Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De bestanden op je STACK downloaden

Wil je de bestanden op je STACK downloaden naar je computer? In dit artikel leggen we uit op welke manieren dit kan en welke het meest geschikt is voor welk scenario.

 


Inloggegevens

Allereerst heb je de logingegevens van je STACK nodig. Dit zijn het adres, de gebruikersnaam en het wachtwoord van je STACK.

Je STACK-adres staat op de STACK-pagina van je TransIP-controlepaneel. Klik links in de kolom op de STACK waarop je wilt inloggen, het adres staat nu onder Jouw STACK-webadres. Om je gebruikersnaam te vinden en het bijbehorende wachtwoord te resetten volg je de stappen in dit artikel.

Het is niet mogelijk om in te loggen op STACK met je TransIP-account.


Webapp

Er zijn verschillende manieren waarop je de bestanden op je STACK kunt downloaden. De webapp is hiervan de makkelijkste, maar is het meest geschikt voor downloads van kleiner dan 4 GB per keer.

Open hiervoor je browser en ga naar het STACK-adres dat je eerder hebt gevonden. Log hier in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van je STACK.

Vink de mappen en bestanden aan die je wilt downloaden en klik in het rechtermenu op Downloaden. Na het downloaden staan de bestanden normaal gesproken in de map Downloads op je computer.

download-selectie

 


Desktopapp

Wil je de bestanden op je STACK lokaal bewerken en ze daarna terug synchroniseren? Dan is de desktopapp de beste keus.

In dit artikel leggen we uit hoe je de desktopapp downloadt en installeert.

Voor het downloaden van je mappen en bestanden is het handig om zelf een nieuwe lege map aan te maken op je computer om de bestanden naartoe te downloaden.

Als je de desktopapp al eens eerder hebt gebruikt, dan klik je linksboven op je STACK gebruiker om alle ingestelde verbindingen weer te geven. En klik je vervolgens op de knop Toevoegen mapsync verbinding.

Ongeacht of je de desktopapp al eens hebt gebruikt of niet, kies je nu de lege map die je zojuist hebt aangemaakt, selecteer je de mappen die je wilt downloaden en rond je de wizard af.
desktopapplicatie-instellen



In dit artikel hebben we uitgelegd hoe en op welke manieren je de bestanden op je STACK downloadt.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!puter

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
shereeblom 10 februari 2021 (#5348)

Ik wil niet upgraden maar mn bestanden verplaatsen naar google drive. De instructie die ik krijg gaat over downloaden naar stack maar ik moet het omgekeerde doen. Graag goede instructie!!!

0
ap67 9 februari 2021 (#5346)

wat een ingewikkeld gedoe.

0
ronbsebok 3 februari 2021 (#5318)

kompleet verzopen in deze abracadabra. geen idee wat te doen na wijzigen wachtwoord. weet gegevens niet, geen idee, is ook ingesteld door een ander. "ga terug naar begin artikel voor gegevens" ??? tja, ik wil alleen eerst weten wat im er op kan staan, misschien totaal onnodig iets te downloaden. Maar ik weet het nieuwe ww. niet meer want dat ging automatisch. wat een geklooi zeg...

0
emreeren123 28 januari 2021 (#5290)

Ik heb een deel van mijn bestanden kunnen downloaden op mijn computer via desktop versie. Echter heb ik blijkbaar de video's niet kunnen downloaden. Daardoor is er 4 gb achtergebleven op mijn stack. Hoe kan ik alsnog deze bestanden downloaden op mijn computer want ik weet in hemelsnaam niet hoe dat moet.

1
janjoris 8 januari 2021 (#5212)

Inschrijft “Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen”. Als u de gratis STACK niet kunt borgen, dan heb ik geen vertrouwen dat u de integriteit van zakelijk STACK wel kunt borgen.

Dank voor de dienstverlening de afgelopen jaren, voor de toekomst ga ik elders kijken. Mvg jj

0
kj46 9 december 2020 (#5112)

Inloggen gaat goed. Echter ik krijg de melding dat sync client is uitgeschakeld. Mijn is dus niet beschikbaar mijn lokale bestanden zijn er wel. Ik zou graag een controle willen uitvoeren. Graag uw reactie,

met vriendelijke groet, Klaas Pranger

0
robbinkg 7 december 2020 (#5106)

@bikkelmart, Zakelijk naar Stack en dan gebruik maken van de gratis variant??? Om te huilen dit.

