In dit artikel lees je wanneer wij back-ups maken van je STACK, hoe lang we die bewaren en hoe je die terugzet.
Wat is een back-up?
We maken dagelijks een back-up van alle bestanden op je STACK, inclusief die in je prullenbak. Dit is een kopie van je bestanden zoals die waren toen de back-up gemaakt werd. Deze back-ups moet je dus niet verwarren met de back-ups die je zelf misschien maakt van je computer of smartphone. We bewaren elke back-up 5 dagen, waarna deze wordt vervangen door een nieuwere. Zo kun je jouw STACK altijd herstellen naar één van de 5 voorgaande dagen.
Ben je een map of bestand kwijt? Kijk dan eerst in de prullenbak van je STACK. Met het terugzetten van een back-up herstel je namelijk alle bestanden, van al je gebruikers!
Terugzetten
Zit er niets anders op dan een back-up van je volledige STACK terug te zetten? Dan doe je dit gemakkelijk vanuit je TransIP-controlepaneel. Klik hiervoor bovenin op het tabblad STACK, scrol naar Jouw back-ups en klik op het tandwiel. Klik hiernaast op het tandwiel om je beschikbare back-ups terug te vinden.
Klik op het drop-downmenu om de beschikbare back-ups van jouw STACK te zien. Kies de meest recente back-up van het moment waarop de mappen en bestanden op je STACK waren zoals je wilt en klik tot slot op Geselecteerde back-up terugzetten. Niet zeker wat de juiste back-up is? Herstel back-ups dan van de nieuwste naar de oudste, andersom is niet mogelijk.
Niet opgeslagen bewerkingen die je hebt gedaan sinds het moment dat de back-up gemaakt is gaan onherroepelijk verloren!
Nadat je het terugzetten van een back-up in gang hebt gezet is je STACK niet beschikbaar tot alle mappen en bestanden zijn hersteld. Afhankelijk van de hoeveelheid data kun je dus best even een bak koffie zetten, of twéé, of meer...
Opgezegd
Zodra je STACK wordt opgezegd, worden alle data daarop meteen verwijderd. De back-ups van je STACK staan dan echter nog 5 dagen op onze servers, waarna ook deze worden verwijderd. Vergeten om je bestanden te downloaden? Stuur ons dan een verzoek om een back-up te herstellen. Hier zijn kosten aan verbonden.
In dit artikel hebben we uitgelegd wanneer wij back-ups maken van je STACK, hoe lang we die bewaren en hoe je die terugzet.
Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling.
Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!
@steffenvanloon, wat mij betreft de 5daagse backup naar 7dagen en een wekelijkse backup max 5 backups. Dit is inderdaad wel nodig. Ook Cyberverzekeraars vragen hierom.