Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Waarom wordt de Prullenbak van STACK automatisch opgeschoond?

Als je de webinterface van STACK gebruikt, beheer je eenvoudig alle mappen en bestanden die op je STACK staan. In het artikel 'Ik wil de webinterface van STACK gebruiken' lees je meer over de verschillende functies van de webinterface. Zo kan je hier mappen en bestanden uploaden, bekijken, delen, maar ook verwijderen.


Het opschonen van de Prullenbak

De mappen en bestanden die je via de webinterface verwijdert, belanden in de Prullenbak. Deze mappen en bestanden tellen echter nog mee met je totale opslagruimte. Omdat we kunnen begrijpen dat je de opslagruimte van je STACK optimaal wil benutten, schonen wij de Prullenbak van de webinterface automatisch op.

Dit vindt alleen plaats voor mappen en bestanden die langer dan 30 dagen in je Prullenbak aanwezig zijn. Hierna worden deze automatisch uit je Prullenbak verwijderd.

De mappen en bestanden die op jouw STACK staan, worden uiteraard niet beïnvloed. Het opschonen geldt alleen voor de mappen en bestanden die verwijderd zijn en hierdoor in je Prullenbak zijn beland.


Terugzetten van mappen en bestanden

Mappen en bestanden die in de Prullenbak staan, kun je op ieder gewenst moment weer terugzetten naar de oorspronkelijke locatie in STACK.

Klik hiervoor binnen de webinterface op het tabblad 'Prullenbak' en selecteer hier de map of het bestand die je wil terugzetten. Klik nu aan de rechterzijde op 'Terugzetten'.

Plaats een map of bestand terug uit de Prullenbak



In dit artikel hebben we uitgelegd waarom we de Prullenbak van de STACK-webinterface automatisch opschonen.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
fredtdtje 4 september 2018 (#1877)

Dit bericht maakt mij opmerkzaam op het bestaan van een prullenbak op Stack. Ik heb er net in gekeken en vond bestanden terug die ik meerdere jaren geleden van mijn gesynchroniseerde lokale map heb verwijderd, maar die op jullie server kennelijk niet zijn verwijderd maar in een prullenbak geplaatst. Ik ben zeer tevreden over Stack, maar dit had ik niet verwacht. Ik wil erop kunnen vertrouwen dat wat ik verwijder ook daadwerkelijk weg is. Dat het nu dan na 30 dagen weg gaat, is op zich een goed idee (m.n. bij gebruik van de webinterface, want bij gebruik van synchronisatie zou het überhaupt niet in een prullenbak moeten komen), maar beter zou zijn om daar een keuze in te bieden.

0
jpvermaas 4 september 2018 (#1876)

Bevestigd: bestanden die vanaf een gesynchroniseerde schijf verwijderd worden, gaan naar de Prullenbak in je Stack. Dat is onverwacht gedrag! Daar heb je toch de prullenbak op je client-OS voor? Er bleken bestanden in de Prullenbak van Stack te staan waarvan ik niet het minste vermoeden had dat die daar stonden. Bij het terugzetten vanuit de prullenbak is ij mij gebleken bij twee verschillende accounts dat zaken die niet in de root-map stonden wel daar teruggezet zijn. Dit is ontoelaatbaar. Wat een chaos levert dat op...

0
jpvermaas 3 september 2018 (#1875)

Ik ben bijzonder ontstemd over het feit dat mijn prullenbak automatisch geleegd wordt. Volgens deze pagina worden bestanden die je via de web-interface verwijdert in de Prullenbak geplaatst. Ik heb vandaag mijn Prullenbak bekeken en het lijkt er op dat bestanden die ik verwijderd heb van een gesynchroniseerde schijf ook in de prullenbak terecht gekomen zijn. Helaas kan je van elk bestand in de prullenbak niet zien waar het vandaan kwam of wat de inhoud is. Dus ik heb maar besloten alle bestanden in de prullenbak terug te plaatsen naar waar ze ook vandaan kwamen om te voorkomen dat ze over drie dagen automatisch verwijderd worden. Dat wordt dus uren speuren naar bestanden in allerlei mappen om te zien wat er alsnog weggegooid kan worden.

Ik heb de betaalde versie van Stack. Ik betaal ook voor de Prullenbak. Ik wil de enige zijn die aan mijn Prullenbak zit. Ik gebruik het naast privé ook zakelijk (beide betaald). 30 dagen is een te korte termijn om eventuele vergissingen op te merken. Uit ervaring weet ik dat de web-interface en de app-interface af en toe traag zijn, waardoor er onbedoelde acties plaats vinden. Per abuis naar de prullenbak verplaatsen is daarbij niet onmogelijk. De Prullenbak is bedoeld om vergissingen niet fataal te laten zijn. Ervan uitgaan dat alles wat in de Prullenbak zit daar met opzet geplaatst is, is een foutieve aanname.

Ik vind het onbegrijpelijk dat TransIP dit gaat doen en ik ben er van overtuigd dat deze zogenaamde 'hulp' (hoezo hulp? Iedereen kan toch zelf zijn prullenbak beheren?) het tegenovergestelde gaat bereiken: mensen van de wal in de sloot helpen.

Bedankt. Ik ga een andere dienst overwegen.

0
tomfaber 29 augustus 2018 (#1856)

Zou fijn zijn als we de infobalk kunnen sluiten.

0
mindert 21 augustus 2018 (#1799)

Het 1x per maand opschonen van de prullenbak is een prima idee. Zo wordt er niet onnodig lang onnodig bestandsruimte in beslag genomen. Dankjewel.

1
luos 20 augustus 2018 (#1792)

Zelf zou ik graag zien dat wij als gebruiker zelf kunnen bepalen wanneer en hoe de prullenbak wordt opgeschoond. een optie voor 30, 60, 90, 356 dagen zou heel fijn zijn.

0
freeknl 20 augustus 2018 (#1789)

Erg fijn. Ik gebruik een backup oplossing die bestanden verwijderd, maar welke dan alsnog in de prullenbak belanden. Fijn dat ik niet meer handmatig hoef in te loggen om de prullenbak te legen. De opschoontermijn van 30 dagen is ook volkomen redelijk. Dank.

0
freddy6666 20 augustus 2018 (#1788)

Ik ben blij om bij de STACK familie te horen , ik bezit zelf 27 externe harde schijven van 1 terrabyte tot 8 terrabyte maar de veiligste is die niet stuk gaat is toch hier aangezien sommige van mijn externe schijven beginnen te haperen , Dank voor de goede sevice Stack medewerkers :) Freddy Belgie ...

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op