Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

STACK foutmeldingen

In dit artikel bespreken wij bij ons bekende foutmeldingen die je bij STACK kunt tegenkomen, voor zowel de desktop applicatie, mobiele apps, STACK als netwerkschijf, als de webinterface. Hieronder volgt een overzicht van de behandelde foutmeldingen:

Nederlandstalige foutmeldingen

iOS

Desktop Applicatie

Webinterface

WebDAV


Engelstalige foutmeldingen

iOS

Desktop applicatie

Webinterface

SFTP

WebDAV (netwerkschijf)


Missing session token

 

Dit probleem is verholpen in versie 4.8.9 van de STACK iOS app. Controleer of je de nieuwste versie van de STACK-app gebruikt en zo niet, installeer dan de nieuwste versie.

Mocht het probleem daarmee niet verholpen worden, sluit dan de app (dubbelklik op de Home-knop en sleep de app het scherm uit), wijzig het wachtwoord van je STACK-gebruiker, en log daarna opnieuw in op de app.


Server error - het request resource kon niet worden gevonden.

 

Deze foutmelding wordt veroorzaakt door speciale karakters in de map- of bestandsnaam (e.g. *%).

Verwijder alle speciale karakters uit het mappad en de bestandsnaam en start de app daarna opnieuw. Dit laatste doe je door te dubbelklikken op de Home-knop (de ronde knop onder het display) en de app daarna het scherm uit te slepen.

Mocht het probleem hiermee niet opgelost zijn, stuur dan een bericht met het volledige mappad met de bestandsnaam door naar onze supportafdeling. Bijvoorbeeld: /map1/map12/map123/bestand.jpg


No Response Received

 

Deze foutmelding geeft aan dat er geen verbinding meer is tussen je apparaat en STACK. In 2019 is dit probleem verholpen, dus update de app als je nog een oudere versie gebruikt. Kom je het ook na een update onverhoopt nog tegen, dan kun je de volgende stappen gebruiken:

  • Log handmatig uit de app
  • Sluit de app door te dubbelklikken op de ronde thuis-knop onder het scherm en de STACK app daarna het scherm uit te slepen
  • Verwijder de app van je smartphone
  • Herstart de smartphone
  • Download de app opnieuw vanuit de App Store
  • Log opnieuw in op de app
  • Schakel Instant Upload desgewenst in
  • Probeer het opnieuw

Server Time-Out

 

Deze foutmelding geeft aan dat een bestand niet snel genoeg is gedownload van of geüpload naar STACK. Dit probleem is verholpen vanaf versie 4.8.4.1 van de app.

Mocht de melding na het updaten van de app weer terugkomen, dan moet de app opnieuw opgestart worden door te dubbelklikken op de Home-knop en de STACK-app daarna het scherm uit te slepen.


De request coordinator heeft geen antwoord ontvangen.

 

Deze foutmelding is verholpen in recentere versies van de STACK-app. Controleer of er in de App Store een update klaar staat voor de STACK-app en installeer deze. Zo niet, probeer dan de app te herinstalleren.


De challenge host komt niet overeen met de bewaarde credential host

 

Deze foutmelding betreft een bekende bug in de app die wordt veroorzaakt door hoofdletters te gebruiken in het STACK-adres tijdens het inloggen. Log uit de app en daarna opnieuw in, maar gebruik dan alleen kleine letters in het STACK-adres en de gebruikersnaam.

Onze ontwikkelaars onderzoeken dit probleem en deze bug zal met een aankomende update verholpen worden.


Failed to connect to STACK at ... / Kon geen verbinding maken met STACK op ...

