Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Hoe download ik de bestanden op mijn STACK?

In dit artikel leggen we uit hoe je de bestanden op je STACK downloadt.

Hiervoor heb je de gegevens nodig van je STACK. Die vind je door in te loggen op het controlepaneel en bovenin op STACK te klikken. Heb je meerdere STACKs? Klik dan links in het controlepaneel op je gratis STACK. Het unieke adres van je STACK staat onder Jouw STACK-webadres.

Klik op de knop Beheren en kies voor Wachtwoord resetten. Klik op het dropdown-menu naast Gebruikersnaam en kies voor de gebruiker waarvan je het wachtwoord wilt aanpassen. Vul een geheel nieuw en sterk wachtwoord in, herhaal dit wachtwoord en klik tot slot op Wachtwoord resetten.

Nu je weet wat je STACK-adres, gebruikersnaam en wachtwoord zijn is het tijd om je bestanden te downloaden. Klik op de blokken hieronder voor de verschillende methodes waarop je dit kunt doen en de bijbehorende instructies.

Let op! Je kunt niet inloggen op STACK met je TransIP-account. Volg deze instructies nauwkeurig om de inloggegevens van je STACK te herstellen.


Browser

Het downloaden met je browser is het makkelijkst. Dit werkt goed voor downloads tot 4 GB per keer. Wil je meer data per keer downloaden? Kies dan voor WebDAV of de desktopapplicatie.

Om de bestanden op je STACK te downloaden log je eerst in via de webinterface. Navigeer daarvoor met je browser naar je STACK-adres en log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van je STACK.

Tip: Weet je deze gegevens niet meer? Volg dan de instructies in het begin van dit artikel om ze te herstellen.

Vink de items aan die je wilt downloaden en klik tot slot rechts op downloaden om de download te starten.

download-selectie

WebDAV

WebDAV is geschikt voor het overdragen van grote hoeveelheden data. Er zijn veel clients beschikbaar voor dit protocol, maar wij adviseren Cyberduck.

Zodra je dit programma hebt geïnstalleerd stel je een verbinding in door Cyberduck te openen en een bladwijzer aan te maken met de gegevens van je STACK. Klik linksonder op + om een nieuwe bladwijzer toe te voegen en gebruik de onderstaande gegevens om de verbinding in te stellen.

bladwijzer-toevoegen

Tip: Weet je je STACK-gegevens niet meer? Volg dan de instructies in het begin van dit artikel om ze te herstellen.

Type: WebDAV (HTTPS)
Server: je STACK-adres zonder https:// ervoor
Port: 443
Gebruikersnaam: de gebruikersnaam van je STACK
Wachtwoord: het wachtwoord van je STACK
Pad: remote.php/webdav

Heb je 2FA ingeschakeld voor je STACK-gebruiker? Vul dan een geldig WebDAV-token in in plaats van je wachtwoord. In dit artikel leggen we uit hoe je zo'n token aanmaakt.

Nadat je de verbinding hebt ingesteld klik je op het kruisje. Dubbelklik op de bladwijzer om te verbinden. Maak nu een selectie van de mappen en bestanden die je wilt downloaden, klik met de rechtermuisknop op één van de geselecteerde items en klik tot slot op Download om het downloaden te starten.

webdav-download

Desktopapplicatie

Als je de bestanden op je STACK automatisch wilt laten downloaden, dan is de desktopapplicatie het meest geschikt. Deze download je door bovenin het controlepaneel op STACK te klikken en onderin die pagina op de naam van je besturingssysteem te klikken.

Heb je de desktopapplicatie al eerder geïnstalleerd? Sla dan de volgende stap over en ga naar het instellen van de verbinding.

Nadat je de installer hebt gedownload en geïnstalleerd start je de desktopapplicatie. Log nu in met de gegevens die je aan het begin van dit artikel hebt gevonden.

Tip: Weet je deze gegevens niet meer? Volg dan de instructies in het begin van dit artikel om ze te herstellen.

Voor het downloaden van je mappen en bestanden is het belangrijk dat je een nieuwe lege map aanmaakt op je computer.

Nadat je dat hebt gedaan is het tijd om de verbinding in te stellen. Is dit de eerste keer dat je de desktopapplicatie gebruikt? Dan zit je al in het juiste venster. Ga dan verder met deze stap.

Heb je al eerder gebruik gemaakt van de desktopapplicatie? Dan moet je eerst een nieuwe verbinding aanmaken. Dat doe je als volgt:

  • Open het Instellingen-venster.
    • Gebruik je Windows? Klik dan rechtsonder in de taakbalk met de rechtermuisknop op het STACK-icoon en kies voor Instellingen. Zie je het icoon niet? Klik dan eerst op het pijltje omhoog.
    • Gebruik je macOS? Klik dan rechtsboven in de menubalk op het STACK-icoon en kies voor Instellingen.
  • Klik linksboven op je STACK-gebruiker om alle ingestelde verbindingen weer te geven.
  • Klik op de knop Toevoegen mapsync verbinding.

