Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil de STACK app voor iOS gebruiken

Je kunt met STACK jouw bestanden en mappen snel en eenvoudig uploaden, openen en delen met anderen.

Er zijn verschillende manieren waarop je STACK kunt gebruiken:

In dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je gebruik kunt maken van de STACK app voor iOS.


Inloggen op de STACK app voor iOS

Zodra je de STACK app voor iOS vanuit de App Store hebt geïnstalleerd, zul je STACK op jouw iPhone of iPad kunnen openen. Wanneer je de STACK app voor het eerst opent, zal er gevraagd worden om het serveradres van je STACK, je gebruikersnaam en je wachtwoord in te voeren.

Inlogscherm STACK iOS app

Als serveradres vul je jouw STACK webadres in. Deze begint altijd met je TransIP accountnaam, gevolgd door .stackstorage.com. Je accountnaam is gelijk aan de gebruikersnaam waarmee je inlogt op het controlepaneel. Mocht je de inloggegevens van jouw account niet meer weten, dan kun je deze aan de hand van dit artikel weer achterhalen.

Als je TransIP accountnaam bijvoorbeeld 'arjanvandenberg' is, dan is jouw STACK webadres arjanvandenberg.stackstorage.com. Je kunt je STACK webadres te allen tijde terug vinden in je controlepaneel. Ga hierbinnen naar het tabblad 'STACK' om het adres onder 'Jouw STACK webadres' terug te vinden.

Jouw STACK webadres

Je kunt de gebruikersnaam van je STACK terugvinden in jouw controlepaneel. Ga hiervoor binnen je controlepaneel naar het tabblad 'STACK' en klik aan de rechterzijde op 'Beheren', gevolgd door 'Wachtwoord resetten'.

Wachtwoord resetten

Je ziet nu naast 'Gebruikersnaam' een dropdown-menu terug met hierin de gebruikersnamen van je STACK. Jouw hoofdgebruikersnaam zal altijd als eerste geselecteerd zijn. Mocht je het wachtwoord van jouw STACK gebruikersnaam niet meer weten, dan kun je hier ook per gebruiker het wachtwoord aanpassen.

Jouw STACK gebruikersnaam en wachtwoord

Let op: De gebruikersnaam en het wachtwoord voor STACK zijn niet gelijk aan de inloggegevens van je controlepaneel.


Het gebruiken van de STACK app voor iOS

Zodra je de STACK app voor iOS voor het eerst opent en hierop bent ingelogd, zie je 5 opties terug aan de onderzijde van je scherm. Je zult eerst terecht komen bij 'Foto's'.


Foto's 

STACK iOS app foto's

In dit venster worden mappen en tegelweergaven getoond van de afbeeldingen die je reeds op STACK hebt geplaatst. Deze tegelweergaven worden direct aangemaakt nadat je voor het eerst inlogt op de STACK app voor iOS. Afhankelijk van het aantal foto's op je STACK kan dit enige tijd in beslag nemen.

In de onderstaande afbeelding zie je ook een map genaamd 'Instant Upload' terug. Als je de 'Instant Upload' functie binnen 'Instellingen' hebt ingeschakeld, zullen foto's die je met je camera maakt meteen geüpload worden naar STACK en in deze map terecht komen.

Foto's binnen de STACK app voor iOS



Foto's uploaden

Je kunt vanuit de STACK app foto's maken door in de tab 'Foto's' op het plusteken te drukken en 'Camera' te selecteren. Na het maken van de foto's worden deze direct geüpload naar STACK.

Je kunt op deze manier ook reeds bestaande foto's uit je fotobibliotheek uploaden.

stack iOS foto opties



Bestanden

STACK iOS app Bestanden

Terug in het hoofdmenu kun je ook onderaan de app de optie 'Bestanden' terug vinden. Als je hier op drukt krijg je een overzicht te zien van de bestanden op je STACK.

Je kunt mappen en bestanden openen zolang je iPad of iPhone deze bestanden zelf kunt openen. Zo zul je .MOV videobestanden of PDF-bestanden zonder problemen kunnen openen. .MKV bestanden kunnen bijvoorbeeld echter niet geopend worden via STACK. Deze kun je uiteraard wel zonder problemen uploaden of downloaden.

Door een bestand of map ingedrukt te houden krijg je opties te zien om die te delen, als favoriet aan te merken, te hernoemen, of te verwijderen.

STACK iOS bestanden beheren

Daarnaast kun je onder 'Bestanden' ook los afbeeldingen uploaden, een nieuwe map aanmaken en de huidige weergave van bestanden sorteren door op de puntjes rechts bovenaan te drukken.

STACK iOS bestanden menu



Favoriet

Terug in het hoofdmenu zie je in het midden onderaan de app een ster-icoon terug.

