Dit artikel is enkel van toepassing op klanten van het voormalige CloudVPS XEN-platform die nog geen eigen of nieuw TransIP-account hebben gekoppeld aan een bestaand CloudVPS-account.
In juli 2019 zijn wij gestart met de geautomatiseerde migraties van het CloudVPS XEN-platform naar het TransIP VPS-platform.
Het is hierbij mogelijk om je CloudVPS-account aan een eigen of nieuw TransIP-account te koppelen. In dit artikel leggen wij uit hoe dit werkt en beantwoorden we enkele veel voorkomende vragen omtrent dit proces.
Je CloudVPS-account koppelen
Stap 1
Open de validatie-pagina via deze link en login met je CloudVPS-accountgegevens. Ben je je CloudVPS-accountgegevens vergeten? Neem dan contact op met de CloudVPS-supportafdeling om je inloggegevens te achterhalen.
Stap 2
Na het succesvol inloggen kun je kiezen of je een nieuw TransIP-account wil aanmaken, of een bestaand TransIP-account wil gebruiken. Hieronder lichten we beide stappen toe
Nieuw bij TransIP
Het scherm hieronder verschijnt. Geef een gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Registreren'. Je komt daarna automatisch uit bij stap 3.
Ik ben al klant bij TransIP
Login met de gegevens van je TransIP-account. Je komt daarna automatisch uit bij stap 3.
Stap 3
Op de pagina die nu verschijnt zie je je accountgegevens ingevuld op basis van (afhankelijk van je keuze in stap 2) bij CloudVPS of TransIP bekende gegevens. Vul de pagina geheel in en klik op 'verder'.
Het koppelen van je CloudVPS-account aan je TransIP-account is nu gelukt! Je XEN VPS'en maken nu gebruik van onze infrastructuur en zijn binnen enkele minuten gereed voor gebruik in je TransIP-controlepaneel. In de onderstaande paragrafen gaan we verder in op enkele veel voorkomende vragen met betrekking tot de XEN-migraties.
Hoe vindt de facturatie plaats?
Tot je je nieuwe TransIP-account claimt, vindt de facturatie plaats bij CloudVPS zoals je bij CloudVPS gewend bent. Na het claimen van je account, zal de facturatie via TransIP verlopen, zie dit artikel voor meer informatie hierover.
Welke persoonsgegevens staan in het nieuwe TransIP-account?
In het nieuwe TransIP-account dat wij aanmaken voor de migraties, nemen wij de gegevens van CloudVPS op. Tijdens het proces om het nieuwe TransIP-account te claimen, wordt om je gegevens gevraagd.
Kan ik inloggen in het nieuwe TransIP-account?
Het nieuwe TransIP-account heeft een inlogblokkade. Door het bovenstaande proces te doorlopen en je nieuwe TransIP-account te claimen, wordt deze blokkade verwijdert. Binnen enkele minuten na het claimen van je nieuwe TransIP-account kun je hierop inloggen.
Kan ik de naam aanpassen van het nieuwe TransIP-account?
Voor de accountnaam van het nieuwe TransIP-account die wij voor je aanmaken, gebruiken wij de account 'handle' van CloudVPS. Deze kan er uit zien als volgt: vps32493.
Het is niet mogelijk om de naam van een TransIP-account aan te passen, maar je kunt een nieuw TransIP-account aanmaken en je VPS daarnaar overdragen. Hoe dit werkt leggen wij uit in het volgende artikel: 'Je VPS aan een ander TransIP-account overdragen'.
Daarmee zijn we aan het eind gekomen van dit artikel over het koppelen van een CloudVPS-account aan een TransIP-account. Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.
Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.