Met two-factor authentication voeg je kosteloos een extra beveiligingslaag toe aan je account bij TransIP. In dit artikel leggen we uit hoe je two-factor authentication op je account inschakelt.
Stap 1
Om gebruik te maken van two-factor authentication is het van belang dat je eerst de Google Authenticator app op je iPhone of Android Phone downloadt.
Stap 2
Vervolgens log je in op je controlepaneel en navigeer je naar 'Mijn Account' en vervolgens naar 'Beveiliging'. Hier schakel je two-factor authentication in waarna een QR-code geladen wordt.
Stap 3
Open nu Google Authenticator. Hier kies je, afhankelijk van de versie die je van de app hebt, voor ‘Een account toevoegen’ of ‘Een account instellen’.
Kies nu voor ‘Een streepjescode scannen’. De app zal nu de camera openen waarmee je de QR code in je controlepaneel kunt scannen.
Stap 4
Als de QR-code wordt herkend zal Google Authenticator een account toevoegen met de naam 'TransIP (accountnaam)'. Hierboven vind je een verificatiecode terug. Voer deze in onder het kopje 'Two-factor authentication' in het tabblad Beveiliging in je controlepaneel. Klik vervolgens op 'Opslaan'.
De volgende keer dat je inlogt op het controlepaneel zal je na het opgeven van je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd worden om een verificatiecode op te geven die je met de Google Authentication app genereert.
Let op: De verificatiecodes veranderen elke 30 seconden. Mocht je telefoon kwijt zijn, je de App verwijderd hebben of om een andere reden geen toegang hebben tot het controlepaneel dan verzoeken we je om een bericht te sturen naar onze supportafdeling via support@transip.nl. Zij zullen je helpen bij het herstellen van two-factor authentication op je account.
In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je two-factor authentication inschakelt voor je account bij TransIP. Mocht je onverhoopt problemen hebben met het gebruik van two-factor authentication, bekijk dan het artikel 'Inloggen met two-factor authentication lukt niet meer'.
Heb je aan de hand van dit artikel nog vragen, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.
Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.
Hoe kan ik 2FA via SMS aanzetten?