STACK iOS app favorieten

Als je hier op drukt zul je de bestanden terug zien die je als favoriet hebt aangemerkt. Bij het bekijken van een bestand kun je onderaan de app op de ster-icoon drukken om het wel of niet als favoriet te bestempelen.



Gedeeld

Terug in het hoofdmenu zie je onderaan de vierde knop 'Gedeeld' terug.

STACK iOS app gedeeld

Wanneer je bestanden en / of mappen uit je STACK gedeeld hebt kun je deze hier terug zien. Door op een gedeelde map of bestand te drukken kun je onderaan links op delen drukken om deze te beheren.



Instellingen

In het hoofdmenu vindt je de vijfde knop 'Instellingen' terug.

STACK iOS app Instellingen

Hier kun je bovenaan zien hoeveel MB je gebruikt hebt op je STACK. Daaronder vind je een aantal opties:

  • Je STACK naam en adres: Door op je STACK naam / adres te drukken kun je uitloggen uit je STACK account. Je komt dan automatisch terug bij het inlogscherm.
  • Lokale bestanden: Dit zul je terug zien wanneer je een bestand hebt gedownload. Als je de STACK app offline opent, zul je de gedownloade bestanden hier terug kunnen vinden.
  • Instant Upload: Door deze optie aan te zetten worden foto's die je maakt op je iPad of iPhone automatisch geüpload naar STACK. Deze komen terecht in de map 'InstantUpload'.
  • Alleen via WiFi: Deze optie staat standaard aan en zorgt ervan dat je foto's alleen over WiFi kunnen uploaden en niet via mobiel internet.
  • Passcode en Touch ID: Hiermee kun je een passcode instellen die ingevuld moet worden wanneer de STACK app wordt geopend. De Touch ID werkt enkel bij iPads en iPhones die deze functie ook ondersteunen.
  • Open app in Foto's tabblad: Deze optie staat standaard aan en zorgt ervoor dat wanneer je de STACK app opent het 'Foto's' tabblad wordt geopend.

STACK iOS instellingen


Bestanden beheren in de STACK app voor iOS

De bestanden en mappen die je via de STACK app voor iOS terug vindt zijn op verschillende manieren te beheren. Wanneer je op een bestand drukt, zul je aan de onderzijde een viertal opties terug vinden, van links naar rechts zijn dit de opties DelenFavorietDownloaden en Verwijderen.

stack iOS foto


Delen

Middels de knop linksonder kun je een bestand delen. Dit werkt op exact dezelfde manier als bestanden delen in de webinterface en geeft je de mogelijkheid om een link naar het bestand of de map te delen met andere mensen.

STACK iOS foto delen


Favoriet

De knop met het ster-icoon geeft je de mogelijkheid om het bestand aan je favorieten toevoegen. Deze bestanden zul je in het hoofdmenu onder het tabblad 'Favorieten' terug kunnen vinden.


Downloaden

Met deze knop kun je de foto lokaal downloaden naar de STACK app. Dit betekent dat, wanneer je STACK offline benadert, het bestand nog steeds binnen STACK te bekijken is. Het bestand kan na het downloaden dus niet buiten de STACK app bekeken worden.

Wanneer je een bestand via deze manier hebt gedownload, zul je binnen 'Instellingen' de optie 'Lokale Bestanden' terug kunnen vinden. Hier kun je de gedownloade bestanden ook offline bekijken binnen STACK.


Verwijderen

De prullenbak-knop geeft je de optie om de foto te verwijderen van je STACK. Let wel dat hij dan in de prullenbak komt welke je alleen kunt benaderen via de STACK webinterface.


Tips

Je kunt bestanden en mappen ook beheren door het bestand of de map ingedrukt te houden. Je zult dan de opties DeelKopieerVerplaatsFavorietHernoem en Verwijder terug zien.

Bestandsopties STACK iOS app

Door een bestand of map van rechts naar links te swipen kun je snel de opties Verwijder, Deel en Meer weergeven. Wanneer je op Meer drukt, zie je dezelfde opties terug uit de bovenstaande afbeelding.

STACK iOS swipe rechts naar links


Ondersteuning voor de 'Bestanden-app'

Sinds de iOS 11 update voor iPhones en iPads heeft Apple de 'Bestanden-app' geïntroduceerd. We zijn hard bezig om de STACK app voor iOS ook bruikbaar te maken met de 'Bestanden-app'. Hou onze updates dan ook goed in de gaten!


Missing session token

Het is mogelijk dat je de melding 'Missing session token' te zien krijgt bij het openen van de iOS app. Met deze foutmelding werkt het vaak om de app helemaal te sluiten (dubbelklik op de Home-knop en sleep de app het scherm uit), het wachtwoord van je STACK-gebruiker te wijzigen, en daarna opnieuw in te loggen op de app.

