Winkelwagen

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    De mailservice instellen op een VPS met Microsoft Exchange

    Op een VPS bij TransIP kun je kosteloos gebruik maken van onze eigen mailservice, ook wel "Zorgeloos mailen" genoemd. Hiermee heb je de mogelijkheid om (na een eenmalige configuratie binnen Exchange op jouw VPS) uitgaande mails via onze mailservers te sturen.

    Door de mailservice te gebruiken hoef je je bijvoorbeeld geen zorgen te maken over het in de spamfolder geraken van jouw mails doordat jouw reverse DNS of SPF-record niet correct ingesteld is, of dat een blacklist ervoor zorgt dat jouw mails niet aankomen.

    Om dit correct in te stellen op jouw VPS zul je wel altijd enkele handelingen op jouw VPS moeten uitvoeren om er voor te zorgen dat jouw VPS en domeinnamen geauthenticeerd zijn voor het verzenden van mail via ons platform.

    Je kunt de mailservice het gemakkelijkst configureren via de installatiewizard in jouw controlepaneel. Klik hier om naar de installatiewizard te gaan:

    VPS mailservice Installation Wizard


    Handmatig Exchange configureren

    Stel je liever je mailservice handmatig in? Raadpleeg dan eerst dit artikel voor het instellen van je DNS-records en om je je gebruikersnaam en wachtwoord te achterhalen. Vervolgens doorloop je onderstaande stappen via de VPS-console in je controlepaneel, of via RDP.

    1. Ga naar het Microsoft Exchange Admin Center (standaard https://CASServerName/ecp) en meld je aan als een gebruiker die onderdeel uitmaakt van de 'Exchange Administrators' groep.
    2. Klik op Mail Flow uit het linker menu.
    3. Klik op Send Connectors.
    4. Klik op het plusje.
    5. Voer een naam in voor de "send connector" (bijvoorbeeld TransIP).
    6. Bij Type kies je voor Internet.
    7. Klik op Next.
    8. Selecteer Route mail through smart hosts.
    9. Klik op het plusje en voer vps.transip.email in.
    10. Klik op Save. vps.transip.email wordt nu zichtbaar in de SMART HOST box.
    11. Klik op Next.
    12. Selecteer Basic authentication, vink Offer basic authentication only after starting TLS aan en voer vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord voor het mailcluster in. De gebruikersnaam en het wachtwoord kun je terugvinden in het controlepaneel onder 'Jouw mailcluster beheren' > 'Gebruikersnaam & Wachtwoord'.
    13. Klik op Next.
    14. Klik op het plusje.
    15. Controleer of het 'Type' op SMTP staat, of onder 'FQDN' een * is ingevoerd en of 'Cost' op 1 staat.
    16. Klik op Save en vervolgens op Next.
    17. Klik weer op het plusje.
    18. Selecteer alle transport servers waarvan je wilt dat deze regel op van toepassing is en klik op Add. Wanneer je alle servers hebt geselecteerd, klik op Ok.
    19. Controleer of alle servers zijn toegevoegd en klik op Finish.
    20. Je zou nu een ingeschakelde "send connector" moeten terugzien voor TransIP. Alle uitgaande mail loopt nu via onze mailservice.
    21. Ondervind je toch problemen met verzenden van mail, controleer dan of de poort wel ingesteld staat op poort 587. Poort 25 is niet ingeschakeld op ons mailcluster. Gebruik de Windows Server PowerShell om de poort aan te passen via "Set-SendConnector “TransIP” -port 587".

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op