Winkelwagen

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Afwijkende procedures .LU domeinen

    Niet elke domeinextensie (TLD) heeft dezelfde regels en procedures. Het register van elke TLD bepaalt wat deze regels en procedures inhouden voor bijvoorbeeld de benodigde informatie voor het registreren, verhuizen of wijzigen van houdergegevens.

    Elke registrar, zoals ook TransIP, dient de procedures van het register te volgen. In dit artikel vind je de afwijkende procedures die gelden voor .LU-domeinen.


    Verhuizing naar TransIP

    .LU domeinen hebben geen verhuiscodes. Een verhuizing van een .LU-domein is daarom ook niet mogelijk via de domeinchecker. Neem contact op met onze support afdeling via je controlepaneel wanneer je een .LU-domein naar je TransIP account wil verhuizen.

    Om de verhuizing voor je in gang te zetten hebben we een akkoord nodig voor de kosten vanuit het account waar je het domein naartoe wil verhuizen. De kosten zijn gelijk aan de registratiekosten die je kunt vinden op deze pagina: https://www.transip.nl/domeinnaam-extensie/lu/

    Belangrijk:

    • Bij een verhuizing wordt er een e-mail verstuurd naar het e-mailadres van de administratieve contactpersoon. Controleer daarom voordat je een .LU-domein naar ons toe verhuist of dit e-mailadres juist en bereikbaar is. Je hebt 7 dagen om de verhuizing te bevestigen.

      Het register rekent € 7,50 excl. btw (€ 9,08 incl. btw) per mislukte verhuispoging. 
       
    • De nameservers dienen te voldoen aan de Nameservercheck op http://www.dns.lu/en/support/checking-nameservers/. De nameservers van TransIP voldoen hieraan, je kunt voor je domein daarom van onze nameservers gebruik maken. Indien je je eigen nameservers wilt gebruiken dien je er zelf zorg voor te dragen dat zij voldoen aan de check van het register.
     

     


    Houderwijziging

    Een houderwijziging van een .LU-domein kan niet automatisch via ons systeem aangevraagd worden. Wij kunnen dit echter wel handmatig voor je uitvoeren. Stuur daarom wanneer je een houderwijziging wilt uitvoeren een bericht via het controlepaneel waarin het domein actief is. 

    Belangrijk!

    Wanneer wij de houderwijziging hebben aangevraagd zal het huidige administratieve contact een e-mail ontvangen met daarin een instructie om de houderwijziging goed te keuren. Het is daarom belangrijk om eerst te controleren dat dit e-mailadres bereikbaar is en dat je de houderwijziging binnen 7 dagen kunt bevestigen via het e-mailadres. 

    Mocht de houderwijziging mislukken omdat aan deze voorwaarde niet is voldaan dan worden er extra kosten in rekening gebracht van € 7,50 excl. btw (€ 9,08 incl. btw) per mislukte poging. De houderwijziging dient dan opnieuw aangevraagd te worden.

     

    Geef in je bericht ook expliciet aan akkoord te gaan met de kosten die worden gerekend voor de houderwijziging. De kosten hiervoor bedragen €35,- excl. btw (incl. €42,34).

    Voor een houderwijziging hebben wij ook de onderstaande gegevens van de nieuwe houder nodig om de houderwijziging voor je in gang te zetten:

    Bedrijf:
    Voornaam:
    Tussenvoegsel:
    Achternaam:
    
    Adres
    Straat:
    Postcode:
    Stad:
    Land:
    Telefoonnummer:
    Fax:
    E-Mail:

     


    Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op