Het wachtwoord van je STACK-gebruiker pas je eenvoudig aan via je controlepaneel. Ga hierbinnen naar het tabblad 'STACK' en klik rechts op het tandwiel. Klik vervolgens op 'Wachtwoord resetten' en stel een nieuw wachtwoord in. Klik tot slot op 'Opslaan'.



In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je de STACK app voor iOS gebruikt.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Matthijs van Beek Admin 28 november 2018 (#2297)

@ernsthulsebos,

Vervelend dat de app regelmatig crashed. Onze helden van support helpen je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
ernsthulsebos 27 november 2018 (#2292)

Hallo, ik gebruik de app maar hij crasht meerdere malen heb de app al opnieuw geinstalleerd iphone aan/uit hij blijft crashen.. hoor graag van jullie

0
bassl 31 oktober 2018 (#2151)

@Nick Brouwer, Ah okee, dat geloof ik, bedankt voor de tip! Het zou in ieder geval een ideale toevoeging zijn

0
Nick Brouwer Admin 31 oktober 2018 (#2148)

@bassl

We zijn de mogelijkheden hiervoor nog aan het onderzoeken, daar dit aardig wat voeten in de aarde heeft. Er is hier wel een Feature Request voor ingeschoten.

Ik raad je aan deze Feature Request een like te geven. Hoe meer likes, hoe sneller dit vaart zal krijgen :-)

0
bassl 31 oktober 2018 (#2145)

Hallo, is er al meer bekend over ondersteuning van de "bestanden"-app op ios?

0
Nick Brouwer Admin 3 september 2018 (#1870)

@yolandakemperman

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
yolandakemperman 3 september 2018 (#1866)

Goedemiddag, Ik probeer Stack op mijn IPhone te installeren. Ik heb bij URL mijn accountnaam ingevoerd, gevolgd door .stackstorage.com. Als ik dan vervolgens "log in" doe krijg ik de melding "Er kon geen connectie met het ingevulde STACK adres tot stand worden gebracht. Wat kan hiervan de reden zijn?

0
mrswing 25 augustus 2018 (#1821)

@koelert, Ik had dit ook bij een nieuwe iPad maar heb stack gedesinstalleerd en er dan opnieuw opgezet. En dan was het probleem verholpen.

0
Matthijs van Beek Admin 23 augustus 2018 (#1810)

@koelert

Onze supporters denken graag met je mee. Zou je een bericht kunnen sturen naar onze supportafdeling met het type iPhone dat je gebruikt, de iOS en app versie, de gebruikersnaam en je STACK-adres dat je gebruikt?

0
koelert 22 augustus 2018 (#1809)

Heb alles goed in gevuld maar blijft zeggen missing session token en heb geen idee wat dat betekend.

0
Nick Brouwer Admin 14 augustus 2018 (#1757)

@mrswing Super! En graag gedaan natuurlijk :-)

0
mrswing 14 augustus 2018 (#1756)

De &'s vervangen of weglaten helpt inderdaad. Heel erg bedankt voor de tip!

0
Nick Brouwer Admin 14 augustus 2018 (#1755)

@mrswing

Ai, dan is het inderdaad lastig! Misschien kun je de & toch door bijvoorbeeld 'n' of iets dergelijks aanpassen? Wellicht heiligschennis tegenover het spel, maar dit lost het uploaden naar alle waarschijnlijkheid wel op!

Wat betreft het uploaden met de iOS app, dit is een bekend probleem wat bij de volgende update wordt aangepakt. De iOS app upload namelijk in één keer. Wanneer de internetverbinding hapert of het bestand te lang doet om geüpload te worden, zul je nu inderdaad een timeout-error zien. Nog even geduld uitoefenen tot de volgende update dus!

0
mrswing 13 augustus 2018 (#1754)

Okee, dit heeft al heel wat geholpen. Veel pdfs hebben & in de titel wegens het feit dat ze bestemd zijn voor een spel met '&' in de titel!

Wat ik daarnaast ook aan de hand krijg is dat grote pdfs (meer dan 20 mBs, en vooral over de 100) niet openen of downloaden omdat er een time-out van het verzoek heeft plaatsgevonden. Is dat typisch voor iOS (want het gebeurt nooit bij PC)? Soms lukt het na vele keren wel om iets op de tablet binnen te halen, in andere gevallen ook helemaal niet.

0
mrswing 13 augustus 2018 (#1748)

@Nick Brouwer, Bedankt, dat zal ik checken. Een aantal titels hebben underscore (_) dus ik probeer die te hernoemen.