 

Deze foutmelding is het gevolg van een netwerkprobleem in de desktopapplicatie. Controleer het STACK-webadres en zorg dat hier geen hoofdletters of slash / aan het eind in staan. Als dat zo is, dan kan de desktopapplicatie niet verbinden met STACK via de systeemproxy. Het netwerkprobleem zelf verhelp je als volgt:

Windows

  • Sluit de verbindingswizard
  • Klik rechtsonder in de taakbalk met de rechtermuisknop op het STACK-icoon en kies voor 'Instellingen...'
  • Klik op het tabblad 'Netwerk' en kies bij 'Proxy Instellingen' voor 'Geen Proxy'
  • Start je computer opnieuw op

MacOS

  • Sluit de verbindingswizard
  • Klik rechtsboven in de menubalk van macOS op het STACK-icoon en kies voor 'Instellingen...'
  • Klik op het tabblad 'Netwerk' en kies bij 'Proxy Instellingen' voor 'Geen Proxy'
  • Start je computer opnieuw op

Mocht dit niet werken, dan kun je jouw modem en / of router opnieuw opstarten, of een andere netwerkverbinding gebruiken (hotspot van je smartphone, werk, bibliotheek, Starbucks, etc.).


No connection to STACK at ...

 

Hiervoor geldt dezelfde procedure als hierboven onder 'Failed to connect to STACK at ... (desktopapplicatie)'.


De Finder kan de bewerking niet voltooien omdat sommige gegevens in ... niet kunnen worden gelezen of geschreven (Foutcode -36)

 

De exacte oorzaak van dit probleem is op moment van schrijven onduidelijk, maar lijkt te zitten in de manier waarop Apple het WebDAV-protocol heeft geïmplementeerd in macOS. De enige bekende workaround is momenteel door een derdenapplicatie zoals Cyberduck of Mountain Duck te gebruiken om te verbinden via WebDAV.


Unable to open or create the local sync database. Make sure you have write access in the sync folder.

 

Deze melding betekent dat de gebruiker waarmee de desktopapplicatie wordt uitgevoerd op de computer (dus niet de STACK-gebruiker), geen rechten heeft om te schrijven in de gekozen synchronisatiemap.

Soms worden wijzigingen aan de rechten van een map in Windows pas doorgevoerd als de computer opnieuw wordt opgestart. Wij bieden verder geen inhoudelijke ondersteuning op het corrigeren van rechten van OS-gebruikers.


Access forbidden by server. To verify that you have proper access, click here to access the service with your browser. / Toegang door server verboden. Om te verifiëren dat u toegang mag hebben, klik hier om met uw browser toegang tot de service te krijgen.

 

Deze foutmelding betekent dat de opgegeven gebruikersnaam en het opgegeven wachtwoord niet kloppen voor de STACK-gebruiker. Het is belangrijk om te weten dat de inloggegevens van je STACK-gebruiker niet gelijk zijn aan de inloggegevens van je TransIP-account.

In dit artikel leggen wij uit hoe je je STACK-wachtwoord aanpast.


Conflict: Server version downloaded, local copy renamed and not uploaded.

 

Deze melding betekent dat de versie van het bestand op je STACK recenter is dan de versie van het bestand in de synchronisatiemap op je computer. Deze melding dient enkel ter kennisgeving dat de meest recente versie van het bestand nu ook op je computer staat.


Connection closed

 

Deze melding betekent dat de verbinding tussen je computer en STACK verbroken is. Het is hierdoor niet mogelijk om de synchronisatiemap te synchroniseren.

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken, maar de meest voorkomende oorzaken zijn problemen met je netwerkverbinding, problemen met externe media zoals externe harde schijven, of het schrijven van data naar een netwerkschijf (e.g. een NAS) via de desktopapplicatie (wij raden dit laatste af).


Filename is too long.

 

Je krijgt deze melding te zien als de bestandsnaam, inclusief de bestandsextensie (bijvoorbeeld .jpg, .mp3, of .mov), langer dan 148 karakters is. Als je de bestandsnaam inkort, zal de melding verdwijnen en het bestand weer kunnen synchroniseren met STACK.


Could not read system exclude file

 

Deze foutmelding betekent dat er onderdelen verwijderd zijn die essentieel zijn voor het goed functioneren van de STACK-desktopapplicatie. Dit kunnen bestanden in de map C:\Program Files (x86)\stack\ zijn, maar ook bestanden in %HOMEPATH%\AppData\stack\ of relevante keys in de registry.

In dit geval is het probleem vaak te verhelpen door de desktopapplicatie opnieuw te installeren.


