Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook 2011 (MacOS)

Wanneer je een E-mail Only-pakket of een webhostingpakket gebruikt, kun je naar wens e-mailadressen aanmaken.

In dit artikel geven we stap voor stap weer hoe je een e-mailadres instelt via Outlook 2011 voor MacOS.


 

Stap 1

Wanneer je na het aanmaken van jouw e-mailadres de applicatie voor het eerst opstart, kan je kiezen voor 'account toevoegen'.

Als je al een e-mailadres hebt toevoegd via de applicatie, dan zul je handmatig een account moeten toevoegen. Ga hiervoor linksboven naar 'Outlook' en klik op 'Voorkeuren' / 'Preferences'.

Klik dan op 'Account toevoegen'.

In beide gevallen zul je het onderstaande venster terug zien. Klik hier op 'Andere e-mail'.

Voeg een e-mailaccount toe


 

Stap 2

Er wordt nu gevraagd om de accountgegevens van jouw e-mailadres in te vullen.

  • E-mailadres: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.

Mocht je het wachtwoord van jouw e-mailadres niet meer weten, dan kun je de stappen in dit artikel volgen om jouw wachtwoord aan te passen.

  • Gebruikersnaam: Ook hier vul je je e-mailadres in.
  • Type: IMAP
  • Server voor inkomende e-mail: imap.transip.email : 993
  • Server voor uitgaande e-mail: smtp.transip.email : 465
  • Zowel voor de inkomende e-mail als de uitgaande e-mail vink je de twee vakjes eronder aan.

Na het invullen van deze gegevens klik je op 'Account toevoegen'.

Vul nu de accountgegevens van je e-mailadres in

Let op: In het voorbeeld van dit artikel geven we aan hoe je een IMAP-account instelt.

Het IMAP protocol is in de meeste gevallen aan te raden, voornamelijk wanneer je je e-mail op meerdere plekken wil benaderen. De andere optie is het wat verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald, waarna de opgehaalde berichten niet meer op andere apparaten te lezen zijn. Je kunt bij het gebruik van POP3 in de meeste gevallen wel kiezen om een kopie van e-mail op de server achter te laten.

Lees ook dit artikel voor meer informatie over het verschil tussen IMAP en POP3. Mocht je gebruik willen maken van POP3, vervang dan de Type en de Server voor inkomende e-mail naar het volgende:

  • Type: POP3
  • Server voor inkomende e-mail: pop3.transip.email : 995

 

Stap 3

Je zult nu jouw e-mailadres toegevoegd zien in het overzicht van jouw accounts binnen Outlook. Selecteer nu links het account en klik aan de rechterzijde op 'Meer opties'.

  • Verificatie: Gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Gebruikersnaam: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.
  • Klik hierna op 'OK'.

Klik op 'Meer opties'


 

Jouw e-mailadres zal nu succesvol ingesteld zijn binnen Outlook 2011 voor MacOS.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, benader dan onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Beau Huisman Admin 2 november 2017 (#291)

@ebiesterbos Zou je hiervoor een bericht kunnen sturen naar mijn collega's van de technische helpdesk? Zij kijken graag met je mee waar dit aan zou kunnen liggen. Het snelste gaat het door onder dit artikel te klikken op Neem contact op.

0
ebiesterbos 2 november 2017 (#281)

Helaas is na deze instellingen nog altijd de mail niet te versturen ......

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op