Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Waar vind ik de SSL passphrase?

Om het bestellen van een SSL-certificaat zo eenvoudig mogelijk te houden generen wij automatisch een private key voor je (onderdeel van de CSR - Certificate Signing Request). Om deze key private te houden wordt deze extra beveiligd met een passphrase.

Heb je gekozen voor 'Geavanceerd Beheer', dan wordt deze passphrase aan het einde van het bestelproces op de laatste pagina getoond.

Om de veiligheid van je certificaat te waarborgen slaan wij deze passphrase niet op. Zorg dus dat je de passphrase goed opschrijft of opslaat. Zonder de passphrase is de private key en dus het certificaat niet te gebruiken.

Heb je gekozen voor 'Standaard Beheer' verzorgen wij de passphrase en hoef je deze niet meer in te geven bij een installatie. De passphrase bestaat uit ten minste 20 willekeurige tekens.


Passphrase kwijtgeraakt

Mocht je je passphrase per ongeluk kwijt zijn geraakt of niet hebben opgeslagen, dan is een heruitgifte van je certificaat de enige mogelijkheid om een nieuwe passphrase te krijgen. Dit kan je eenvoudig en kosteloos via het controlepaneel aanvragen. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

 

Stap 1

Log in op je controlepaneel, ga naar het tabblad 'Domein & Hosting' en klik links op de naam van je domein.


 

Stap 2

Scroll aan de rechter kant naar onderen naar 'SSL-certificaten' en klik achter het gewenste SSL-certificaat op 'Beheren'.

ssl certificaten beheren


 

Stap 3

Klik rechts bovenaan op de knop 'Beheren'en daarna op 'Heruitgifte aanvragen'.

ssl certificaat beheren - heruitgifte


 

Stap 4

Controleer je gegevens en klik daarna op 'Bevestigen' om de heruitgifte aan te vragen.

ssl certificaat heruitgifte controleren

Het SSL-aanvraagproces wordt opnieuw in gang gezet. Het kan afhankelijk van het type certificaat dat je gebruikt enige tijd in beslag nemen voor je SSL-certificaat actief is.


 

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

 

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Matthijs van Beek Admin 25 januari 2018 (#662)

@smartphonestukutrecht

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
smartphonestukutrecht 23 januari 2018 (#654)

Ja nou at is mijn vraag. Wie geeft mij die passfrase? Zijn jullie dit of komt deze vanuit Comodo?

Ik heb namelijk contact gehad met Comodo en die meld dat zei die code niet geven. Dus heeft het ook geen zin om deze stappen te doorlopen zolang ik niet weet wie deze code geeft? Het is niet dat ik zo ruim in mijn tijd zit dat ik elke keer mijn tijd voor niets zit te verknallen.

Als ik weet wie die code geeft dan weet ik waar het probleem zit.

Alvast bedankt!

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op