Hoi,
Ik heb een klacht.
TransIP incasseert automatisch via 'bank machtiging' voor verlengingen en nieuwe bestellingen. Maar TransIP verduisterd het factuur, tot na een succesvolle afboeking/incasso.
Dit mag niet in Nederland(en Europa). Een ondertekende offerte(digitaal) resulteert in een dienst+factuur. Zonder factuur mag er wettelijk geen incasso zijn.
De incasso mag wettelijk pas na het uitgeven van het bijbehorend factuur. Een offerte is geen factuur; een offerte is de dienst+omschrijving+vergoeding-af-te-nemen-diensten & ondertekening(digitaal) van de afnemer.
Hiermee ontneemt TransIP de afnemer(klant), mogelijkheden die wettelijk bij een factuur horen(e.g betalings-termijn, factuur datum, afboeking controle boekhouder, maar ook mogelijkheden tot betalen) en andere wettelijke factuur-kenmerken/functies die bij een bedrijfsvoering van een bedrijf horen.
Graag facturen inzichtelijk maken; al voor&tijdens het automatisch incasseren van bestelde diensten of verlengingen. Mocht er binnen 2 week geen betering zijn, word deze klacht met print-screens door gestuurd naar de Nederlandse(niet Belgische) belasting-dienst; met verzoek voor ondersteuning en advies.
Mvg