0
Nick Brouwer Admin 13 augustus 2018 (#1747)

@mrswing

Dit kan mogelijk liggen aan speciale karakters in de map of de bestandsnaam. Kun je de map of het bestand eens controleren of hier tekens zoals &, % of + in staan? Zo ja, dan raden we aan de map- of bestandsnaam te hernoemen, zodat deze tekens er niet in aanwezig zijn. Dit biedt vaak uitkomst!

Mocht dit niet het geval zijn, raad ik je aan om onze supportafdeling te benaderen. Zij kijken dit graag verder voor je na! Je kan onze helden van support bereiken door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
mrswing 12 augustus 2018 (#1745)

Ik gebruik mijn stack voornamelijk om PDFs op te slaan. Op PC geen enkel probleem, alles werkt perfect. Op iOS krijg ik sommige files echter niet geopend. Het laden-cirkeltje verschijnt even en verdwijnt dan weer. Als ik de file probeer te downloaden, krijg ik als error message: het request resource is niet gevonden.

Dit gebeurde meestal met grote files (20 tot 300 mB), en ik dacht dat het misschien aan de geheugenbeperkingen van mijn iPad kon liggen (een iPad Pro 12'9" uit 2016). Maar nu gaat het soms ook mis met kleine files van nauwelijks een paar honderd kB.

Andere files gaan dan weer probleemloos open. Het is echt niet duidelijk waar het probleem ligt.

Iemand een idee hierover?

0
gerard2018 3 juli 2018 (#1542)

@mbeijer65, hetzelfde probleem heb ik nu ook op mijn ipad en iphone

0
Nick Brouwer Admin 15 juni 2018 (#1423)

@pucker168 Ai, dat is vervelend! Deze melding komt helaas vaker voor. De oplossing is zojuist toegevoegd aan het artikel.

Mocht je er hierna nog steeds niet uitkomen, benader dan onze supportafdeling. Zij kunnen je hier verder mee helpen! Je kunt hen bereiken door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van de pagina te gebruiken.

0
pucker168 15 juni 2018 (#1422)

Ik krijg de foutmelding bij het inloggen missing session token. wat doe ik verkeerd

0
Nick Brouwer Admin 25 mei 2018 (#1333)

@mbeijer65

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren.

Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
mbeijer65 25 mei 2018 (#1330)

Ik heb nu al een paar dagen dat de app op IOS zegt dat er een server error is, no response received. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dat helpt niet.

Iemand hier ook last van of weet wat de oplossing is.

0
Nick Brouwer Admin 4 mei 2018 (#1209)

@jasperbakker2016

Op dit moment nog niet, maar één van onze gebruikers heeft hier wel een Feature Request voor ingeschoten!

Ik raad je dan ook aan om deze Feature Request een like te geven, hoe meer likes, hoe groter de kans dat dit in de nabije toekomst wordt toegevoegd!

0
jasperbakker2016 4 mei 2018 (#1207)

Hey,

Hebben jullie plannen om HEIC te supporten binnen de Stack APP en webomgeving?

Ik heb een iPhone X Nu kan ik alleen via de desktop m'n camera-uploads terugkijken, wat natuurlijk zonde is met zo'n mooie app. Ik heb nu de settings maar op JPG gezet.

0
snuurtje 30 april 2018 (#1179)

@nvermeer, ik ben er toevallig achter gekomen dat wanneer je een nieuwe gebruiker aanmaakt het wel werkt. Misschien is dat een tijdelijke oplossing.

0
Nick Brouwer Admin 13 april 2018 (#1107)

@nvermeer

Ai, dat is vervelend! Dit is helaas een bug in de huidige versie van de app. Dit kun je oplossen door de volgende stappen te doorlopen:

  • Log handmatig uit de app
  • Sluit de app door te dubbelklikken op de ronde thuis-knop onder het scherm en de STACK app daarna het scherm uit te slepen
  • Verwijder de app van je smartphone
  • Herstart de smartphone
  • Download de app opnieuw vanuit de App Store
  • Log opnieuw in de app
  • Probeer het opnieuw

Mocht het hierna opnieuw niet lukken, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

0
nvermeer 13 april 2018 (#1104)

Hallo stack Ik probeer in te loggen op de stack App maar krijg de melding “missing session token”. Wat doe ik fout? Url klopt, gebr.nm. Klopt, wachtwoord klopt, toch blijf ik deze melding krijgen?!

0
Nick Brouwer Admin 5 april 2018 (#1068)

@wildfiretamer

We begrijpen dat hier vraag naar is. Ik heb dit dan ook voorgelegd aan onze developers, zij zullen nagaan of we dit wellicht alsnog gaan uitvoeren.

