden? ik maak nu eerst een map aan in Stack en dan kopieer ik de foto's. Zou mooi zijn als ik de complete mapjes kan uploaden in een keer.

0
Nick Brouwer Admin 20 december 2017 (#529)

@elshofbv

Vanwege een beperking vanuit de browsers, kun je maximaal 10GB aan bestanden uploaden via de webinterface.

We raden je in dit geval de desktopapplicatie te gebruiken en via die weg de muziekbestanden te uploaden, hier zit geen limiet aan :-)

0
elshofbv 19 december 2017 (#528)

Ik probeer mijn muziekbestanden in iTunes in Stack te uploaden. Helaas lukt dat niet. Ik heb 50Gb aan muziek, maar als ik iTunes upload gaat het programma aan de slag met zo'n 220 Mb en dat kan het dus niet zijn. Voor de volledigheid; ik heb een iMac.

0
Nick Brouwer Admin 18 december 2017 (#519)

@nicolasfirst

Dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk! Ik raad je wel zeker aan om dit via je controlepaneel als 'Idee' in te schieten. Op die manier komt dit op de feature request lijst van onze developers terecht. Hierdoor kan deze functie mogelijk in de toekomst worden toegevoegd!

0
nicolasfirst 18 december 2017 (#518)

Ik heb een map aangemaakt waarin mijn CV staat. Deze map heb ik gedeeld met diverse recruiters, Op LinkedIn en Facebook gezet en op nog een paar plekken.

Is er een mogelijkheid om te bekijken hoe vaak en eventueel vanaf welke locatie mijn CV is gedownload?

Nico

0
Nick Brouwer Admin 18 december 2017 (#516)

@yellowflight

Bedankt voor je kritische feedback. We vinden het natuurlijk erg vervelend dat je niet tevreden bent met je ervaring met STACK. Wij onderzoeken dan ook graag waar je exact tegen aan loopt, zodat we STACK nog verder kunnen verbeteren!

Zou je je specifieke stappen kunnen toelichten in een bericht naar onze supportafdeling? Je kunt hen benaderen via de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Op die manier willen we graag samen met je kijken naar de moeilijkheden die je met STACK hebt ondervonden.

Je kunt uiteraard ook je verbeterpunten naar onze developers sturen middels 'Mijn Idee' in je controlepaneel. Alvast bedankt!

0
yellowflight 15 december 2017 (#507)

Wat een waardeloze applicatie. Om een paar originele AVI bestanden te backup-en meteen maar 2000Gb gekocht. Uploaden via de website loopt regelmatig vast. Instabiel dus, aanhaken waar de gebleven is doet die dan niet. Via de desktop applicatie is het helemaal drama. Dat blokkeert windows helemaal. File per file proberen te synchroniseren.. (13gb per file) Moest toch kunnen volgens de specs?? Vervolgens een melding dat die niet verder kan omdat het vol is?? Bij 100GB?? Het zal duidelijk zijn.. Stack is niet te methode voor serieuze toepassingen. Na een week proberen te uploaden wil ik deze rommel niet meer hebben. Dan toch maar weer terug naar Dropbox.

0
Nick Brouwer Admin 11 december 2017 (#469)

@cleomatra

We kijken dit graag voor je na. Zou je onze supportafdeling hier een bericht over kunnen sturen? Dit kun je doen met de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Vermeld hierbij het type telefoon, de versie van de telefoon en de versie van STACK.

Op die manier kunnen we je van meer inhoudelijke informatie voorzien :-)

0
cleomatra 9 december 2017 (#464)

Ik heb mijn eBooks op Stack gezet, om ze later op mijn SmartPhone te kunnen lezen. Het uploaden van PC ging prima, maar het downloaden van deze bestanden op mijn phone lukt niet.

Als ik het bestand aanklikt, en dan kies voor downloaden, opent een venstertje, dat zegt downloaden, met een balk eronder, maar er gebeurd helemaal niets. Ik wacht een paar minuten maar geen actie te zien.

Kunnen jullie me helpen, wat doe ik niet goed?

Mvg Ellen

0
Nick Brouwer Admin 4 december 2017 (#422)

Hoi Anouk!

Vervelend dat je deze meldingen krijgt bij het gebruik van de netwerkschijf. Wij willen hier graag samen met je naar kijken. Zou je hiervoor onze supportafdeling kunnen benaderen? Dit kun je doen door de knop 'Neem contact op' te gebruiken.

Onze helden van support streven er naar om je binnen een uur van een antwoord te voorzien!

