Winkelwagen

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    421 4.7.0 REJECT Policy reject; Exceeding quota, max of 1000 messages per 86400 seconds for sasl_username 'voorbeeld@vps.transip.email'

    De foutmelding "421 4.7.0 REJECT Policy reject; Exceeding quota, max of 1000 messages per 86400 seconds for sasl_username 'voorbeeld@vps.transip.email'" is een foutmelding die zich enkel voordoet op ons VPS-platform in combinatie met het gebruik van de VPS-mailservice.

    De foutmelding betekent dat je meer e-mails stuurt per 24 uur vanaf je VPS dan je account toe staat. In dit artikel leggen wij uit hoe je dit probleem verhelpt.

    Gebruik je de VPS-mailservice niet? Dan is dit artikel niet van toepassing.


    De limiet per 24 uur

    Voor ieder TransIP-account geldt een totale limiet voor het versturen van e-mail via de VPS-mailservice van 1000 e-mails per 24 uur per VPS, tot een maximum van 10000 e-mails per account per 24 uur.

    Deze aantallen zijn vrij te verdelen: heb je bijvoorbeeld vijf VPS'en, dan is de limiet 5000 e-mails per 24 uur. De limiet is vrij te verdelen en je kan er dus voor kiezen via één VPS 5000 mails per 24 uur sturen en geen enkele mails te sturen via de andere VPS'en.

    De reden achter deze limiet is dat als een VPS geïnfecteerd raakt door malware en spam verstuurd, dit een negatieve impact heeft op de IP-reputatie van onze mailservers.

    Door een limiet te hanteren, voorkomen wij de impact van eventuele spam. Doen wij dat niet, dan zouden al onze klanten problemen ervaren, omdat onze mailservers dan door ontvangende partijen als onbetrouwbaar zouden worden gezien. Dit is ook de reden dat wij op uitgaande mail een spamfilter toepassen.


    De oplossing

    Het oplossen van het probleem hangt vooral af van je situatie: probeer je legitiem meer dan 1000 mails per dag te sturen, of stuurt je VPS spam (bijvoorbeeld door een onveilige website)?

    Bewust meer dan 1000 mails per dag sturen

    Als je meer dan 1000 mails per dag moet sturen, bijvoorbeeld voor een nieuwsbrief, dan zijn er twee mogelijke oplossingen:

    • Je kunt extra VPS'en toevoegen om de limiet voor je gehele account op te hogen. Een X1 is al voldoende om de limiet met 1000 te verhogen (tot een limiet van 10000 per account).
       
    • De andere optie is de VPS-mailservice niet te gebruiken. Op dit moment ondersteunen wij geen grotere hoeveelheden mail via onze mailservers dan de limiet van 1000 per dag tot een maximum van 10000 bij 10 VPS'en.

    Je VPS verstuurt spam

    In de meeste gevallen is de foutmelding het gevolg van het onbewust versturen van spam vanaf je VPS. Dit betekent niet per se dat je VPS geïnfecteerd is geraakt, maar vereist wel enige actie. Je kunt de volgende punten controleren om het probleem te verhelpen.

    • Host je een website met een contactformulier? Gebruik dan altijd een 'Captcha'. Doe je dit niet, dan kunnen bots via jouw formulier spam versturen, wat meetelt in de dagelijkse limiet. Dit betekent overingens niet noodzakelijk dat bots toegang hebben tot jouw onderliggende VPS, maar wij raden wel aan je VPS te beveiligen.
       
    • Host je geen website of gebruik je al een Captcha, maar weet je niet waardoor er 1000 mails in een dag gestuurd zijn? Dan is je VPS waarschijnlijk geïnfecteerd geraakt met malware. Gebruik in dat geval een virusscanner om je VPS te scannen (e.g. ClamAV in Linux) en controleer de beveiliging van je VPS. Host je een WordPress-website? Raadpleeg dan ons artikel over het beveiligen van WordPress-websites.

     

    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op