Er zijn recent phishingmails verzonden uit naam van TransIP. Hierin wordt vermeld dat je account en diensten geblokkeerd zouden zijn en je je account moet bevestigen. Klik niet op de link in de e-mail. Heb je dit wel gedaan, wijzig dan direct je wachtwoord. Voor vragen kun je een bericht sturen naar onze supportafdeling. Lees meer over phishing in onze Knowledge Base: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/205-wat-is-phishing/
Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn domeinnaam koppelen aan STACK

Je koppelt eenvoudig een domeinnaam of subdomein aan je STACK. Zo beheer je jouw bestanden en mappen via dit domein en geef je een persoonlijke touch aan je deellinks. In dit artikel leggen we uit hoe je een domeinnaam of subdomein koppelt aan je STACK.

Om je domeinnaam te koppelen log je eerst in op je controlepaneel. Klik nu bovenin de menubalk op STACK en klik op Koppel eigen webadres. Kies nu of je een bestaande domeinnaam wilt koppelen, of dat je eerst een nieuwe domeinnaam wilt registreren. Heb je de domeinnaam die je wilt koppelen nog niet geregistreerd? Doe dat dan eerst.

Let op! Je kunt alleen een domeinnaam koppelen die actief is in hetzelfde TransIP-account als de STACK. Ook moet het domein gebruik maken van de TransIP-nameservers.

Als je de gewenste domeinnaam hebt geregistreerd kies je hier voor Webadres selecteren en koppelen. Kies de domeinnaam die je wilt koppelen aan je STACK en klik op Ga verder. Nu kies je of je het rootdomein wilt koppelen aan je STACK, of alleen een subdomein.

Een voorbeeld van een rootdomein is example.com en een voorbeeld van een subdomein is storage.example.com. Als je een subdomein koppelt aan je STACK ben je dus nog vrij om het rootdomein te koppelen aan je website.

Wil je het rootdomein koppelen? Kies dan voor Koppelen. Als je een subdomein wilt koppelen doe je dat door op Geavanceerd te klikken, het subdomein in te vullen, op Ga verder te klikken en tot slot op Koppelen te klikken.

Je ziet nu een melding dat je domeinnaam wordt gekoppeld aan je STACK. Omdat ons systeem de DNS-instellingen van je domein heeft aangepast kan het tot 24 uur duren voor deze wijzigingen merkbaar zijn; hierop hebben wij helaas geen invloed. Je oude DNS-instellingen zijn bewaard, in dit artikel leggen we uit waar je deze terugvindt.

 



In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je je domeinnaam aan STACK koppelt.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Scrol hiervoor naar beneden en klik op de knop Neem contact op.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!

Probeer BladeVPS een maand gratis

Maak van jouw volgende website of applicatie een succes op BladeVPS PureSSD. Probeer direct of een self-managed VPS iets voor jou is; de eerste maand krijg je van ons :-)!

Start nu je gratis maand

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Felix Smit Admin 24 augustus 2020 (#4709)

@jsserver, wanneer je een (sub)domein koppelt aan je STACK, dan worden er inderdaad DNS-records toegevoegd zodat je STACK gekoppeld kan worden. Mocht je iets anders bedoelen, dan wil ik je vragen hiervoor een bericht te sturen vanuit je controlepaneel.

0
jsserver 22 juli 2020 (#4594)

Weet iemand of als je jouw eigen (sub)domein koppelt, je ook echt de dns record die standaard krijgt worst weggehaald en dus geheel biet meer bruikbaar en claimbaar is? Iemand ervaring hiermee?

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3657)

@leovd90, een domeinnaam kan alleen gekoppeld worden aan (sub)domeinen die actief zijn in hetzelfde TransIP-account als de STACK zelf. Als je de domeinnaam wilt koppelen aan de STACK, dan zul je het domein dus eerst moeten verhuizen. In het volgende artikel leggen we uit hoe je dat kunt doen: www.transip.nl/knowledgebase/artikel/54-domeinnaam-ander-transip-account-verhuizen/

0
leovd90 17 oktober 2019 (#3635)

Om een lang verhaal kort te houden heb ik momenteel 2 accounts bij TransIP, op 1 account heb ik een stack en op het andere account heb ik een domeinnaam. Nu is mijn vraag is het op 1 of andere manier mogelijk om de domeinnaam van het ene account te gebruiken voor de stack op het andere account? En als ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?

BVD,

Lennard Chrispijn

0
Nick Brouwer Admin 22 juni 2018 (#1470)

@rdrummen

Het koppelen van STACK aan een webadres is geheel gratis! Het enige wat je nodig hebt is een daadwerkelijk webadres, waar je wel voor betaalt. Om een webadres vast te leggen kun je gebruik maken van dit artikel.

0
rdrummen 21 juni 2018 (#1467)

Wat mij nu nog altijd niet duidelijk is: Als ik zou kiezen voor de optie "koppel je STACK aan een eigen webadres", zijn daar dan kosten voor mij aan verbonden? (ervan uitgaande dat ik nu een gratis STACK-opslag van 1TB heb gekregen)

0
Matthijs van Beek Admin 20 april 2018 (#1141)

@lucael28

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
lucael28 30 maart 2018 (#1046)

Ik heb een stackaccount op mijn naam https://lucael28.stackstorage.com en daar kan ik enkel met de gebruikersnaam en wachtwoord van mijn echtgenote op. Op haar account kan ik niet op.Zou het niet beter zijn de twee accounts te verwijderen dat ik kan opnieuw beginnen ? Ik heb stack nog niet kunnen gebruiken, jammer. Mvg

1
Nick Brouwer Admin 15 januari 2018 (#621)

@tomgrobbe

Ai, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Onze helden van support kunnen je hierbij helpen. Ik raad je dan ook aan om hen een bericht te sturen middels de knop 'Neem contact op' onder dit artikel.

Geef hierin aan welke stappen je volgt en wat je te zien krijgt wanneer je je domeinnaam probeert te benaderen. We zullen hier dan zo snel mogelijk samen met je naar kijken!

0
tomgrobbe 15 januari 2018 (#615)

Ik heb dit nu ongeveer 4 a 5 keer opnieuw moeten doen (binnen 3 maanden). Het werkt steeds voor een paar dagen/weken en dan na een poosje niet gebruikt te zijn krijg ik ineens weer foutmeldingen als ik naar mijn domein ga, en moet ik het opnieuw koppelen :/


Enig idee hoe dit op te lossen is?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op