Upload of file rejected by server

 

De foutmelding 'Upload of file rejected by server' betekent dat de betreffende bestanden zogenaamd 'sparse' zijn. Omdat STACK geen sparse bestanden ondersteunt, worden ze genegeerd door de desktopapplicatie tijdens het synchroniseren. Een bestand in .zip-formaat kan niet sparse zijn, dus je zou het betreffende bestand kunnen inpakken in een .zip-bestand en zo alsnog uploaden naar STACK.


Attention, possible case sensitivity clash with %1 / Let op, mogelijk conflict hoofdlettergevoeligheid met 1%

 

Deze melding betekent dat het in de lokale synchronisatiemap op je computer niet mogelijk is om een map of bestand met de beoogde naam aan te maken, omdat er al een map met deze naam bestaat.


Not allowed because you don't have permission to add subfolders to that folder / Niet toegestaan omdat u geen rechten hebt om bestanden in die map toe te voegen.

 

Deze melding betekent dat er geen rechten zijn om een submap aan te maken in de betreffende map. Dit is hoogstwaarschijnlijk een probleem met de rechten van de map in je besturingssysteem.

Dit kan komen doordat de gebruiker (i.e. niet je STACK-gebruiker maar de gebruiker op je computer) waarmee je in bijvoorbeeld Windows of MacOS werkt onvoldoende rechten hebt, of de rechten van de betreffende map zijn foutief geconfigureerd.

Wij kunnen op problemen met rechten van mappen in besturingssystemen verder geen ondersteuning bieden.


This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.

 

Deze foutmelding krijg je te zien als je een verouderde versie van Windows, zoals Windows XP of Windows Vista, gebruikt. Deze worden niet ondersteund en krijgen ook van Microsoft geen beveiligingsupdates meer. Wij raden dan ook aan een modernere versie van Windows te gebruiken.


Failed to connect to the secure server address specified. How do you wish to proceed? / Kon niet verbinden met het opgegeven beveiligde serveradres. Hoe wilt u verder gaan?

 

Deze foutmelding wordt meestal veroorzaakt door een probleem met je netwerkverbinding. De onderstaande stappen lossen in de meeste gevallen dit probleem op:

  • Sluit de verbindingswizard van de STACK-desktopapplicatie
  • Klik rechtsonder in de taakbalk van Windows met de rechtermuisknop op het STACK-icoon, en klik op 'Instellingen...'
  • Klik op het tabblad 'Netwerk', en klik op het bolletje naast 'Geen Proxy'.
  • Sluit het Instellingen-venster en start de verbindingswizard opnieuw door rechtsonder in de taakbalk van Windows met de rechtermuisknop op het STACK-icoon te klikken en kies deze keer voor 'Nieuw account...'

Ignored because of the "choose what to sync" blacklist / Genegeerd vanwege de "wat synchroniseren" zwarte lijst

 

Deze melding is een kennisgeving dat de betreffende map niet gesynchroniseerd is, omdat deze uitgevinkt staat in het synchronisatieoverzicht in de STACK applicatie. Je vindt dit overzicht op de volgende manier:

Windows

  • Klik rechtsonder in de taakbalk van Windows met de rechtermuisknop op het STACK-icoon en kies voor 'Instellingen...'
  • Klik linksboven in het Instellingen-venster op het zwarte poppetje

MacOS

  • Klik rechtsboven in de menubalk van macOS op het STACK-icoon en kies voor 'Instellingen...'
  • Klik linksboven in het Instellingen-venster op het blauwe apenstaartje

 


Something didn't go as planned. We are on it.

 

Deze foutmelding krijg je te zien als je een niet bestaand STACK-webadres (bijvoorbeeld https://dezestackbestaatniet.stackstorage.com) bezoekt met je browser.

Controleer of je in het juiste TransIP-account bent ingelogt door naar de pagina https://transip.nl/cp/stack te gaan. Als je inderdaad in dit account een STACK hebt, dan kun je het webadres hier terug zien.

