Er zijn phishingmails in omloop die uit naam van TransIP worden verstuurd. Twijfel je over de echtheid van een e-mail van TransIP, klik dan niet op linkjes en neem contact met ons op via je controlepaneel of via support@transip.nl. Lees meer over phishing in onze Knowledge Base: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/205-wat-is-phishing/
Feature Request overzicht

Feature request

Improvements to the mail notifications from health checks

I have monitoring enabled on my vhost, and I get a mail titled:

$service: Server a.b.c.d is OK.

...when it recovers, and one titled

$service: Server a.b.c.d is NIET OK: HTTP FAIL, overige poorten OK.

... when it goes into fault.

When these mails arrive, gmail puts the "not ok" mails in one thread, and the "recovered" mails in another thread based on their subject lines.

There are a number of ways this could be improved:

  • Add a References: or In-Reply-To header to the recovery containing the message ID from the original fault mail
  • have each outage contain the time it starts (so each new fault mail creates a new thread): Ex: $service: Server a.b.c.d is NIET OK: HTTP FAIL starting from 1970-01-01 01:00:00, overige poorten OK.
  • provide an option to let users configure their own templates for subject/message body (offering fields like start time, end time, downtime duration, number of checks failed, host, service, ip, etc)

It might also be nice to offer web hooks for this kind of info, so I can POST to some notification/aggregation service on the internet when my ports go down.

Thanks.

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op