0
anoukverbeek 1 december 2017 (#418)

Hallo allemaal, ik ben een startende gebruiker van STACK. De eerste ervaringen zijn hartstikke positief; ik heb al veel van mijn grafische bestanden, veelal gemaakt met programma's uit Adobe Creative Cloud "weg" kunnen zetten door ze te knippen en plakken naar m'n Stack-ruimte. Dit gaf veel vrije ruimte op mijn Laptop. Via download waren ze prima "op te halen" en te gebruiken, zonder problemen. Die eerste dagen leek alles vlekkeloos te lopen, maar sinds gisteren hebben we eea. omgezet en besloten mijn Stack-ruimte zoals hierboven beschreven te benaderen als netwerkschijf. Vanaf dat moment loop ik tegen een belangrijk probleem aan; ik krijg mijn Adobe Illustrator (.ai-bestanden) en Acrobat Reader (.pdf-bestanden) bij dubbel aanklikken niet meer rechtstreeks geopend vanaf die netwerkschijf. In plaats daarvan verschijnt er resp. een venster met daarin de tekst "dat het desbetreffende bestand niet is gevonden" (terwijl ik dit nb. heb aangeklikt) en dat "PDF niet geopend kan worden omdat het bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd". Dus, als los bestand zijn beide soorten bestanden te openen, doch rechtstreeks openen vanuit een map op die aangemaakte netwerkschijf is onmogelijk. Ik was bang dat de bestanden wellicht het max. formaat overschreden, maar dat is niet het geval. Wie heeft er een advies? Bij voorbaat dank voor jullie advies!

0
Nick Brouwer Admin 28 november 2017 (#397)

@zulustacks

Dit zou gewoon moeten kunnen! Let wel op dat er slechts één bestand per keer is aangevinkt, de preview functie zou dan prima moeten werken.

Daarnaast is het zo dat niet álle bestandstypen in de webinterface gepreviewd kunnen worden. Mocht het nog steeds niet lukken om te previewen, stuur dan even een bericht naar onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel.

Via die weg kunnen we dit mogelijk nader voor je onderzoeken en heb je doorgaans met een uurtje al een reactie binnen :-)

0
zulustacks 28 november 2017 (#393)

Hallo, waarom kunnen degene waarmee ik een map deel niet (meer) 'preview-en'?

0
Nick Brouwer Admin 14 november 2017 (#330)

@loeshendriks98

Sommige browsers staan inderdaad niet toe om volledige mappen te uploaden. Kun je proberen Google Chrome te gebruiken en dan de hoofdmap naar de webinterface te slepen? Dit moet uitkomst bieden :-)

Let wel op dat browsers standaard een uploadlimiet van 10 GB aanhouden. Als de hoofdmap deze limiet overschrijdt zal deze dan ook niet geüpload kunnen worden. In dat geval kun je de mappen binnen de hoofdmap het beste in batches uploaden.

-Nick

0
loeshendriks98 13 november 2017 (#325)

Is het ook mogelijk om een volledige map structuur zoals op je mac direct over te plaatsen naar Stack icl. inhoud? Als ik nu een complete map wil overplaatsen naar Stack krijg ik de melding: Er was een probleem bij het uploaden van: .... (de naam van de map).

Als ik alle mapjes handmatig opnieuw moet gaan aanmaken en vullen op Stack ben ik nog wel even bezig namelijk

0
Beau Huisman Admin 3 november 2017 (#295)

@reneb3 Helaas is die mogelijkheid er niet. Niet alle bestandsextensies kan je direct vanuit de STACK app openen. Je zal de bestanden eerst moeten downloaden en ze moeten openen vanaf je telefoongeheugen.

0
reneb3 2 november 2017 (#292)

Kan bestandstype niet openen.

Ik gebruik Guitar Pro (.gp3, .gp4, *gp5 etc.) bestanden. Heb ook de GuitarPro App op mijn smartphone. Kan het GP bestand niet openen, ook niet "openen met", krijg dan de melding "niet ondersteund". Is er een eenvoudige manier die kan zorgen dat ik de GP bestanden wel gewoon kan afspelen vanuit StackStorage?

0
Beau Huisman Admin 2 november 2017 (#286)

@walkerhm Dat kan je, met de webinterface, doen door op een andere computer in te loggen en hier de bestanden te downloaden.

0
walkerhm 31 oktober 2017 (#275)

Hoe kan ik downloaden naar een van mijn andere computers

0
Nick Brouwer Admin 16 oktober 2017 (#200)

Hoi Yves,

Bedankt voor de terugkoppeling! Dit was inderdaad duidelijk :-) Ik geef deze informatie sowieso door aan onze developers, dan duiken we hier wat verder in.

We stellen je op de hoogte wanneer we meer weten!

-Nick

0
nyanime 16 oktober 2017 (#199)

Hallo Nick,

Ik wilde deze reactie nog even hier plaatsen als verduidelijking van de vorige: het betreft video's bekijken via de "gedeelde links". Ik heb namelijk ook geen problemen met het previewen van de video's als ik het gewoon via mijn eigen account doe, maar wanneer ik via de gedeelde link een video (mp4 / <25 min.) wil bekijken en dan vooruitspoelen loopt deze vast en wil deze niet meer laden. Dit probleem doet zich echter alleen voor in Google Chrome (heb het namelijk ook al getest in Mozilla Firefox en Internet Explorer en daar werkt het gewoon naar behoren). Ik hoop hiermee jullie wat extra informatie te hebben gegeven om het probleem wat sneller te verhelpen.