Wanneer ik meer weet, zal ik je hiervan op de hoogte stellen :-)

0
wildfiretamer 3 april 2018 (#1060)

@Nick Brouwer, Eerlijk gezegd vind ik dat nogal een zwakke beredenering. Rails (NLse OV app), NOS, Stoptober, iCulture, Onemorething, nu.nl, NPO Start, KPN, Thuisbezorgd.nl, NS, 9292, OV-chipkaart, Coolblue, Albert Heijn, Marktplaats, PostNL, DigiD, ING Nederland, bunq ;) en nog veel meer apps zijn allemaal internationaal beschikbaar en hebben voornamelijk of uitsluitend nut voor mensen in Nederland of Nederlandstaligen (sommige van de genoemde apps hebben enkel een Nederlandse UI of bieden uitsluitend diensten aan in een beperkt territorium).

Voor expats of mensen die deels in het buitenland verblijven is dit nogal een domper. Zelf hebben wij onze accounts om laten zetten tot US accounts, omdat we veel daar zijn en in tegenstelling tot Nederlandse apps, bepaalde VS apps doorgaans niet beschikbaar zijn buiten de VS. Dit is de eerste Nederlandse app die ik ben tegengekomen en die niet beschikbaar is in de VS store.

Het e.e.a is extra wrang nu blijkt, d.m.v. een simpele VPN check, dat de app wel gewoon beschikbaar is in de Amerikaanse Play store voor Android.

Ik verzoek dan ook dit beleid te heroverwegen, het kost in de meest letterlijke zin geen enkele moeite, tijd of geld om dit beschikbaar te maken in de VS Store er zijn ook geen extra voorwaarden aan verbonden. Als het jullie doel is te voorkomen dat mensen buiten Nederland en België klant worden dan wordt dat nu ondervangen door middel van de invite en in een toekomstige update als het helemaal open is voor iedereen kunnen jullie overwegen een NL/BE adres te vragen of een IP/GPS check te doen binnen de app. Dat laatste heeft niet bepaald mijn voorkeur (denk aan expats, maar goed).

Het argument dat dit nu ondervangen wordt door het alleen beschikbaar te maken in de NL/BE store heb je zelf al onderuitgehaald. Immers kan iedereen een NL/BE account aanmaken (in het engels) zonder problemen en er zijn genoeg 'fake address generators' die je kunnen voorzien van een NL/BE adres.

0
Nick Brouwer Admin 3 april 2018 (#1056)

@ewkrebbers@vanstraten

Dit is inderdaad een bekend issue. Hier wordt hard aan gewerkt, we verwachten dit op korte termijn hebben opgelost. Hou onze updates dan ook goed in de gaten!

0
Nick Brouwer Admin 3 april 2018 (#1055)

@wildfiretamer

Omdat STACK alleen in Nederland en België wordt aangeboden, is er voor gekozen om de apps ook alleen in die respectievelijke App / Play stores aan te bieden.

In theorie is het mogelijk om deze wereldwijd aan te zetten, echter betekent dit dat het gros van de buitenlandse klanten überhaupt niets met STACK zouden kunnen. Daarom raden wij aan om eventueel tijdelijk een Nederlands Apple account te activeren en via die weg STACK te activeren. Daarna zul je STACK gewoon kunnen gebruiken, zelfs na het switchen naar de VS versie.

0
vanstraten 2 april 2018 (#1052)

@ewkrebbers, Ik heb dit ook gemerkt ja. Erg vervelend......ik zie maar ca 10 foto's terwijl er zeker 300 staan. Hoop dat dit snel op gelost wordt....

0
ewkrebbers 1 april 2018 (#1050)

Het viel me sinds gisteren op dat in de app ik niet meer alle foto’s zie. Hij laat slechts een deel zien van alle foto’s in een map. Dit is zowel op de iPad als op de iPhone het geval. Zijn er recent toevallig updates geweest van de app?

0
wildfiretamer 30 maart 2018 (#1047)

Is het mogelijk de iOS app ook beschikbaar te maken in andere App Stores, zoals die in de VS? Ik en mijn vrouw hebben beiden geen Nederlands account en het is een kwestie van een vinkje aanvinken in iTunes connect.

1
kvorstermans 23 maart 2018 (#992)

@Nick Brouwer, en inderdaad; snelle opvolging, probleem verholpen. Ik ben blij, goeie service!

0
Nick Brouwer Admin 23 maart 2018 (#991)

@kvorstermans

Ai, dat is vervelend! Ik raad je aan onze supportafdeling een bericht te sturen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Contact' in je controlepaneel of de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

We streven er naar om je binnen een uur van een inhoudelijke reactie te voorzien!

0
kvorstermans 23 maart 2018 (#990)

Hoe kan ik het best support krijgen op mijn app? Uploaden werkt niet ☹️ Zowel via “upload” als de automatische upload van camera gebeurt er niets.

