Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Waarom ontvang ik de validatiemail van Comodo niet?

Om de aanvrager van een SSL-certificaat te valideren, zal de certificeringsinstantie (Comodo) een validatiemail sturen naar het e-mailadres van de houder zoals deze via een 'WHOIS' terug te vinden is.

Er zijn echter ook een aantal extensies waarbij dit niet mogelijk is en Comodo zal terugvallen op het e-mailadres 'admin'@jedomeinnaam. Omdat het hierbij om validatie gaat, kan er alleen van publieke opvraagbare informatie gebruik gemaakt worden. Wij kunnen daarom ook niet het e-mailadres (wat voor ons wel inzichtelijk is) aan Comodo doorgeven, zij zullen dit namelijk niet accepteren als validatieadres.

Voor de volgende extensies is het wel mogelijk een WHOIS uit te voeren indien het domein op 'bedrijfsnaam' staat, maar niet op naam van een persoon:

  • .BE
  • .EU

Voor de volgende extensies is het in zijn geheel niet mogelijk een 'WHOIS' uit te voeren voor het e-mailadres en hiervoor zal Comodo dan ook altijd een mail verzenden naar 'admin'@jedomeinnaam:

  • .GR
  • .IT
  • .CO.UK
  • .ME.UK
  • .UK
  • .IO
  • .KR
  • .AT
  • .SH

Mocht je dit e-mailadres nog niet bezitten, dan kun je het beste deze (tijdelijk) aanmaken en via een bericht in het controlepaneel om een 'resend' van de validatiemail vragen.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Deel dit artikel

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op