Feature Request overzicht

Feature request

Overstap naar email naar transip

Ik heb onlangs onze email ondergebracht bij jullie. Ging best soepel. Toch twee opmerkingen, om de communicatie misschien nog iets te verbeteren.

  1. Jullie stellen bij de overstap dat het tijdstip wanneer nieuwe emails binnenkomen bij transip afhangt van de cache-instellingen van mijn internet-provider. Het lijkt mij dat dit afhangt van de cache-instellingen van de verzender waar dat ook ter wereld. Mijn provider (xs4all) had de nieuwe dns-info binnen minder dan 5 min. Toch kwamen er nog mailtjes binnen op de oude server tot een dag na de overstap.

Wat is hier nou zo erg aan? Nou, dat mensen kunnen denken dat als het voor hen werkt het ook voor de rest van de wereld werkt. En dan kunnen mails kwijtraken. Niet fijn lijkt mij.

  1. Bij het instellen van de diverse ios, linux en macos apparaten merkte ik dat de toekenning van de server-mappen niet altijd goed ging. Het is bekend dat de diverse email-clients verschillend denken over bijvoorbeeld de naam van de "Verzonden berichten". Soms is dat "Sent", dan weer "Sent items" of "Sent messages". En dan heb je ook nog de NL vertalingen. Ik heb het idee dat soms de (ios)client de settings opvraagt aan de imap-server, maar mijn ervaring is dat dit niet altijd goed gaat; ook niet bij ios-devices.

Bij mijn weten wordt er in de handleidingen geen melding gemaakt over wat de juiste "onderwater-namen" zijn van standaardmappen als Sent, Inbox en Trash. Inbox is nooit echt een probleem, maar die andere twee wel. Als dat niet goed staat krijg je binnen de kortste keren een dubbele Sent-map etc.

Het zou goed zijn als duidelijk aangegeven wordt wat de namen zijn van de imap-server-mappen (zodat het ook klopt met de roundcube webmail). Dan kun je daar bij de verschillende client op controleren.

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op