Als ik nog andere vragen heb laat ik dat wel via een persoonlijk bericht weten. Nog bedankt voor de snelle reactie!

~ Yves

0
Nick Brouwer Admin 16 oktober 2017 (#195)

Beste Yves,

Leuk om te horen dat je zo tevreden over ons bent!

Ik begrijp dat het vervelend is dat niet alle mediabestanden optimaal kunnen worden afgespeeld met STACK. We hebben dit zojuist getracht na te bootsen en zien, naast het feit dat er eventjes gebufferd moet worden, geen problemen terug met het previewen van gedeelde videobestanden met een afspeellengte van minstens 90 minuten.

Mocht je niet direct beeld terug zien, dan biedt het verversen van de pagina vaak uitkomst, hou hierbij wel rekening met de bufferperiode.

Zoals je al meldt is STACK geen volledige mediaspeler. Wij zijn verder continu bezig om onze dienstverlening te verbeteren, waarbij de stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid op de eerste plaats staat. De mogelijkheid om mediabestanden binnen STACK nog beter te kunnen bekijken staat dan ook zeker wel op onze feature request lijst, maar ik kan je geen exact tijdstip geven waarop dit uitgevoerd zal worden.

Mocht je verder nog vragen hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen middels de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina :-)

-Nick

0
nyanime 14 oktober 2017 (#185)

Ik ben over het algemeen wel tevreden over STACK webinterface (en de klantenservice van TransIP), maar zoals al was vermeld: het is geen volledige mediaspeler. Er word namelijk wel geadverteerd dat foto's, video's en andere bestanden gemakkelijk kunnen worden gedeeld, alleen als het dan gaat om afspelen van video's via Google Chrome (een van de meest gebruikte browsers) dan is wel redelijk teleurstellend. Ik heb al sinds dat ik een STACK account heb (mei 2017) al meerdere malen gemeld dat video's (24+ min.) niet meer laden als je ze eenmaal vooruitspoelt (via Google Chrome). Nu zijn we al 4-5 maanden verder en ik krijg steeds meer het gevoel dat ik makkelijk nog een jaar moet wachten (als het niet langer is) voordat jullie dit oplossen.

~ Yves

0
Nick Brouwer Admin 9 oktober 2017 (#161)

Beste Luc,

Met STACK kun je bestanden los previewen om bijvoorbeeld een afbeelding te bekijken of een mp3 bestand te beluisteren.

STACK is echter niet een volledige mediaspeler, dus de functionaliteit om volledige albums af te spelen is niet aanwezig ;-)

Wellicht dat dit in de toekomst een functie wordt, maar voor nu moet ik je nog even teleurstellen. Hou tot die tijd onze updates goed in de gaten!

-Nick

0
lucverpoort 8 oktober 2017 (#152)

Beste,

Kan ik mp3 audio bestanden afspelen? Het lukt mij één per één maar ik kan niet alle nummers (bv alle liedjes van een cd) automatisch na elkaar laten afspelen. Kan iemand mij helpen?? Ik werk met iMac en Iphone

Dank

Luc

0
Nick Brouwer Admin 28 september 2017 (#104)

Beste Anjo,

Op dit moment is STACK (nog) niet te gebruiken met de .app functie van iOS 11. We zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken om deze ondersteuning in de nabije toekomst alsnog te kunnen realiseren, hou onze updates dan ook goed in de gaten!

Tot die tijd kun je uiteraard de bestanden van je STACK in de STACK app zelf terug zien :-)

-Nick

0
busyto 24 september 2017 (#96)

Ik krijg het niet voor elkaar om op mijn Ipad bestanden van mijn Stack te zien. Ik heb .app gedownload en geinstalleerd, maar zie geen bestanden. ik hoor graag

Anjo

0
transip 14 september 2017 (#61)

Beste Tino,

Dat is vervelend! We helpen je hier natuurlijk graag bij om dit voor jouw specifieke situatie op te lossen.

Om dit te kunnen doen hebben we je een bericht gestuurd via jouw controlepaneel. We zien graag je reactie hierop tegemoet zodat we hier samen met je naar kunnen kijken :-)

0
tinostoop 11 september 2017 (#55)

Stack synchroniseert niet meer

0
transip 6 september 2017 (#34)

Bedankt voor de feedback! We zullen dit artikel evalueren en zo nodig aanpassen zodat deze nóg duidelijk wordt :-)

0
janhurenkamp 4 september 2017 (#27)

De hele handleiding is niet te volgen voor mensen die niet thuis zijn in de materie. alles draait in een cirkel rond, je komt nergens uit en de beloofde opslagplaats (voor mij een map) krijg ik niet voor elkaar. Het herhaalde aanbod om jullie specialisten te raadplegen als je er niet uitkomt, zegt al genoeg over de gebruikersonvriendelijkheid

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op