De foutmelding 'License has expired' kan zich soms voordoen op een VPS met DirectAdmin na het terugplaatsen van een back-up of snapshot, of na een update op de betreffende VPS. De oplossing is gelukkig relatief eenvoudig. Voer de volgende commando's uit via command-line als root-gebruiker of met sudo-rechten:
cd /usr/local/directadmin/scripts ./getLicense.sh auto systemctl restart directadmin
In sommige gevallen, voornamelijk oudere installaties, kan het nodig zijn om na afloop ook Custombuild te updaten:
/usr/local/directadmin/custombuild/build update_da
Als de 'License has expired'-melding samen gaat met een recente wijziging in DirectAdmin's licentie-, of updatesysteem , dan is het bijna altijd nodig om eerst DirectAdmin te updaten met het commando:
/usr/local/directadmin/scripts/getDA.sh current
Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt ons bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.
Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.
Ik kom op de cs1c.mailpass.nl niet meer in DirectAdmin. Ik krijg de melding Missing license data.
Hebben jullie License info voor mij of kunnen jullie dit oplossen? https://cs1c.mailpass.nl:2222