Bij ieder webhostingpakket dat je bij TransIP afneemt, ontvang je een unieke TransURL waarmee je jouw website kunt bekijken voordat deze actief is. Dit is bijvoorbeeld handig als je aan je website wil werken zonder dat deze voor het publiek zichtbaar is.
Hoe maak ik gebruik van de TransURL?
Na het bestellen van een webhostingpakket ontvang je van ons een e-mail met hierin belangrijke informatie over je webhostingpakket, waaronder de TransURL die je kunt gebruiken.
Dit zal altijd jouw domeinnaam zijn, gevolgd door .transurl.nl. Als je bijvoorbeeld een webhostingpakket op het domein site-voorbeeld.nl hebt, zul je je TransURL kunnen benaderen door in je adresbalk site-voorbeeld.nl.transurl.nl in te vullen.
Je ziet hier dan het resultaat terug van de acties die je op je webhostingpakket hebt uitgevoerd, ook al wijst je domein zelf nog niet direct naar deze website.
Er zijn verschillende situaties waarin je gebruik kunt maken van de TransURL. Hieronder geven we weer in welke situaties de TransURL van pas komt.
Krijg je bij het benaderen van de transurl.nl versie van je website een melding 'too many redirects'? In dit artikel leggen wij uit hoe je dit probleem verhelpt.
Zoals vermeld, kun je de TransURL gebruiken om de voortgang van je website te bekijken. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je domeinnaam nog niet naar de website op je webhostingpakket wijst.
Zodra jouw domein via DNS aan het webhostingpakket is gekoppeld, kun je je website via je domeinnaam bereiken. De TransURL hoeft verder niet uitgeschakeld te worden.
In dit artikel hebben we uitgelegd wat de TransURL is en hoe je hier gebruik van maakt om de voortgang van je website te bekijken.
Mocht je aan de hand van dit artikel vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.
Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.
@borint
Ai, dat lijkt me niet de bedoeling! Ik raad je ook in dit geval aan om onze supportafdeling te benaderen, zij helpen je hier graag verder mee.
Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina. Je ontvangt via die weg doorgaans binnen een uur al een inhoudelijk reactie!