0
veluwebrouwerij 23 november 2020 (#5061)

Ik meen dat jullie destijds gecommuniceerd hadden dat je zelf ook over een kopie moest beschikken.

Om zekerheid te hebben van hoe het zit: Kunnen jullie aangeven of mijn data zijn aangetast?

Het incident heeft als voordeel dat ik als geestelijk gehandicapte weer toegang kreeg tot mijn bestanden. Dank je wel.

Ik zit met een probleem dat ik niet bij de bestanden van mijn zorgmedewerkers kan. Die had ik namelijk toegang gegeven. En nu heb ik de gegevens nodig om verantwoording af te leggen over mijn zorgbudgetten.

Dank je wel voor de te nemen moeite.

In ieder geval fijn om te horen dat jullie weer op eigen benen staan.

Mijn leven bestaat uit dataverlies. Neem eens contact op. Want mijn verhaal kun je marketingtechnisch goed gebruiken.

Paul

0
kantklosster 23 november 2020 (#5057)

Alle bestanden staan in zip. Ik kan de foto’s niet terugzetten in De map Foto’s bij Apple op mijn IPad. Moet allerlei kunststukken uit halen, dan gaat het misschien lukken. Maar ik vind dit niet logisch. Verder wordt bij jullie voorstel dan te upgraden naar een betaalde versie geen prijs genoemd. Geeft totaal geen vertrouwen.

0
sysadmict 18 november 2020 (#5042)

@bikkelmart, beetje rare vergelijking.

0
sysadmict 18 november 2020 (#5041)

Jammer dat klanten krokodillentranen huilen voor een gratis dienst. Ik wil transip wel bedanken dat ik jarenlang van de 1 TB ruimte mocht gebruik maken. Dat het nu geld gaat kosten zag je natuurlijk wel aankomen. Hopelijk kunnen we de bestanden wel nog probleemloos downloaden.

0
rontilmans 16 november 2020 (#5037)

Hoe bestanden downloaden van STACK naar mijn chromelaptop

0
bikkelmart 15 november 2020 (#5035)

Dat deze dienst eindig zou zijn, was te verwachten, maar op deze manier is bijkans beledigend. Stel dat dit een valide excuus zou zijn, dan was dit niet de wijze waarop ik mijn klanten van het eerste uur in de kou zou zetten. Een kroegbaas die bedorven bier schenkt aan zijn vaste klanten en compenseert met 50%korting. Dit kan echt niet! Zakelijk was is net met een account naar TransIp overgestapt, maar gelukkig nog niet met alles. Ik ga een deurtje verder kijken.

0
sjaakvanschaik 14 november 2020 (#5030)

Bedankt en fijn dat we Stack gratis mochten gebruiken. Begrijpelijk dat dat niet eeuwig gratis kan, vooral zo'n grote opslagcapaciteit.

Groet, Sjaak

0
franksstudio 14 november 2020 (#5029)

Heel spijtig dat de mensen van het eerste uur hun 1 TB opslag kwijt raken, eigenlijk zijn we al die tijd een soort testers geweest. Ook geeft het allemaal enorm veel werk, tergend langzaam je bestanden weer downloaden met de nodige storings meldingen, websites omzetten noem maar op een flinke klus. Ben ook niet van plan om als klant door te gaan met TransIp en zeg alles op.

0
mariannebo 13 november 2020 (#5025)

Spijtig dat gratis "zonder enige garantie" blijkt te betekenen.

0
wappiesoft 12 november 2020 (#5023)

Heel jammer dat de gratis 1TB Stack gaat verdwijnen. Ik ben zendamateur en heb daarvoor een staats examen afgerond. Heb dan ook een zend licentie. De wereldwijde database (wat verschijnt op alle DMR Portofoons wereldwijd) draait geheel op Stack. Ik heb een website www.dmrreview.com die volledig gebouwd is met stack als bestands cloud. Ik moet de hele website opnieuw bouwen. Meer dan 130 pagina's. Ik ben meer dan een half jaar bezig om om hem in de huidige staat te maken. Ik moet wel upgraden naar een betaald account omdat alles opnieuw opgezet moet worden. Als ik had geweten dat stack zou stoppen had ik een andere server genomen. Ik hoop dat TransIP mijn tegemoet komt omdat ik het zelf moet betalen. Ik heb al mail contact gehad, maar ze willen niets. We gaan het zien. Mocht TransIP mij wel tegemoet wil komen, kunnen ze een bericht achterlaten in de bericht box hier of een bericht achterlaten op mijn website www.dmrreview.com in Database en Contact.

