Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn e-mail op mijn iPhone instellen

Wanneer je een E-mail Only-pakket of een webhostingpakket gebruikt, kun je naar wens e-mailadressen aanmaken.

In dit artikel geven we stap voor stap weer hoe je een e-mailadres instelt opstelt op je iPhone. Bij het schrijven van dit artikel is gebruik gemaakt van iOS versie 10.3.3. Deze handleiding is ook toepasbaar op andere iOS versies.


 

Stap 1

Wanneer je de Mail applicatie voor het eerst opstart, wordt er direct gevraagd om een e-mailaccount in te stellen. Mocht je Mail voor het eerst opstarten, ga dan door naar stap 4.

Mocht er al een e-mailadres staan ingesteld, dan kun je een nieuw e-mailadres instellen via het 'Instellingen' menu van de iPhone starten.

Open hiervoor 'Instellingen' en druk op 'Mail'.

Klik binnen 'Instellingen' op 'Mail'


 

Stap 2

Kies nu 'Accounts'.

Kies 'Accounts'


 

Stap 3

Kies nu 'Nieuwe Account'.

Kies 'Nieuwe account'


 

Stap 4

Je ziet nu een overzicht van mogelijke e-mailaccounts. Omdat we een eigen e-mailadres willen toevoegen kiezen we hier voor 'Anders'.

Kies 'Anders'


 

Stap 5

Kies nu voor 'Voeg mailaccount toe'.

Kies voor 'Voeg mailaccount toe'


 

Stap 6

Voeg nu de algemene gegevens van jouw e-mailaccount toe.

  • Naam: Vul hier je e-mailadres in.
  • E-mail: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.
  • Beschrijving: Hier geef je een naam op waarmee je het e-mailaccount kunt onderscheiden van andere (e-mail)accounts.

Vul de algemene gegevens in van jouw e-mailaccount


 

Stap 7

In het volgende venster kun je een keuze maken tussen IMAP en POP3. In dit artikel geven we aan hoe je een IMAP-account instelt.

Het IMAP protocol is in de meeste gevallen aan te raden, voornamelijk wanneer je je e-mail op meerdere plekken wil benaderen. De andere optie is het wat verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald, waarna de opgehaalde berichten niet meer op andere apparaten te lezen zijn. Je kunt bij het gebruik van POP3 in de meeste gevallen wel kiezen om een kopie van e-mail op de server achter te laten.

Lees ook dit artikel voor meer informatie over het verschil tussen IMAP en POP3. Mocht je gebruik willen maken van POP3, gebruik dan de e-mailgegevens zoals beschreven in dit artikel.

Kies hier voor 'IMAP'

Kies hier IMAP. Je zult zien dat een aantal gegevens al voor je zijn ingevuld. De overige velden kun je als volgt invullen.

Server inkomende post

  • Hostnaam: imap.transip.email
  • Gebruikersnaam: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.


Server uitgaande post

  • Hostnaam: smtp.transip.email.
  • Gebruikersnaam: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.


Nadat alle gegevens zijn ingevuld, druk je op 'Volgende'.

Vul hier de inkomende en uitgaande e-mailgegevens in


 

Stap 8

Kies nu welke apps je aan het e-mailaccount wil koppelen. Druk nu op 'Bewaar' om jouw e-mailaccount te activeren.

Kies welke apps je aan het e-mailaccount wil koppelen



De configuratie van jouw e-mailadres is nu voltooid! Je kunt nu jouw e-mailadres gebruiken op je iPhone.

Je kunt nu je e-mail op je iPhone benaderen

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, benader dan onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

    Heb je ook een goed idee?

    Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

    Heeft dit artikel je geholpen?

    Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

    Deel dit artikel

    Reacties

    Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

    0
    Matthijs van Beek Admin 16 juli 2018 (#1610)

    @geertemo

    Dit artikel is inderdaad bedoeld voor onze maildiensten. Voor mail op VPS'en kun je het beste de betreffende artikelen raadplegen. Ik zie dat je Plesk gebruikt. Voor mail i.c.m. Plesk kun je het volgende artikel raadplegen: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/763-plesk-tutorial-series-e-mail-gebruiken/

    Mocht je aan de hand van dat artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan de pagina.

    0
    geertemo 14 juli 2018 (#1601)

    Helaas geeft deze uitleg geen informatie over een domein eigen mailserver. Met name uitleg over de instellingen voor SSL en Identiteitscontrole zou fijn zijn.

    0
    Nick Brouwer Admin 7 maart 2018 (#875)

    @elviradvdgriend

    Ai, dat is vervelend, we kijken dit graag voor je na! Kun je onze supportafdeling wat screenshots sturen van de instellingen die jij invult? Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

    Je kunt onze supporters bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    0
    elviradvdgriend 7 maart 2018 (#874)

    hi,

    Ik krijg de melding dat de SMTP-server niet reageert. Heb alle gegevens nu drie keer nagelopen, maar zie niet waar het mis gaat. Kunnen jullie me helpen? (account: Woordenliefde.nl)

    Groet,

    Elvira

    0
    Nick Brouwer Admin 20 februari 2018 (#790)

    @bammetje

    Ai, dat is vervelend! Onze supporters kijken graag met je mee. Ik raad je dan ook aan om hen een bericht te sturen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

    Stuur hier wat screenshots mee van de instellingen die je hebt opgegeven. Aan de hand hiervan kunnen we dit verder voor je onderzoeken :-)

    0
    bammetje 19 februari 2018 (#785)

    Hi, ik heb een probleem met de mail instellen. Ik kan hem niet werkend krijgen voor maartenjpg.nl. Hij geeft aan dat de emailserver niet reageert. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Hoor graag! Gr Maarten

    0
    Nick Brouwer Admin 12 februari 2018 (#749)

    @adonlou

    Ai, dat is vervelend! Dit kijken we graag voor je na. Zou je wat schermafbeeldingen kunnen sturen van de ingevoerde gegevens naar onze supportafdeling?

    Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina en de knop 'Contact' in je controlepaneel.

    0
    adonlou 12 februari 2018 (#745)

    krijg op mijn iPhone een relay kan niet melding. Kan op de iPhone geen uitgaande serveradres kiezen 465 ipv 993 (inkomende imap)

    2
    wansink 8 november 2017 (#310)

    Erg helder en makkelijk. TOP.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op