Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil STACK gaan gebruiken

Nu je jouw STACK hebt geactiveerd, wil je hier natuurlijk zo snel mogelijk mee aan de slag!

Met onze webinterface en apps voor iOSAndroid, Windows, en macOS upload en deel je razendsnel foto's, stream je video's, en beheer je jouw bestanden op een overzichtelijke manier. Je kan jouw STACK zelfs instellen als netwerkschijf via WebDAV.

In dit artikel lees je meer over de verschillende manieren waarop je STACK kan gebruiken.


Browser

Tijdens de oplevering van jouw STACK hebben we een uniek webadres voor je aangemaakt. Als je dit adres met je browser bezoekt en inlogt op de webinterface, kun je jouw mappen en bestanden direct uploaden en beheren. Gebruik je liever je eigen domeinnaam om de webinterface te bezoeken? Ook dat is mogelijk!

Naast uploaden en beheren biedt de webinterface een aantal exclusieve opties, zoals het delen van mappen of bestanden met anderen. Daarnaast kun je hier gebruikers op aanmaken en hen een deel van jouw opslagruimte toewijzen.

Lees het artikel 'De webinterface van STACK' voor meer informatie over de STACK-webinterface.

Smartphone of tablet

Met onze apps voor iOS en Android heb je al je mappen en bestanden binnen handbereik. Activeer de Instant Upload-functie om nieuwe foto's en video's direct te uploaden naar STACK. 

Heb je een iPhone of iPad? Lees dan het artikel 'De STACK-app voor iOS'.

Voor Android-apparaten gebruik je het artikel 'De STACK-app voor Android'.

Desktopapplicatie

Met de desktopapplicatie heb je de mogelijkheid om een map op je computer te synchroniseren met een map op STACK. Dit betekent dat de inhoud van de synchronisatiemap op je computer altijd gelijk blijft aan de inhoud van de doelmap op STACK.

Als je bijvoorbeeld een document in de synchronisatiemap plaatst, zal deze direct geüpload worden naar de doelmap. Dit werkt ook andersom; verwijder je een bestand uit de doelmap, dan zal deze ook uit de synchronisatiemap verdwijnen.

Lees het artikel 'De desktopapplicatie van STACK' voor meer informatie over het gebruik van de desktopapplicatie.

Netwerkschijf

Door middel van het WebDAV-protocol kun je jouw STACK instellen als netwerkschijf. Deze virtuele schijf neemt geen schijfruimte in en biedt je de mogelijkheid om jouw STACK direct te beheren.

Wanneer je mappen of bestanden kopieert naar deze netwerkschijf, worden ze rechtstreeks geüpload naar STACK. In tegenstelling tot de desktopapplicatie vindt hierbij geen synchronisatie plaats. Dit betekent dat je mappen en bestanden gerust van je computer kan verwijderen, zodra je ze naar de netwerkschijf hebt gekopieerd.

Lees het artikel 'STACK als netwerkschijf instellen voor Windows, macOS en Linux' voor meer informatie over het gebruik van STACK in combinatie met WebDAV.



In dit artikel hebben we uitgelegd op welke manieren je STACK kan gebruiken.

Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Felix Smit Admin 4 december 2018 (#2329)

@henkcavour, Ik zie dat onze supportafdeling zojuist op je ticket heeft gereageerd; zij zullen je hierbij verder helpen.

0
henkcavour 3 december 2018 (#2327)

Dank voor de reactie. Heb met interesse je antwoord gelezen. Veel is duidelijker geworden maar niet alles. Een belangrijke vraag blijft: Hoe kan ik de bestanden van mijn vast schijf verwijderen zonder aan de bestanden in de cloud te komen?

0
Matthijs van Beek Admin 18 juli 2018 (#1623)

@jpothoven

Vervelend dat je invite is verlopen. Ik raad je hiervoor aan een bericht te sturen naar onze supportafdeling. Zij zullen nagaan of het nog mogelijk is je code te verlengen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
jpothoven 17 juli 2018 (#1618)

Ik wilde na mijn vakantie ook de invite activeren, echter had ik ook de kleine letters gemist onderaan. Is hier misschien nog iets aan te doen, of heb ik gewoon pech?

0
Nick Brouwer Admin 25 juni 2018 (#1493)

@jokesonneveldt55@bswolthuizen

Geen zorgen! Ik raad jullie beiden aan om een bericht te sturen naar onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina.

We zullen dan zo snel mogelijk nakijken of jullie codes verlengd kunnen worden :-)

0
bswolthuizen 23 juni 2018 (#1481)

Geachte medewerker, ik heb de lang verwachte STACK invitatiecode gekregen en wilde dit na alle drukte van mijn werk activeren, maar het lukt niet meer omdat ik twee dagen te laat ben met activeren, ik zag nu pas het kleinletterige regeltje onderaan het bericht, dat ik dat binnen een week moest doen... Is het mogelijke een nieuwe code te krijgen? Vriendelijke groet van Baukje Wolthuizen

0
jokesonneveldt55 22 juni 2018 (#1479)

Geachte mevrouw of meneer. Helaas heb ik niet binnen 1 week de Stack invité code kunnen verzilveren waardoor deze nu is verlopen.

Wel heb ik reeds een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt voor Stack.

Vraag: hopelijk wilt u mijn nog een keer een Stack invité code sturen.

Bijvoorbaat hartelijk dank, met vriendelijke groeten Joke Sonneveldt, E jokesonneveldt@gmail.com

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op