0
rbouaouiouach 12 november 2020 (#5019)

Deze actie is gewoon het gevolg van het niet willen investeren in het gratis product nadat de te verwachten levensduur van de gerecyclede mechanische schijven die ervoor gebruikt is, defect is geraakt. Ik had al reeds in de planning staan om overstappen naar de betaalde variant, maar nu heb ik mijn twijfels gekregen. Eerst kijken of ik mijn stack bestanden na reparatie hopelijk nog kan veiligstellen. Wat ik wel nog raar vind is dat een solide RAID systeem vaak van tevoren aangeeft wanneer een schijf defect lijkt te raken, maar kennelijk zijn alle schijven ineens defect geraakt.

0
jwvanderkreek 11 november 2020 (#5013)

Zeer teleurgesteld in jullie dienstverlening. De samenwerking zal dan ook niet worden voortgezet. Blijkbaar zijn jullie zowel op technisch als commercieel vlak de weg kwijt.

0
edwintielen 11 november 2020 (#5011)

Ik geloof dat ik nog nooit ergens zo'n slecht excuus heb gehoord om voor een gratis service geld te gaan vragen, ongeacht hoe hoog die prijs dan is. Zoals andere reacties ook al aangeven, betaalde of gratis accounts zouden niet anders technisch behandeld moeten worden: een klant is een klant. Die klanten-van-het-eerste uur zijn jullie ambassadeurs, die vertellen wat een mooie dienst jullie (zouden kunnen) hebben. Die ga je nu in bosjes verliezen. Geen prijs vermelden in de mail is zeer vreemd. Kom er mee voor de dag, geef die trouwe groep gebruikers een vaste lage prijs. Ik hoop dat jullie begrijpen dat een klantrelatie opbouwen tijd en energie kost. Gooi dat niet allemaal in een klap overboord.

0
macjans 10 november 2020 (#5007)

Huilend favicon, backup maken op dezelfde storage server!!!! How low can you go!

0
yimyam 10 november 2020 (#5005)

Ik kreeg ook erg veel foutmeldingen. De site deed het eerder vandaag niet. Dat geeft wat verontrusting over of alles goed gaat verlopen mocht ik willen upgraden. Denk het niet. Is me te duur na een jaar. Toch bedankt voor zolang het gratis gebruik duurde. Wellicht een onnozele vraag maar ik vraag me wel af wat ik zou moeten downloaden. De Stack map staat gewoon op mijn computer dus hoef ik niks te doen toch? Jullie kunnen niks van mijn schijf wissen lijkt me.

0
radejong55 10 november 2020 (#4999)

Ik heb reeds op de e-mail gereageerd. Ben zeer teleurgesteld dat de Data nooit goed beheerd is. Gratis of betaald zou niet mogen uitmaken. De gebruikers van het eerste uur die STACK hebben gebruikt en getest worden nu het bos ingestuurd. Overigens komen er veel foutmeldingen bij het inloggen vanaf de email.

Ook vind ik het zeer bezwaarlijk dat u geen aanbiedingsprijs in de email opgeeft. Hoe kom ik daar nu weer achter zonder eraan vast te zitten. Overigens had u voor uw gebruikers van het eerste uur wel een vaste lage prijs kunnen aanbieden.

Ik vind uw aanbieding echt onder de maat terwijl ik best enig begrip zou kunnen voelen. RA de Jong

0
jozon 10 november 2020 (#4998)

Er is een interne fout opgetreden, herlaad de pagina en probeer het a.u.b. nogmaals of neem contact op met support. (BAD_JSON)

0
jozon 10 november 2020 (#4997)

Na uw bericht dat gratis Stack stopt, wilde ik gelijk actie ondernemen. Wat ik ook doe de pagina's laden heel langzaam of ik krijg foutmeldingen en kom dan niet meer verder. Twee voorbeelden: ik wilde kijken wat een upgrade kost van de STack-account en dat ging niet en ik wilde daarom maar beginnen met downloaden en ook dat lukte niet. Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij u. Voor de goede orde: alleen bij uw site gaat het slow-motion. Verbinding hier getest en die is 634mB/s. Kortom, hoe kom ik in mijn account zodat ik mijn gegevens kan downloaden?

0
erikmoust 10 november 2020 (#4996)

Beetje jammer dat het op deze manier gaat eindigen...iedereen enthousiast gemaakt en kun je nu gaan vertellen dat ze (weer) iets anders moeten gaan zoeken.

Bedankt voor zolang het mocht duren.

Erik

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op