Er zijn phishingmails in omloop die uit naam van TransIP worden verstuurd. Twijfel je over de echtheid van een e-mail van TransIP, klik dan niet op linkjes en neem contact met ons op via je controlepaneel of via support@transip.nl. Lees meer over phishing in onze Knowledge Base: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/205-wat-is-phishing/
Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Een extra e-mailadres instellen voor accountherstel

Bij het aanmaken van je account bij TransIP, geef je een e-mailadres op waarmee wij jou kunnen bereiken. Als je bijvoorbeeld een reactie op een supportticket hebt ontvangen, krijg je op dit e-mailadres een notificatie hiervan. Daarnaast worden onder meer nieuwsbrieven en meldingen over je diensten naar dit e-mailadres gestuurd.

Mocht je de inloggegevens van je TransIP-account zijn verloren, dan kun je dit e-mailadres hier óók voor gebruiken. Het kan echter voorkomen dat je je inloggegevens kwijt bent geraakt en het e-mailadres in je TransIP-account niet langer bereikbaar is. Als dit het geval is, zijn er extra stappen vereist voordat je weer toegang tot je account kunt krijgen.

Omdat we begrijpen dat dit vervelend kan zijn, geven we je de mogelijkheid om een secundair e-mailadres binnen je controlepaneel in te stellen. Dit secundaire e-mailadres is puur voor het herstellen van je inloggegevens. Op die manier heb je altijd een e-mailadres om op terug te vallen, mocht je de inloggegevens niet met je primaire e-mailadres kunnen herstellen.

Dit secundaire e-mailadres kun je instellen via je controlepaneel. Log hier op in, klik rechtsboven op het tandwiel en daarna op 'Mijn Account'.

Voeg extra e-mailadres toe

Onder 'Accountgegevens' zie je 'Backup e-mail' terug. Voer hier je secundaire e-mailadres in en klik op 'Opslaan'. Hierna kun je de inloggegevens van je TransIP-account ook opvragen met behulp van dit e-mailadres.

Voor zowel het primaire als het secundaire e-mailadres raden we aan om een e-mailadres te kiezen dat niet eindigt op een domeinnaam die zich in het betreffende controlepaneel bevindt.

 

Mochten je domeinnamen onverhoopt niet bereikbaar worden, dan worden deze e-mailadressen namelijk ook niet bereikbaar. In die situatie hebben wij geen mogelijkheid om je hierover te informeren en kun je je inloggegevens ook niet herstellen.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op