Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De VPS mailservice geeft een 'x-transip-mail-auth' foutmelding

Wanneer je (de DNS van) onze mailservice (handmatig) hebt ingesteld en de mail wordt niet succesvol verzonden, dan is er waarschijnlijk nog iets nog niet correct ingesteld.

Om de oorzaak te achterhalen kun je hiervoor in de logbestanden van jouw VPS kijken. Dit kan met het volgende commando voor Postfix:

tail -f /var/log/maillog

Voor Exim is dit het volgende commando:

tail -f /var/log/exim_mainlog

Meer informatie terugvinden over de reden van het nog niet succesvol kunnen verzenden van mail.

VPS mailcluster

Zie je daar een melding terugkomen "No valid 'x-transip-mail-auth' DNS record found for <hostname>. Please see https://www.transip.eu/question/110000764/ for more information.", dan zal het betreffende DNS-record niet teruggevonden kunnen worden door de mailservice. Om dit op te lossen kun je het beste controleren of het bovenstaande record wel succesvol aan het (sub)domein is toegevoegd, waar je vanaf probeert te mailen. Mocht dit een subdomein zijn, dan kun je hier meer informatie terugvinden over het instellen daarvan.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op