0
Nick Brouwer Admin 22 maart 2018 (#987)

@bertine

Leuk om te horen dat je met STACK aan de slag gaat! Er is echter geen functie waarmee je op je iPad de bestanden direct vanuit Dropbox naar STACK kunt verplaatsen.

Het beste kun je hiervoor de desktopapplicatie van STACK gebruiken. Je stelt hier dan de lokale Dropbox-map op je computer in als je de desktopapplicatie instelt. De bestanden die dan in je Dropbox-map staan, worden ook in de STACK-map geplaatst.

Dit betekent dat, wanneer je STACK op je iPad hebt ingesteld, de mappen uit Dropbox ook direct in STACK te zien zijn.

0
bertine 22 maart 2018 (#984)

Ik wil mijn bestanden van Dropbox verplaatsen naar stack. Hoe kan ik dit het handigst doen op mijn iPad ?

0
Nick Brouwer Admin 12 maart 2018 (#894)

@rejoice

Het uploaden van .mov bestanden zou inderdaad geen probleem moeten zijn!

Ik raad je aan om hier onze supportafdeling voor in te schakelen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

0
rejoice 11 maart 2018 (#889)

Hallo,

Ik probeer een .mov filmpje te uploaden vanaf mijn iPad. Helaas lukt het niet. Ik zie het paarse balkje. En deze stopt vlak voor het eind en dan paarse balkje weg maar geen filmpje op stack? Op m’n iPhone heb ik hetzelfde. Van de week via de pc ging wel, maar zou toch ook via de iPad en iPhone moeten kunnen?

1
hfaase 20 februari 2018 (#802)

@Nick Brouwer, opnieuw installeren is gelukt. Waarschijnlijk is de laatste update niet goed gegaan. Bedankt.

0
Nick Brouwer Admin 20 februari 2018 (#799)

@hfaase

Hm, dat is vreemd! Kun je eens proberen de STACK app opnieuw op de iPad te installeren?

Mocht dit geen uitkomst bieden, benader dan onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van dit artikel. Vermeld hierbij de systeemversie van je iPad en de versie van STACK. Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

0
hfaase 20 februari 2018 (#798)

Op mijn Ipad kan ik stack niet meer openen; na aantikken springt de app weg. Op mijn iPhone werkt het wel!

0
Nick Brouwer Admin 20 februari 2018 (#794)

@machello

Dit zou wel het geval moeten zijn! Kun je controleren of de Instant Upload functie is ingeschakeld binnen 'Instellingen'?

Als dit het geval is, raad ik je aan om onze supportafdeling te benaderen. Dit kan via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van dit artikel en de knop 'Contact' in je controlepaneel. Via die weg kunnen we dit mogelijk verder voor je onderzoeken.

0
machello 19 februari 2018 (#789)

Goedenavond,

Ik heb zojuist mijn foto's proberen te uploaden via de ihpone app en nu valt me op dat er een hoop foto's niet gesynchroniseerd zijn. Dit lijken al mijn 'live' foto's te zijn. Klopt het dat deze niet geupload worden, of zou dit wel het geval moeten zijn ?

0
Nick Brouwer Admin 12 februari 2018 (#747)

@cillygirlrood

Ai, dat is vervelend! Kun je eens proberen om als gebruikersnaam alleen 'cillygirlrood' in te voeren en hierna je wachtwoord? Dit zou uitkomst moeten bieden.

Als dit niet het geval is, kijkt onze supportafdeling graag met je mee. Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina en de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
cillygirlrood 10 februari 2018 (#742)

Ik heb net een account bij stack en ook net de app gedownload op mijn IPhone , maar als ik wil inloggen op de app dan zegt hij gegevens niet geverifieerd ! Hoe kan ik nou inloggen op de app ?

0
Nick Brouwer Admin 6 februari 2018 (#712)

@nielsvbeers

Ai, dat is vervelend! Met de STACK app voor iOS zijn hier geen problemen voor bekend. We kijken dit natuurlijk graag voor je na.

Ik raad je dan ook aan om na te gaan of 'Instant upload' is aangevinkt binnen 'Instellingen'. Als dit het geval is en de foto's worden nog steeds niet geüpload, neem dan contact op met onze supportafdeling.

Je kunt hen bereiken met de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina en via de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
nielsvbeers 6 februari 2018 (#710)

Hoe gaat de stack app om met de nieuwe compressie van ios? mijn nieuwe foto's worden niet automatisch geüpload.

