Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Bij de installatie van het certificaat wordt om een passphrase gevraagd, hoe kom ik daar aan?

Om het bestellen van een SSL certificaat zo eenvoudig mogelijk te houden generen wij automatisch een private key voor je (onderdeel van de CSR - Certificate Signing Request). Om deze key private te houden wordt deze extra beveiligd met een passphrase. Als je hebt gekozen voor "Geavanceerd Beheer", wordt deze passphrase aan het einde van het bestelproces op de laatste pagina getoond. Om de veiligheid van je certificaat te waarborgen slaan wij deze passphrase niet op. Zorg dus dat je de passphrase goed opschrijft of opslaat. Zonder de passphrase is de private key en dus het certificaat niet te gebruiken. Als je hebt gekozen voor "Standaard Beheer" verzorgen wij de passphrase en hoef je deze niet meer in te geven bij een installatie.

Deze passphrase bestaat uit ten minste 20 willekeurige tekens.

Mocht je je passphrase per ongeluk kwijt zijn geraakt of niet hebben opgeslagen, dan is een heruitgifte van je certificaat de enige mogelijkheid om een nieuwe passphrase te krijgen. Dit kan je eenvoudig en kosteloos via het controlepaneel aanvragen. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

  • Ga naar je controlepaneel.
  • Ga naar Domein en Hosting.
  • Klik aan de linkerzijde op het domein waar je de heruitgifte voor wilt aanvragen.
  • Scroll vervolgens naar SSL Certificaten
  • Klik op het certificaat waar je de heruitgifte voor wilt aanvragen.
  • Klik rechtsboven op "Geavanceerd" en vervolgens links op "Heruitgifte aanvragen"

SSL heruitgifte
  • Er zal een nieuw certificaat worden aangevraagd.
  • Doorloop alle validatiestappen opnieuw zoals aangegeven in het controlepaneel.
  • Zodra de validatie is voltooid krijg je een nieuwe passphrase.
  • Met deze nieuwe passphrase kun je het nieuwe certificaat installeren op je Webhostingpakket of op je eigen server / VPS, afhankelijk van wat van toepassing is.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Matthijs van Beek Admin 25 januari 2018 (#662)

@smartphonestukutrecht

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
smartphonestukutrecht 23 januari 2018 (#654)

Ja nou at is mijn vraag. Wie geeft mij die passfrase? Zijn jullie dit of komt deze vanuit Comodo?

Ik heb namelijk contact gehad met Comodo en die meld dat zei die code niet geven. Dus heeft het ook geen zin om deze stappen te doorlopen zolang ik niet weet wie deze code geeft? Het is niet dat ik zo ruim in mijn tijd zit dat ik elke keer mijn tijd voor niets zit te verknallen.

Als ik weet wie die code geeft dan weet ik waar het probleem zit.

Alvast bedankt!

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op