Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De VPS mailservice geeft een SPF-foutmelding

Wanneer je (de DNS van) onze mailservice (handmatig) hebt ingesteld en de mail wordt niet succesvol verzonden, dan is er waarschijnlijk nog iets nog niet correct ingesteld.

Om de oorzaak te achterhalen kun je hiervoor in de logbestanden van jouw VPS kijken. Voor Postfix kun je dit doen met het volgende commando:

tail -f /var/log/maillog

Voor Exim kun je het volgende commando gebruiken:

tail -f /var/log/exim_mainlog

Met deze commando's kun je meer informatie terugvinden over de reden van het nog niet succesvol kunnen verzenden van mail.

Zie je daar een melding terugkomen "SPF records for <hostname> have not been configured correctly. Please see https://www.transip.eu/question/110000767/ for more information.", dan zal het betreffende DNS-record niet teruggevonden kunnen worden door de mailservice. Om dit op te lossen kun je het beste controleren of het onderstaande record wel succesvol aan het (sub)domein is toegevoegd, waar je vanaf probeert te mailen. Mocht dit een subdomein zijn, dan kun je hier meer informatie terugvinden over het instellen daarvan.

VPS Mailservice SPF

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
moviat 17 december 2017 (#512)

Deze pagina (URI) wordt ook gebruikt bij de volgende melding: "421 4.7.0 An Internal Server Error has occurred. SPF records for <domain name> could not be verified. Please try again later. Please see https://www.transip.eu/question/110000767 for more information."

Ik heb gemerkt dat met een dig +trace de TXT record van een domein toch op te vragen is.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op