Tijdens een eigen zoektocht kwamen wij langs websites die nooit meeschaalden. Gevolgd door websites waarin bijna alle tekst een afbeelding was. Om maar niet te spreken over de laadtijd. De eerste, in onze ogen, geschikte locatie die we opbelden bleek al jaren niet meer te bestaan. De tweede had zijn contactgegevens in de afbeelding verstopt, maar had een geschikte plek. We moeten hier wel bij zeggen dat de caravan waar wij een winterstalling voor zochten zijn beste tijd heeft gehad en wij het al snel goed vonden.
Het begin: Na onze zoektocht is 1Stalling.nl geregistreerd om het voor degene na ons makkelijker te maken. In het begin was het een lijst van alle locaties. Na gesprekken met meerdere stallinghouders viel deze lijst echter al snel af om plaats te maken voor een gebruiksvriendelijke zoekfunctie met eigen pagina’s. Tijdens de gesprekken kwam steeds naar voren dat iedere locatie een eigen werkwijze heeft, waardoor de een perfect is voor dure oldtimers, terwijl de andere voornamelijk grote oude caravans stalt. Natuurlijk erg belangrijk bij het maken van de juiste keuze.
Een verandering: Na deze aanpassing wisten bezoekers ons beter te vinden. Nu proberen we het zoeken steeds gebruiksvriendelijker te maken. Van een grote lijst zijn we bij een zoekresultaat gekomen wat zich aanpast aan de zoekopdracht. Caravanstalling in Groningen? Een opslagbox in Rotterdam? Met een zoekopdracht veranderen alle getoonde resultaten, inclusief foto’s, omschrijvingen, prijzen en sortering.
Net zo belangrijk is dat wij het gebruik van 1Stalling zo makkelijk mogelijk houden voor stallinghouders. Door veel interesse bieden wij ook steeds meer functies aan om de randzaken van de locaties tijdbesparend te kunnen regelen. Zo is het mogelijk om via het eigen dashboard de pagina, plekken, prijzen en overige opties te beheren, reserveringen te ontvangen en het klantenbestand met alle nodige informatie, reserveringen en contracten bij te houden. Mijn toekomstige uitdagingDe komende periode staat in het teken van alles verbinden. Wanneer een stallinghouder de informatie over zijn (opslag)plekken invoert, moet het voor de bezoeker mogelijk zijn om direct de gewenste periode te reserveren, waarbij hij/zij in het klantenbestand van de stallinghouder terecht komt. Daarbij moet alle informatie, van de betaling tot geaccepteerde voorwaarden overzichtelijk zijn binnen een account, natuurlijk voor beide partijen. Een stabiele en schaalbare set-up via Blade VPS, inclusief mailservice en uitbreidbaar geheugen past hier perfect bij.