Kies voor de lege map die je eerder lokaal hebt aangemaakt, selecteer welke items op je STACK je wilt downloaden en rond de wizard af.

Alle bestanden op je STACK worden nu gedownload naar de opgegeven map. Zodra dit proces klaar is kun je de desktopapplicatie desgewenst afsluiten en van je computer verwijderen. Je gedownloade bestanden blijven dan bewaard.
desktopapplicatie-instellen



In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je de bestanden op je STACK downloadt.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop Neem contact op onderaan deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder Reacties.

Probeer BladeVPS een maand gratis

Maak van jouw volgende website of applicatie een succes op BladeVPS PureSSD. Probeer direct of een self-managed VPS iets voor jou is; de eerste maand krijg je van ons :-)!

Start nu je gratis maand

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
veluwebrouwerij 23 november 2020 (#5061)

Ik meen dat jullie destijds gecommuniceerd hadden dat je zelf ook over een kopie moest beschikken.

Om zekerheid te hebben van hoe het zit: Kunnen jullie aangeven of mijn data zijn aangetast?

Het incident heeft als voordeel dat ik als geestelijk gehandicapte weer toegang kreeg tot mijn bestanden. Dank je wel.

Ik zit met een probleem dat ik niet bij de bestanden van mijn zorgmedewerkers kan. Die had ik namelijk toegang gegeven. En nu heb ik de gegevens nodig om verantwoording af te leggen over mijn zorgbudgetten.

Dank je wel voor de te nemen moeite.

In ieder geval fijn om te horen dat jullie weer op eigen benen staan.

Mijn leven bestaat uit dataverlies. Neem eens contact op. Want mijn verhaal kun je marketingtechnisch goed gebruiken.

Paul

0
kantklosster 23 november 2020 (#5057)

Alle bestanden staan in zip. Ik kan de foto’s niet terugzetten in De map Foto’s bij Apple op mijn IPad. Moet allerlei kunststukken uit halen, dan gaat het misschien lukken. Maar ik vind dit niet logisch. Verder wordt bij jullie voorstel dan te upgraden naar een betaalde versie geen prijs genoemd. Geeft totaal geen vertrouwen.

0
sysadmict 18 november 2020 (#5042)

@bikkelmart, beetje rare vergelijking.

0
sysadmict 18 november 2020 (#5041)

Jammer dat klanten krokodillentranen huilen voor een gratis dienst. Ik wil transip wel bedanken dat ik jarenlang van de 1 TB ruimte mocht gebruik maken. Dat het nu geld gaat kosten zag je natuurlijk wel aankomen. Hopelijk kunnen we de bestanden wel nog probleemloos downloaden.

0
rontilmans 16 november 2020 (#5037)

Hoe bestanden downloaden van STACK naar mijn chromelaptop

0
bikkelmart 15 november 2020 (#5035)

Dat deze dienst eindig zou zijn, was te verwachten, maar op deze manier is bijkans beledigend. Stel dat dit een valide excuus zou zijn, dan was dit niet de wijze waarop ik mijn klanten van het eerste uur in de kou zou zetten. Een kroegbaas die bedorven bier schenkt aan zijn vaste klanten en compenseert met 50%korting. Dit kan echt niet! Zakelijk was is net met een account naar TransIp overgestapt, maar gelukkig nog niet met alles. Ik ga een deurtje verder kijken.

0
sjaakvanschaik 14 november 2020 (#5030)

Bedankt en fijn dat we Stack gratis mochten gebruiken. Begrijpelijk dat dat niet eeuwig gratis kan, vooral zo'n grote opslagcapaciteit.

Groet, Sjaak

0
franksstudio 14 november 2020 (#5029)

Heel spijtig dat de mensen van het eerste uur hun 1 TB opslag kwijt raken, eigenlijk zijn we al die tijd een soort testers geweest. Ook geeft het allemaal enorm veel werk, tergend langzaam je bestanden weer downloaden met de nodige storings meldingen, websites omzetten noem maar op een flinke klus. Ben ook niet van plan om als klant door te gaan met TransIp en zeg alles op.

0
mariannebo 13 november 2020 (#5025)

Spijtig dat gratis "zonder enige garantie" blijkt te betekenen.

0
wappiesoft 12 november 2020 (#5023)

Heel jammer dat de gratis 1TB Stack gaat verdwijnen. Ik ben zendamateur en heb daarvoor een staats examen afgerond. Heb dan ook een zend licentie. De wereldwijde database (wat verschijnt op alle DMR Portofoons wereldwijd) draait geheel op Stack. Ik heb een website www.dmrreview.com die volledig gebouwd is met stack als bestands cloud. Ik moet de hele website opnieuw bouwen. Meer dan 130 pagina's. Ik ben meer dan een half jaar bezig om om hem in de huidige staat te maken. Ik moet wel upgraden naar een betaald account omdat alles opnieuw opgezet moet worden. Als ik had geweten dat stack zou stoppen had ik een andere server genomen. Ik hoop dat TransIP mijn tegemoet komt omdat ik het zelf moet betalen. Ik heb al mail contact gehad, maar ze willen niets. We gaan het zien. Mocht TransIP mij wel tegemoet wil komen, kunnen ze een bericht achterlaten in de bericht box hier of een bericht achterlaten op mijn website www.dmrreview.com in Database en Contact.

