Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Het wachtwoord van je STACK herstellen

Het kan gebeuren dat je het wachtwoord van je STACK wilt herstellen. In dit artikel leggen we uit hoe je dat doet.


Via het controlepaneel

Als jij de eigenaar bent van de STACK, dan herstel je het wachtwoord van je eigen gebruiker en die van de andere gebruikers op jouw STACK gemakkelijk via je controlepaneel.

Eénmaal ingelogd klik je bovenin op het tabblad STACK. Als je meerdere STACKs hebt kies je nu in de linkerkolom voor de STACK waarvan je een wachtwoord wilt wijzigen. Klik op de knop Beheren en kies voor Wachtwoord resetten. Klik op het dropdown-menu naast Gebruikersnaam en kies voor de gebruiker waarvan je het wachtwoord wilt aanpassen. Vul een geheel nieuw en sterk wachtwoord in, herhaal dit wachtwoord en klik tot slot op Wachtwoord resetten.

Via de webinterface

Is de STACK niet van jou, maar weet je het wachtwoord van je gebruiker nog wel? Dan herstel je het wachtwoord eenvoudig zelf via de webinterface. Het adres waar je dit moet doen is uniek voor elke STACK. Mocht je hier niet over beschikken, vraag hier dan naar bij de eigenaar.

Is de STACK niet van jou en weet je het wachtwoord van je gebruiker ook niet meer? Vraag de eigenaar dan deze voor je te herstellen en verwijs hem of haar naar dit artikel.

Eénmaal ingelogd klik je rechtsboven op je gebruiker en klik je daarna op het tabblad Instellingen. Scrol nu naar beneden en klik op Wachtwoord wijzigen. Vul een nieuw wachtwoord in en klik tot slot op Opslaan.

Wil je wil voorkomen dat de eigenaar van de STACK bij jouw data kan? Schakel dan bovenin de Instellingen-pagina two-factor authentication in voor jouw gebruiker.



Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Scrol hiervoor naar beneden en klik op de knop Neem contact op.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan hieronder een reactie achter.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Felix Smit Admin 24 augustus 2020 (#4719)

@marcobremer, dan moet je eerst het wachtwoord van je TransIP-account herstellen. In dit artikel leggen we uit hoe je dat kunt doen.

0
photo13 9 augustus 2020 (#4652)

bedankt voor deze

0
marcobremer 7 april 2020 (#4282)

sorry maar het lukt niet; leuk om te zeggen dat je in moet loggen om je wachtwoord aan te passen, maar wanneer je je wachtwoord niet meer weet en google kennelijk een verkeerde heeft onthouden die niet werkt, wat moet je dan ?

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3661)

@horseon2legs, fijn om te horen dat het je inmiddels is gelukt om het wachtwoord van je STACK-gebruiker aan te passen. STACK is een dienst die actief is onder je TransIP-account. Elke gebruiker op je STACK heeft dus zijn of haar eigen inloggegevens voor STACK; deze gegevens zijn dus niet hetzelfde als die van je TransIP-account.

Mocht je het wachtwoord van één van de gebruikers op je STACK willen wijzigen, dan kun je dat doen via zowel je TransIP-controlepaneel als via de STACK-webinterface. Beide manieren werken. Mocht je tegen problemen aanlopen, dan kun je altijd contact opnemen met onze supportafdeling via een bericht in je TransIP-controlepaneel.

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3659)

@zorgduet, het is al een hele tijd niet meer mogelijk om een invitecode aan te vragen voor een gratis 1.000 GB STACK. In plaats daarvan bieden we nu betaalde STACKs aan met meer features dan de gratis STACKs. Zo ligt de maximale up- en downloadsnelheid twee keer zo hoog, krijg je SFTP-toegang en worden er back-ups van je STACK gemaakt. Op www.transip.nl/stack kun je een STACK bestellen.

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3658)

@jsneuro, het is mogelijk dat er verschillende gebruikers op je STACK staan. Het is dus noodzakelijk dat je eerst kiest voor welke gebruiker je het wachtwoord wilt herstellen.

0
horseon2legs 17 oktober 2019 (#3634)

Eerst even: Tandwieltje op de stackpagina krijg je pas te zien als je rechtsboven op je gebruikersnaam klikt. Verder ben ik tevreden met mijn stack. Maar de handleidingen moeten eens nader door een leek, niet werkzaam bij TransIP, bekeken worden.

Eerst even wat DUIDELIJKHEID graag op deze vage pagina, correct me if I'm wrong. Ik lees nergens dat je TWEE inlog codes nodig hebt voor de twee verschillende pagina's. Eén voor deze TransIP.nl pagina en één voor mijn eigen stack pagina https://GEBRUIKERSNAAM.stackstorage.com/login Je kan natuurlijk voor beide pagina's de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken, maar de beide pagina's staan los van elkaar. En ik had dus TWEE verschillende sets (waarom weet ik niet meer. Maar het 1e keer aanmelden ging dan ook niet erg soepel dankzij de onduidelijke instructies, weet ik nog wel).

Na meer dan een jaar, dacht ik laat ik eens de wachtwoorden gaan veranderen. Stom stom stom, nu al een uur bezig. Ik zat dus ingelogd op mijn stack pagina en kon daar via het tandwiel Instellingen onder Profiel "wachtwoord wijzigen" Het nieuwe wachtwoord in het vakje en een klik op "Opslaan". En daarna gebeurde er niets zichtbaars. Ik klikt linksboven op Stack om verder te gaan met m'n bestanden. Direct de vraag opnieuw in te loggen. Dat ging dus niet meer, niet met de nieuwe en niet met de oude.

