Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Waarom is mijn domeinnaam niet meer bereikbaar?

Als jouw domeinnaam een gTLD (generic top level domain) is met extensie als bijvoorbeeld .COM, .NET, .ORG of .INFO en deze is opeens niet meer bereikbaar, dan is het mogelijk dat je domein op "clientHold" staat.

De ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), de overkoepelende instantie van onder andere .COM, .NET, .ORG & .INFO domeinen, probeert continu de kwaliteit van haar contacten te verbeteren. Als onderdeel hiervan dienen sinds 23 september 2014 de e-mailadressen van de houders van generieke Top Level Domeinen (onder andere .COM, .NET, .ORG, .INFO en alle nieuwe gTLD's) gevalideerd te worden.

Als je de validatie namelijk niet binnen 2 weken uitvoert kan de ICANN het domein op clientHold plaatsen, waardoor deze niet langer via DNS 'resolved' en dus ook niet langer bereikt kan worden. Wanneer je een WHOIS uitvoert, kun je controleren of je domein deze clientHold status heeft.

ClientHold melding in WHOIS

Hoe kan ik dit nu oplossen?
Om dit op te lossen kun je het beste deze FAQ volgen: Hoe verifieer ik mijn e-mailadres na registratie van een generiek Top Level Domein (gTLD)?.

Let op! Dit is alleen van toepassing op gTLD's zoals .COM, .ORG, .NET, .INFO, .PHOTO, .NINJA, enzovoort. Niet op ccTLD's (country code top level domains) zoals .NL, .BE, .DE, .(CO).UK, .NU, enzovoort. Mocht een dergelijke ccTLD extensie niet bereikbaar zijn dan zal dit altijd een andere oorzaak hebben en op dit op te lossen kun je het beste een bericht sturen vanuit je controlepaneel via het tabblad 'Contact'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op