Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Een RDP- / Extern Bureaublad-verbinding aanmaken met Windows VPS

Wanneer je een VPS met Windows Server bestelt, dan kun je deze via de console in het controlepaneel altijd benaderen. Omdat je wel gelimiteerd bent in de resolutie van de console en het uiteraard prettig kan zijn om niet altijd eerst in het TransIP controlepaneel in te loggen, kun je ook gebruik maken van een Remote Desktop Protocol (RDP)-verbinding. Deze optie heet in de Nederlandse versie(s) van Windows ook wel Extern Bureaublad. Je kunt dit bijvoorbeeld ook gebruiken om bestanden van en naar de server te verplaatsen.

De 'RDP'-functie staat bij nieuwe Windows Server-installaties vanwege veiligheidsredenen niet standaard ingeschakeld en zul je dan ook eerst moeten inschakelen. Hoe je dit kunt doen staat in de volgende artikelen uitgelegd:

Hierbij is het ook belangrijk dat je RDP ook in de firewall toestaat, anders zal deze verbinding nog niet mogelijk zijn.

Op je Windows Server VPS kun je standaard twee remote desktop sessies tegelijk uitvoeren. Wil je meer dan twee remote desktop sessies kunnen gebruiken op je Windows Server VPS dan heb je een aanvullende licentie nodig en moet je de Remote Desktop Services-role toevoegen aan je VPS. Deze onderwerpen behandelen wij in de volgende artikelen:
 


 

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt ons bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op