Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De VPS Mailservice geeft een DKIM foutmelding

Wanneer je (de DNS van) onze mailservice (handmatig) hebt ingesteld en de mail wordt niet succesvol verzonden, dan is er waarschijnlijk nog iets nog niet correct ingesteld.

Om de oorzaak te achterhalen kun je hiervoor in de logbestanden van jouw VPS kijken. Je kunt hiervoor de volgende commando's gebruiken. Voor Postfix is dit commando:

tail -f /var/log/maillog

Voor Exim is het commando als volgt:

tail -f /var/log/exim_mainlog

Met deze commando's kun je meer informatie terugvinden over de reden van het nog niet succesvol kunnen verzenden van mail.

VPS Mailcluster DKIM record

Zie je daar een melding terugkomen "DKIM records appear to be not configured correctly for <hostname>. Please see https://www.transip.eu/question/110000764/ for more information.", dan zal het betreffende DNS-record niet teruggevonden kunnen worden door de mailservice. Om dit op te lossen kun je het beste controleren of het bovenstaande record wel succesvol aan het (sub)domein is toegevoegd, waar je vanaf probeert te mailen. Mocht dit een subdomein zijn, dan kun je hier meer informatie terugvinden over het instellen daarvan.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op