0
Nick Brouwer Admin 1 februari 2018 (#695)

Op dit moment kan STACK nog niet in combinatie met de 'Bestanden' app gebruikt worden. We werken hier hard aan, dus hou onze updates in de gaten :-)

0
claes3d 1 februari 2018 (#694)

Ik zou graag Stack op iOS gebruiken in combinatie met de 'Bestanden' app van Apple. Nu komen daar bijna alle cloud oplossingen daar in tevoorschijn (dropbox, Google Drive, OneDrive etc) maar Stach schittert door afwezigheid. Komt hier binnenkort ondersteuning voor?

0
Nick Brouwer Admin 15 januari 2018 (#626)

Wanneer je de STACK app op beide apparaten gebruikt en op beide apparaten Instant Upload hebt ingeschakeld, dan zouden alle foto's die je hiermee maakt netjes in de InstantUpload map terecht moeten komen.

Mocht dit bij jou niet het geval zijn, dan kijken we hier natuurlijk graag naar. Ik raad je hiervoor aan om een bericht te sturen naar onze supportafdeling. Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Geef hierbij je stappen weer en we komen hier zo snel mogelijk op terug!

0
rtvb 14 januari 2018 (#614)

Ik gebruik de iOS app zowel op mijn iPhone als iPad als backup voor iCloud Fotobibliotheek. Je weet maar nooit.

Helaas merk ik dat de synchronisatie met STACK niet vlekkeloos verloopt. Ik zie meerdere foto's uit mijn Fotorol niet terug in de InstantUpload map. Dat geeft me een beetje een onbehaaglijk gevoel.

Is dit bij jullie bekend? Kan ik uploaden vanaf mijn 2 apparaten die via iCloud ook met elkaar synchroniseren? Kan ik iets doen om de synchronisatie weer goed werkend te krijgen?

0
Beau Huisman Admin 11 januari 2018 (#596)

@axellb, Dat is inderdaad niet mogelijk bij de iOS app. Dat heeft een wat technische reden die ik je zal besparen, maar de app open laten staan is dus wel van belang.

0
axellb 9 januari 2018 (#590)

Is het normaal dat de app niet in de achtergrond kan uploaden? Dit is best vervelend want moet de app open laten staan om al mijn foto’s te kunnen uploaden.

0
Nick Brouwer Admin 14 december 2017 (#491)

@mvangaal

Ai, dat is vervelend! Onze helden van support kijken graag naar jouw specifieke situatie.

We raden je aan hen een bericht te sturen met behulp van de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Vermeld hierbij welke stappen je exact uitvoert, zodat we dit samen met je kunnen oplossen.

0
mvangaal 14 december 2017 (#490)

De app van iPhone geeft foutmelding bij inloggen

0
Nick Brouwer Admin 6 december 2017 (#442)

@perrymix

Bedankt! Op dit moment is deze functionaliteit nog niet aanwezig. Ik raad je aan om dit via je controlepaneel als 'Idee' in te schieten. Op die manier komt jouw voorstel direct bij onze developers terecht! Wellicht dat dit dan in de nabije toekomst alsnog wordt toegevoegd ;-)

0
perrymix 6 december 2017 (#439)

Hallo, duidelijke uitleg van de mogelijkheden! Ik heb nog een vraag over het delen van bestanden. Is er een optie dat je een seintje krijgt wanneer een bestand is gedownload en door wie?

Groeten, Perry

2
Nick Brouwer Admin 30 november 2017 (#407)

@gijsvanderveen

Dat begrijpen we! We zijn hier hard mee bezig en we verwachten dit binnenkort aan STACK toe te kunnen voegen :-) We hebben informatie hierover toegevoegd aan dit artikel. Een exacte datum hebben we echter nog niet, nog even geduld dus!

0
gijsvanderveen 30 november 2017 (#406)

Hoi,

Ik ben een tevreden gebruiker van Stack. Toch heb ik nog een vraag/wens: Komt er ook ondersteuning voor de "bestanden app" / "files app" in iOS?

https://www.iculture.nl/gids/bestanden-app/

Groeten,

Gijs

0
Nick Brouwer Admin 15 november 2017 (#341)

@houtensehodoniemen

Ai, dat lijkt me niet de bedoeling. Kun je controleren of je de nieuwste app-versie gebruikt? Zo ja, benader dan onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel. Op die manier kunnen we dit samen met je nakijken.

0
houtensehodoniemen 15 november 2017 (#335)

De app op mijn Galaxy S6 crasht regelmatig bij muziek luisteren, afbeeldingen bekijken of switchen slaat de app af. Hebben jullie hier een oplossing voor?

0
Nick Brouwer Admin 14 november 2017 (#334)

Hoi Jelte,

Gebruik je wel als gebruikersnaam jaydouble? Zo ja, zou je dan een bericht naar onze supporters kunnen sturen via de knop 'Neem contact op' onder dit artikel? Op die manier kunnen we hier samen met je naar kijken.

