Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Bestandstypen die niet synchroniseren naar STACK

Je kunt via STACK vrijwel elk soort bestand uploaden dat je maar wilt. Er zijn echter wat uitzonderingen (voornamelijk 'hidden files') die vanwege veiligheidsoverwegingen standaard in de code van de STACK desktopapplicatie zijn geblokkeerd. Deze bestandstypen kunnen hierdoor niet gesynchroniseerd worden als je gebruik maakt van de desktopapplicatie.

De bestanden kunnen wel zonder problemen worden geüpload wanneer je gebruik maakt van de STACK webinterface of wanneer je STACK als netwerkschijf hebt ingesteld.

Omdat wij het back-uppen van de data van je websites een belangrijke mogelijkheid vinden, staat het alsnog toestaan van uploads van .htaccess bestanden hoog op onze agenda.

In dit artikel vind je een overzicht van alle bestandsextensies die geblokkeerd worden in STACK desktopapplicatie:

  • ~$*
  • .~lock.*
  • ~*.tmp
  • ]*.~*
  • ]Icon\r*
  • ].DS_Store
  • ].ds_store
  • ]Thumbs.db
  • ].TemporaryItems
  • ].Trashes
  • ].DocumentRevisions-V100
  • .fseventd
  • .apdisk
  • .htaccess
  • .*.sw?
  • desktop.ini
  • *.part
  • *.filepart
  • *.crdownload
  • *.kate-swp
  • *.gnucash.tmp-*
  • .sync.ffs_db


Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Beau Huisman Admin 11 januari 2018 (#598)

@jahoooor, Zou je hiervoor een bericht kunnen sturen naar onze specialisten? Zij kijken dan graag met je mee. Je kan ze bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

0
jahoooor 9 januari 2018 (#592)

De desktop versie lijkt iedere keer dat ik een bestand aanpas (en dus gesynchroniseerd gaat worden) de "negeerlijst" compleet nieuw op te bouwen. Eenmaal in de lijst opgenomen, hoeft de applicatie hier toch niet meer naar de kijken?

Ook ondervind ik problemen met een vertraging in de response ven mijn windows verkenner (aanmaken map/naam wijzigen/bestand verplaatsen naar map/etc), met alles wat in de gesynchroniseerde map staat. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

0
Matthijs van Beek Admin 7 december 2017 (#450)

@reaver56 Het negeren van een bepaalde directory is inderdaad mogelijk wanneer je de STACK software gebruikt, zie onder "synchronisatiebeheer" op https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/283-ik-wil-stack-desktopapplicatie-gebruiken/ (ongeveer halverwege de pagina).

Mocht je er niet helemaal uit komen, zou je dan een bericht naar onze support afdeling kunnen sturen vanuit je controlepaneel via de "mijn contact" knop?

0
reaver56 6 december 2017 (#449)

Dit beschrijft weinig over hoe de syntax in elkaar zit

Ik wil bijvoorbeeld alleen een bepaalde directory laten negeren. Als dezelfde naam ergens anders als bestand voorkomt moet hij niet genegeerd worden.

Tot nog toe heb ik hiervoor geen goede manier gevonden en heb geen knowledge base artikel gevonden die mij hier meer informatie over geeft

0
Nick Brouwer Admin 14 november 2017 (#328)

@zjohnk

Ai, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling! Kun je onze supporters een bericht sturen via de knop 'Neem contact op' onder dit artikel? Op die manier kunnen we jouw specifieke situatie samen met je bekijken.

-Nick

0
zjohnk 10 november 2017 (#322)

Stack stopt met het uploaden van bestanden van de harde schijf, wanneer een bestand van de HD niet kan worden gesynchroniseerd. Wat dan?

0
Nick Brouwer Admin 10 oktober 2017 (#165)

@betatester

Zoals vermeld in het artikel is dit een beperking vanuit de OwnCloud source, waar STACK op is gebaseerd. Het is dan ook niet zozeer een keuze vanuit ons, maar vanuit OwnCloud.

Er is echter wel een workaround mogelijk, benader hiervoor onze supportafdeling voor meer informatie via de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel.

-Nick

0
betatester 9 oktober 2017 (#164)

Was op zoek naar een DropBox alternatief maar de 'ignored files' optie houdt me direct tegen. Waarom geven jullie de user geen keuze wat wel en niet gesynced wordt?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op