Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

VPS Mailservice problemen oplossen

Wanneer je (de DNS van) onze mailservice en je mailsoftware (handmatig) hebt ingesteld en de mail wordt niet succesvol verzonden, dan is er waarschijnlijk nog iets nog niet correct ingesteld.

Om de oorzaak te achterhalen kun je hiervoor in de logbestanden van jouw VPS kijken. Dit kan met het volgende commando voor Postfix:

tail -f /var/log/maillog

Voor Exim is dit het volgende commando:

tail -f /var/log/exim_mainlog

Let wel dat sommige controlepanelen andere locaties voor de logfile gebruiken. Controleer in dat geval waar de log zich bevindt met de commando's:

ls /var/log
ls /var/log/exim

Foutmeldingen

Hieronder volgt een overzicht van foutmeldingen die je mogelijk tegen kunt komen en een link naar het relevante artikel met de oplossing.


 

Wij zullen dit artikel blijven uitbreiden met meer foutmeldingen en oplossingen. Mocht je zelf een probleem zijn tegengekomen dat je hier nog niet terug ziet, laat dat ons vooral weten in een reactie onder dit artikel, of stuur een bericht vanuit je controlepaneel naar onze support afdeling.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op