-Nick

0
jaydouble 14 november 2017 (#333)

Beste TransIP,

Als ik inlog via https://****.stackstorage.com/ dan kan ik netjes bij mijn bestanden. Echter als ik op mijn iPhone met exact de zelfde gegevens inlog, dan krijg ik een 401.

Gr Jelte

0
Beau Huisman Admin 10 november 2017 (#318)

@hansvanvark Ik denk dat het hier gaat om een misverstand, de inloggegevens van STACK zijn anders dan die voor het controlepaneel. Zou het daar aan kunnen liggen?

Als je de inloggegevens van STACK niet meer weet kan je die resetten via het controlepaneel. Ga naar het tabblad STACK en klik op het paarse tandwieltje.

0
hansvanvark 7 november 2017 (#308)

Volgens boven beschreven methode heb ik de stack op mijn iPhone geinstalleerd, echter ik kan niet inloggen: request failed : unauthorized (401). Wat doe ik fout?

0
Beau Huisman Admin 7 november 2017 (#306)

@lcvanesch Ik denk dat je hier een aantal dingen door elkaar haalt. Dit is namelijk een artikel die gaat over de mobiele STACK app op iOS apparaten.

Als je STACK in de Finder wilt instellen op je Mac dan kan je daar dit artikel voor gebruiken: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/236

WebDAV is daarnaast weer een andere manier om STACK aan je computer te koppelen, daar hebben we dit artikel voor: https://www.transip.nl/vragen/753

0
lcvanesch 7 november 2017 (#304)

Vorige keer kon ik mijn Stack koppelen onder favorieten in Finder op de Mac, maar nu moet ik connectie maken via een netwerkschijf en die krijg ik niet onder Favorieten. Ik heb een nieuwe PC en ik zou graag het zoals de oude manier inrichten. Toen heb ik ook niets over webdav gezien. Ik heb de app gedownload maar die opent niet helaas. Wat kan ik doen?

0
Beau Huisman Admin 6 november 2017 (#301)

@koenhak Bij een iOS apparaat zou het heel goed kunnen dat de inlog opgeslagen wordt in de Keychain. Je zou ook kunnen proberen die eerst te legen voordat je opnieuw inlogt.

0
koenhak 5 november 2017 (#299)

@tkras, ik ondervind exact hetzelfde probleem met 2 accounts.

Maar als je de app verwijderd en dan weer installeert (iOS), dan logt hij automatisch in met het laatst opgegeven account... En dan werkt het wel. Heel vreemd, lijkt er op alsof er bij het uitloggen geen account details worden verwijderd en er ergen iets blijft 'hangen' ja.

0
Nick Brouwer Admin 28 oktober 2017 (#264)

@tkras

Hm, dat is gek! Onze supportafdeling kijken dit graag voor je na. Zou je hen een bericht kunnen sturen via de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel? Op basis hiervan kunnen we samen met je naar deze situatie kijken. Alvast bedankt!

-Nick

0
tkras 27 oktober 2017 (#253)

Van een raar fenomeen heb ik last. Ik heb twee stack accounts. De ene werkt prima in de app maar wil ik overschakelen (met goede inloggegevens) naar mijn andere account dan krijg ik request failed: unauthorized. Als ik dezelfde inloggegevens op een andere iPad gebruik (waar nog niet eerder op een stack account is ingelogd) lukt het wel. En ja, ik heb al diverse keren gecontroleerd of ik de goede inloggegevens gebruik. Het lijkt erop alsof mijn 'oorspronkelijke' aanmelding met het eerste account blijft 'hangen'

0
Nick Brouwer Admin 22 september 2017 (#94)

Beste Gé en Joost,

Bedankt voor jullie feedback! We hebben zojuist het artikel geüpdatet zodat de stappen nog duidelijker zijn :-)

Mocht er iets nog onduidelijk zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Hiervoor kun je de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina gebruiken.

-Nick

0
Nick Brouwer Admin 22 september 2017 (#90)

Beste codeasm,

Op dit moment bieden we geen app aan voor de Windows Phone. Je kunt als alternatief ook de web-interface gebruiken via een browser op de Windows Phone.

Meer informatie over waarom wij deze app niet ondersteunen kun je hier terug vinden:

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/269-een-windows-mobile-voor-stack/

-Nick

0
codeasm 22 september 2017 (#85)

Waar is de Windows Phone app?

0
gvanderkoelen 21 september 2017 (#83)

NIet duidelijk voor nieuwe gebruikers. Handige handleiding met praktische voorbeelden is zeker een noodzaak.

Groetjes Gé

0
joost52 12 september 2017 (#57)

niet duidelijk genoeg voor nieuwe gebruikers

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op