Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Probeer BladeVPS een maand gratis

Maak van jouw volgende website of applicatie een succes op BladeVPS PureSSD. Probeer direct of een self-managed VPS iets voor jou is; de eerste maand krijg je van ons :-)!

Start nu je gratis maand

Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook 2016 (macOS)

In dit artikel lees je hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt met Outlook 2016 voor macOS.

Heb je nog geen e-mailadres? Met de E-mail Only-pakketten en webhostingpakketten van TransIP maak je eenvoudig e-mailadressen aan.

Om e-mail via onze webhostingpakketten en E-mail Only-pakketten te kunnen gebruiken, is het van belang dat je domeinnaam de juiste DNS-instellingen gebruikt.

Als je domeinnaam de TransIP instellingen gebruikt, gebeurt dit automatisch. Als je zelf de DNS van je domeinnaam beheert, zorg er dan voor dat je de MX-, TXT- en CNAME-records van je webhostingpakket gebruikt.


Je e-mailadres instellen met Outlook 2016 voor macOS


Als je eerder een e-mailadres hebt toevoegd via Outlook, dan zul je handmatig een account moeten toevoegen. Ga hiervoor naar Stap 1.

Wanneer je Outlook voor het eerst opstart, kun je direct kiezen om een e-mailadres in te stellen. Ga in dat geval door naar Stap 4.



Stap 1

Ga linksboven naar 'Outlook' en klik op 'Voorkeuren' / 'Preferences'.

Ga naar voorkeuren



Stap 2

Klik nu op 'Accounts'.

Klik op 'Accounts'



Stap 3

Klik nu linksonder op het ' + ' teken, gevolgd door 'Nieuw Account' / 'New Account'.

Klik op 'Nieuw Account'



Stap 4

Voer in het volgende venster het e-mailadres in welke je wil instellen.

Vul je e-mailadres in



Stap 5

Klik nu op 'IMAP/POP'. In dit artikel geven we aan hoe je een IMAP-account instelt.

Klik op 'IMAP/POP'



Stap 6

In het volgende venster voer je de onderstaande gegevens in.

IMAP of POP3?

In dit voorbeeld gebruiken we IMAP om het e-mailadres in te stellen. Bij het gebruik van het IMAP-protocol wordt er namelijk een kopie vanaf de mailserver gedownload. De e-mail zelf blijft dan op de mailserver staan, waardoor je je e-mailadres op meerdere apparaten kan gebruiken.

Het alternatief is het enigszins verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald. Hoewel sommige e-mailprogramma's je de optie geven om een kopie op de mailserver achter te laten, dwingt het POP3-protocol je doorgaans om één e-mailprogramma te gebruiken.

Lees ook het artikel 'Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?' voor meer informatie.

Maak je toch liever gebruik van POP3? Gebruik dan de POP3-gegevens zoals beschreven in het artikel 'De algemene instellingen voor mijn e-mailadres'.

  • Type: IMAP
  • Email address: Voer hier je e-mailadres in.
  • Username: Voer hier je e-mailadres in.
  • Password: Voer hier het wachtwoord van je e-mailadres in. 

Weet je het wachtwoord van je e-mailadres niet meer? Stel dan een nieuw wachtwoord in met de stappen uit het artikel 'Ik wil het wachtwoord van mijn e-mailadres wijzigen'.

  • Incoming server: imap.transip.email
  • Port: 993
  • Vink het vakje aan naast 'Use SSL to connect (recommended)'.
     
  • Outgoing server: smtp.transip.email
  • Port: 465
  • Vink het vakje aan naast 'Use SSL to connect (recommended)'.

Na het invullen van deze gegevens klik je op 'Add Account'.

Vul je e-mailgegevens in en klik op 'Add Account'



Stap 7

Jouw e-mailadres is nu succesvol toegevoegd aan Outlook. Klik op 'Done' om de configuratie af te ronden.

Klik op 'Done'



Stap 8

Je kunt nu naar wens je e-mailadres gebruiken binnen Outlook 2016 voor MacOS.

Jouw e-mailadres is nu gereed



Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, benader dan onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Nick Brouwer Admin 7 juni 2018 (#1389)

@itinnovators

Met de webhostingdiensten bij TransIP is de agendafunctie niet inbegrepen. Mocht je hier gebruik van willen maken, dan zul je een Office 365 pakket nodig hebben. Deze kun je bij veel verschillende andere partijen afnemen.

Mocht je een pakket in je bezit hebben, dan kun je dit artikel gebruiken om je domeinnaam voor Office 365 in te stellen.

0
itinnovators 7 juni 2018 (#1388)

kan ik op deze manier ook mijn agenda synchroniseren, ik zie deze er namelijk niet bij staan.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op