Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Hoe kan ik mijn facturen betalen?

We bieden bij TransIP verschillende standaardbetaalmethoden aan, afhankelijk van het portaal waarbij je je account hebt aangemaakt. We hebben deze portalen:

Als je een account hebt aangemaakt via transip.nl, kun je kiezen voor deze betaalmethoden:

  • Automatische incasso
  • iDEAL

Voor diensten die reeds bij TransIP actief zijn kan je de betalingsvoorkeur in je account wijzigen via je controlepaneel. Dit kan onder 'Mijn Account' en dan 'Gegevens'.

Betalingsvoorkeuren in mijn account

Automatisch incasso

Als je van automatische incasso gebruik wenst te maken, vul dan hiervoor je IBAN-nummer en tenaamstelling in. Hierbij is het van belang dat je zorgt voor een rekening waarbij automatische incasso mogelijk is, om misincasso's en administratiekosten te voorkomen.

We voeren incassopogingen op de 2e en 16e van de maand uit. Wanneer wij een incassopoging hebben ingezet voor een factuur, krijgt deze de status 'Betaald', om dubbele betalingen te voorkomen. Het hangt af van de verwerkingstijd van je bank af wanneer de incassopoging definitief wordt verwerkt. 

Zie het artikel 'De automatische incasso is mislukt' voor meer informatie bij een mislukte incassopoging.

iDEAL

Wanneer je gebruik maakt van iDEAL, kun je je facturen rechtstreeks voldoen in je controlepaneel. In het artikel 'Openstaande factuur met iDEAL betalen' vind je hier meer informatie over.

Mocht je behoefte hebben aan een andere betaalmethode, zoals creditcard of PayPal, neem hierover dan contact op met onze supportafdeling via 'Contact' in je controlepaneel. 

Creditcard

Als je een creditcard hebt toegevoegd aan je account, zul je de eerste keer een handmatige betaling met je creditcard via het controlepaneel moeten doen. Daarna zullen afschrijvingen automatisch verlopen op de 2e en 16e van de maand.

PayPal

Als je PayPal hebt ingesteld als de standaard betaalmethode voor je account, zul je de eerste keer een handmatige betaling met PayPal via het controlepaneel moeten doen. Daarna zullen afschrijvingen automatisch verlopen op de 2e en 16e van de maand.



In dit artikel hebben we uitgelegd welke betaalmethoden je kunt gebruiken als je een account hebt gemaakt via transip.nl.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
timmiulder 18 augustus 2023 (#10225)

Betalen per iDeal lukt niet, maar jullie hebben geen IBAN gegevens op de factuur staan. Dit hoort toch gewoon standaard op een bedrijfsfactuur te staan.

0
vangilse 1 maart 2023 (#9589)

Ik ben te laat met betalen en moet mu handmatig betalen. Wat is jullie iban? Dat is nergens te vinden.

0
rvanbeelen 13 december 2022 (#9194)

Site geeft aan dat ik browser moet switchen om te betalen, maar dit is op iedere browser en ieder device…

0
gentsbarberclub 8 juli 2022 (#8411)

bij betalingen geeft de site aan dat ik geen permissie heb om deze actie uit te voeren

1
depijpsania05 19 juni 2022 (#8321)

het lukt niet mijn factuur te betallen ik wil een rekeningnummer of zo iets

0
lotusofjade 29 november 2021 (#6940)

weet niet of het gelukt is om mijn banknummer voor de automatische incasso veranderd te hebben via jullie site, nogal verwarrend

4
emielcornelisse 5 november 2020 (#4964)

Kun je ook een abonnement per jaar betalen?

1
Matthijs van Beek Admin 15 januari 2018 (#625)

@markiti

Dit staat inderdaad op de roadmap, maar wij kunnen helaas nog geen datum geven. Wij zullen je bij de implementatie hierover informeren!

Je kunt overigens feature verzoeken het beste indienen via 'contact' > 'mijn idee' in het controlepaneel. Je verzoek gaat dan automatisch naar onze ontwikkelaars en bij de implementatie krijg je dan automatisch van ons een bericht.

1
markiti 8 januari 2018 (#587)

Gaan jullie ooit nog maandelijkse verzamelfacturen maken i.p.v. twee keer in de maand?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op