Er zijn phishingmails in omloop die uit naam van TransIP worden verstuurd. Twijfel je over de echtheid van een e-mail van TransIP, klik dan niet op linkjes en neem contact met ons op via je controlepaneel of via support@transip.nl. Lees meer over phishing in onze Knowledge Base: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/205-wat-is-phishing/
Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik zie de foutmelding 'Premium domain name' bij de registratie van een nieuwe domeinnaam

Het overkoepelend register van een extensie kan ervoor kiezen om bepaalde domeinen als premium domein te bestempelen. Dit kan voorkomen bij oudere extensies maar komt het meest voor bij nieuwe gTLD's. Deze premium domeinen zijn vaak zeer generieke woorden of (bedrijfs)namen, waar het register een afwijkende en vaak veel duurdere prijs voor rekent dan in de originele offerte wordt aangegeven. Dit kan soms wel honderden euro's per jaar duurder uitvallen en wij hebben helaas geen invloed op deze duurdere prijsstelling.

Het is op dit moment helaas niet mogelijk om bij de aanvraag van een domeinregistratie vooraf al aan te geven of het betreffende domein een premium domein is. Vaak kan je wel al van te voren inschatten of een domeinnaam mogelijk een premium domein zou kunnen zijn. In het artikel 'Wat is een premium domein?' vind je meer informatie over de meestvoorkomende kenmerken van premium domeinnamen.


Een premium domein registreren

Wanneer je een dergelijk premium domein bestelt, zie je na de bestelling de volgende foutmelding in je controlepaneel:

"Invalid attribute value; premium domain name. please accept premium price!".
 

Dit kan betekenen dat het premium domein zelfs al is geregistreerd door een andere partij of dat het domein door het register wordt vast gehouden. Dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn! Afhankelijk van de domeinnaam kan het alsnog mogelijk zijn het premium domein te registreren.

Mocht je graag willen weten of de registratie van het premium domein mogelijk is en hoeveel dit kost? Neem dan contact op met onze supportafdeling.

Zij kunnen bij het register voor je navragen of het domein nog beschikbaar is en wat de prijs van dit premium domein is. Dit is uiteraard vrijblijvend en mocht je deze prijs niet accepteren, dan kan je de registratiepoging van het domein via je controlepaneel annuleren.

Ga hiervoor binnen het controlepaneel naar het tabblad 'Domein & Hosting' en selecteer in de linkerkolom het betreffende domein (niet aanvinken).

Klik nu op 'Actie annuleren'. Eventueel vooruitbetaalde kosten worden vervolgens automatisch teruggestort.


 

In dit artikel hebben we uitgelegd wat de foutmelding 'Premium domain name' bij de registratie van een nieuwe domeinnaam betekent en wat je hieraan kunt doen.

Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op