0
rbouaouiouach 12 november 2020 (#5019)

Deze actie is gewoon het gevolg van het niet willen investeren in het gratis product nadat de te verwachten levensduur van de gerecyclede mechanische schijven die ervoor gebruikt is, defect is geraakt. Ik had al reeds in de planning staan om overstappen naar de betaalde variant, maar nu heb ik mijn twijfels gekregen. Eerst kijken of ik mijn stack bestanden na reparatie hopelijk nog kan veiligstellen. Wat ik wel nog raar vind is dat een solide RAID systeem vaak van tevoren aangeeft wanneer een schijf defect lijkt te raken, maar kennelijk zijn alle schijven ineens defect geraakt.

0
jwvanderkreek 11 november 2020 (#5013)

Zeer teleurgesteld in jullie dienstverlening. De samenwerking zal dan ook niet worden voortgezet. Blijkbaar zijn jullie zowel op technisch als commercieel vlak de weg kwijt.

0
edwintielen 11 november 2020 (#5011)

Ik geloof dat ik nog nooit ergens zo'n slecht excuus heb gehoord om voor een gratis service geld te gaan vragen, ongeacht hoe hoog die prijs dan is. Zoals andere reacties ook al aangeven, betaalde of gratis accounts zouden niet anders technisch behandeld moeten worden: een klant is een klant. Die klanten-van-het-eerste uur zijn jullie ambassadeurs, die vertellen wat een mooie dienst jullie (zouden kunnen) hebben. Die ga je nu in bosjes verliezen. Geen prijs vermelden in de mail is zeer vreemd. Kom er mee voor de dag, geef die trouwe groep gebruikers een vaste lage prijs. Ik hoop dat jullie begrijpen dat een klantrelatie opbouwen tijd en energie kost. Gooi dat niet allemaal in een klap overboord.

0
macjans 10 november 2020 (#5007)

Huilend favicon, backup maken op dezelfde storage server!!!! How low can you go!

0
yimyam 10 november 2020 (#5005)

Ik kreeg ook erg veel foutmeldingen. De site deed het eerder vandaag niet. Dat geeft wat verontrusting over of alles goed gaat verlopen mocht ik willen upgraden. Denk het niet. Is me te duur na een jaar. Toch bedankt voor zolang het gratis gebruik duurde. Wellicht een onnozele vraag maar ik vraag me wel af wat ik zou moeten downloaden. De Stack map staat gewoon op mijn computer dus hoef ik niks te doen toch? Jullie kunnen niks van mijn schijf wissen lijkt me.

0
radejong55 10 november 2020 (#4999)

Ik heb reeds op de e-mail gereageerd. Ben zeer teleurgesteld dat de Data nooit goed beheerd is. Gratis of betaald zou niet mogen uitmaken. De gebruikers van het eerste uur die STACK hebben gebruikt en getest worden nu het bos ingestuurd. Overigens komen er veel foutmeldingen bij het inloggen vanaf de email.

Ook vind ik het zeer bezwaarlijk dat u geen aanbiedingsprijs in de email opgeeft. Hoe kom ik daar nu weer achter zonder eraan vast te zitten. Overigens had u voor uw gebruikers van het eerste uur wel een vaste lage prijs kunnen aanbieden.

Ik vind uw aanbieding echt onder de maat terwijl ik best enig begrip zou kunnen voelen. RA de Jong

0
jozon 10 november 2020 (#4998)

Er is een interne fout opgetreden, herlaad de pagina en probeer het a.u.b. nogmaals of neem contact op met support. (BAD_JSON)

0
jozon 10 november 2020 (#4997)

Na uw bericht dat gratis Stack stopt, wilde ik gelijk actie ondernemen. Wat ik ook doe de pagina's laden heel langzaam of ik krijg foutmeldingen en kom dan niet meer verder. Twee voorbeelden: ik wilde kijken wat een upgrade kost van de STack-account en dat ging niet en ik wilde daarom maar beginnen met downloaden en ook dat lukte niet. Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij u. Voor de goede orde: alleen bij uw site gaat het slow-motion. Verbinding hier getest en die is 634mB/s. Kortom, hoe kom ik in mijn account zodat ik mijn gegevens kan downloaden?

0
erikmoust 10 november 2020 (#4996)

Beetje jammer dat het op deze manier gaat eindigen...iedereen enthousiast gemaakt en kun je nu gaan vertellen dat ze (weer) iets anders moeten gaan zoeken.

Bedankt voor zolang het mocht duren.

Erik

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op