Nu pas lees ik deze omslachtige methode van via de TransIP pagina je stack wachtwoord veranderen. VRAAG 1 waarom die mogelijkheid via de stack pagina als die blijkbaar niet goed gaat. VRAAG 2 wat nu te doen. Want na foutief inloggen kan je via een klik op "Wachtwoord vergeten" niet een mailtje verwachten met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen, zoals bijna alle sites dat zo wel geregeld hebben.

EDIT boze wolken zijn weg. Stack pagina afgesloten. Wachtwoord van XXX.stackstorage.com uit Chrome ge-delete. TransIP.nl pagina inloggen - Controlepanel - bij Stack blauwe vak Beheren - weer blauw Beheren - wachtwoord resetten Nu OK

0
zorgduet 13 september 2019 (#3521)

@jsneuro, Voor mij was de uitleg abracadabra. Hoe kom ik aan een stack code?

0
jsneuro 5 februari 2019 (#2648)

Inderdaad makkelijk te vinden met de handleiding, maar waarom niet een directe link als je op wachtwoord resetten drukt? In plaats van hier uitleg geven, beter de procedure intuïtief maken!

0
Matthijs van Beek Admin 30 oktober 2018 (#2135)

@hendrik4,

Ik raad aan om de stappen in het artikel te volgen en ook het bericht van mijn collega Nick te lezen (direct onder jouw bericht).

Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
hendrik4 29 oktober 2018 (#2133)

Sorry, mensen. Wat ingewikkeld om mijn wachtwoord terug te krijgen. Ik heb het alleen nodig voor stack. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Gr Henk Prins

0
Nick Brouwer Admin 25 juni 2018 (#1501)

@eventproducent

Het is toch vrij eenvoudig hoor ;-)

Je logt eerst in op je controlepaneel. Hierin beheer je al je diensten bij TransIP, waaronder jouw STACK. Mocht je de inloggegevens van je controlepaneel niet meer weten, dan lees je in dit artikel hoe je deze inloggegevens kunt herstellen.

Zodra je in je controlepaneel zit, ga je naar het tabblad 'STACK' en klik je op het tandwiel. Daar zie je je gebruikersnamen terug en kun je je wachtwoord van STACK naar wens aanpassen.

Mocht je nog ergens vragen over hebben of tegen aan lopen, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina :-) Doorgaans heb je al binnen een uur een reactie!

0
eventproducent 24 juni 2018 (#1486)

aanpassen van wachtwoord werkt idd niet. jeetje wat een gezeik zeg. ik ga snel weer naar m'n google drive. dat werkt tenminste

0
eventproducent 24 juni 2018 (#1485)

@rogstaekers, en precies wat hij zegt. waar is dat tandwiel want als je naar controlepanel gaat moet je gewoon inloggen.

0
eventproducent 24 juni 2018 (#1484)

@rogstaekers, inderdaad, wat een gedoe zeg om alleen al binnen te komen. Waar is inloggen met FB, google en twee staps verificatie. Ik ben al een uur bezig. Waardeloos!!! Kom op guys. Kan toch niet zo moeilijk zijn.

0
Nick Brouwer Admin 3 april 2018 (#1057)

@rogstaekers

Vervelend om te horen dat dit nog niet duidelijk is!

Het gaat er in dit geval om dat je in je TransIP controlepaneel inlogt. Het artikel is zojuist aangepast met een extra afbeelding om duidelijker te maken waar je in het controlepaneel moet zijn :-)

Mocht je hier nog niet uitkomen, stuur dan een bericht naar onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina. We streven er dan naar je binnen een uur van een inhoudelijke reactie te voorzien.

0
rogstaekers 2 april 2018 (#1053)

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten voor https://stedelijke.stackstorage.com De instructie: Ga hiervoor binnen het controlepaneel naar het tabblad 'STACK' en klik rechtsboven op het tandwiel. Klik nu op 'Wachtwoord resetten' is voor mij niet duidelijk. Hoe kom ik bij het tandwiel? Onder dit reactieveld staat dat ik ben ingelogd als: rogstaekers. Die Stack heb ik ook maar voor de harmonie heb ik een tweede Stack aangevraagd en gekregen. Ik logde nu dus in onder https://stedelijke.stackstorage.com

0
Nick Brouwer Admin 15 januari 2018 (#620)

@kdesmet7

Het aanpassen van het wachtwoord voor STACK gebeurt vrijwel direct. Als dit nu nog niet lukt, dan raden we je aan een bericht te sturen naar onze helden van support.

Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken. Geef hierin aan op welke manier je probeert in te loggen en welke stappen je uitvoert. We komen hier dan zo snel mogelijk op terug!

0
kdesmet7 15 januari 2018 (#616)

Hoe lang duurt het voordat het wachtwoord geupdate is? Zojuist heb ik hem gewijzigd maar ik kan niet inloggen

0
bevlos 17 november 2017 (#353)

Ik kan er niet in. Als ik doe https://bevlos.stackstorage.com dan krijg ik elke keer een fout melding
Something didn't go as planned. We are on it.

Hello, IT. Have you tried turning it off and on again?

Soo ummmm what am I doing wrong.

0
Beau Huisman Admin 6 november 2017 (#300)

@tomsteenbergen Je kan jouw STACK altijd bereiken via https://ACCOUNTNAAM.stackstorage.com In jouw geval is dat dus https://tomsteenbergen.stackstorage.com Mocht je hier niet in kunnen loggen dan zal je waarschijnlijk de verkeerde inlog gebruiken en kan je de stappen in dit artikel gebruiken om deze te herstellen.

0
tomsteenbergen 3 november 2017 (#296)

ik snap hier niets van. hoe kom ik in die stack?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op