Als je daar geen STACK ziet, maar zeker weet dat je er wel een hebt, neem dan contact op met onze supportafdeling en geef daarbij indien het om een gratis STACK gaat bij voorkeur de oorspronkelijke invite code op zodat onze supporters het juiste account makkelijker kunnen vinden.


Invalid username or password, please try again. / Je gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn niet geldig, probeer het nog eens.

 

Deze foutmelding betekent dat de gebruikersnaam of het wachtwoord van je STACK-gebruiker niet klopt. Het is belangrijk om te weten dat er voor je STACK andere inloggegevens nodig zijn dan de gegevens die je gebruikt om in te loggen op het TransIP-controlepaneel.

Je kunt in dit geval het beste het wachtwoord van je STACK-gebruiker aanpassen en het daarna nog eens te proberen. In dit artikel leggen wij uit hoe dit werkt.

 


There was an error while creating the folder ... / Er was een probleem bij het maken van de map ...

 

Deze foutmelding krijg je te zien als je een map op je lokale computer naar de webinterface sleept en loslaat op een map met dezelfde naam. Omdat het op STACK niet mogelijk is om een map aan te maken die al bestaat, wordt de bewerking geweigerd.

De oplossing hiervoor is om de map op je lokale computer te hernoemen, of alleen de inhoud hiervan naar de doelmap op de STACK-webinterface te slepen.


Unable to connect to the STACK server. Please try again later.

 

Deze foutmelding betekent dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server waarop de STACK staat. Dit kan betekenen dat er onderhoud plaats vindt op deze server, of dat er een probleem is met de desbetreffende server (bij incidenten zullen wij je altijd hierover informeren per e-mail). Als de melding na een uur nog steeds verschijnt, neem dan contact op met onze supportafdeling.

 


Fout: ...: open for write: received failure with description 'path is locked'.

 

Je kunt deze foutmelding te zien krijgen als FileZilla meerdere overdrachten (uploads/downloads) tegelijk probeert uit te voeren. Dit wordt niet ondersteund door STACK en de overdracht wordt afgebroken.

Je kunt dit verhelpen door het maximale aantal gelijktijdige overdrachten in de instellingen van FileZilla aan te passen naar 1.


Error 0x800700DF: The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved.

 

Je loopt hier tegen een beperking aan van de manier waarop Microsoft het WebDAV-protocol heeft geïmplementeerd in Windows. Standaard staan de instellingen namelijk zo ingesteld dat je alleen mappen en bestanden met een maximumgrootte van 50 MB kunt kopiëren tussen de netwerkschijf en je computer.

In het volgende artikel leggen we uit hoe je deze limiet kunt verhogen: De Windows WebDAV limiet verhogen


Er is een fout opgetreden tijdens een poging opnieuw een verbinding tot stand te brengen tussen ... en .... Web Client Network: Kan het netwerkpad niet vinden.

Deze foutmelding betekent dat de WebClient-service van je Windows installatie niet correct is opgestart of niet automatisch staat ingeschakeld. Windows gebruikt de WebClient-service om contact te leggen met WebDAV services, wanneer deze service niet naar behoren werkt zul je dus ook geen verbinding kunnen leggen met STACK via WebDAV in je verkenner.

Controleer of de WebClient-service ingeschakeld is als volgt:

  • Open je startmenu of druk op Start+R.
  • Tik de volgende tekst in: services.msc.
  • Druk op 'Enter'.
  • Zoek in de lijst de WebClient Service.
  • Klik het item aan met je rechtermuisknop en open 'Eigenschappen'.
  • Controleer of de service op 'Automatisch' staat, stel dit in indien dit niet het geval is.
  • Start de service eenmalig handmatig en sluit het venster.

Je kan nu in je Windows Verkenner verbinding maken met je STACK


 

Kom je een STACK-foutmelding tegen die niet in dit artikel is besproken, of wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken? Laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

 

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
jwerners 13 november 2019 (#3784)

Heb Stack geopend (windowsapp) krijg scherm: kies map om te synchroniseren na keuze dan next vervolgens komt het scherm: voeg map-synchronisate verbinding toe kies externe map en dan komt foutmelding: reageert niet

Ra? Ra?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op